Rabu, 18 Mei 2011

KASI PANAS!! MAK LAMPIR SEMAKIN TERUK DAN BURUK!! Hina Penguatkuasa!


Mak Lampir seekor ini sudah galak kali mencabar sistem perundangan negara. Dalam nak membela Raja Maksiat yang menjadi Ketua Umumnya, Mak Lampir Zuraidah menyifatkan Mahkamah negara ini sebagai Mahkamah pandi kutty.

Macam manalah orang yang sebegini punya moral boleh jadi Ahli Parlimen. Orang Ampang patut malu sebab mengundikan Mak Lampir ni sebagai wakil mereka di Parlimen. Tapi masa itu mana pulak nak tahu ye tak, sekarang sudah tahu, next election jangan diundi Mak Lampir ini lagi, memalukan negara betul.

Masa inilah nak bertanya mana dia Gani Patail? Kalau Dr Khir Toyo buat statement sikit, bukan main garang lagi kau menyergahnya tapi bila Mak Lampir muka jantan ni (tersalah kromosom kot) terang-terang menghinakan sistem keadilan di Malaysia, tak pulak kau nak menyergah?
Nampak sangat double standard.


Semakin hari semakin berani pemimpin pembangkang macam Zuraidah ini melanggar dan menghinakan sistem perundangan negara. Tiadanya ketegasan di pihak berkuasa, sebenarnya amat-amat mengecewakan kami para penyokong kerajaan ini.

Kalau di pihak yang menyokong kerajaan keluar apa-apa statement yang kelihatan salah, cepat saja tindakan diambil tapi bila pemimpin pembangkang membuat fitnah dan mengeluarkan kenyataan yang terang-terang menghina mahkamah, kenapa tiada tindakan?

Baik Zuraidah dan pihak berkuasa bertanggungjawab. kedua-duanya hanya memalukan negara. Yang Zuraidah tentulah dengan perangai ala pandi kuttynya, yang pihak bertanggungjawab takut sangat nak ambil tindakan. Nak jelas macam mana lagi pun tak tahulah.

Sungguh mengecewakan.

Kalau ikutkan hati penulis, nak saja penulis sumbatkan kepala Mak Lampir ini ke dalam punggung binatang yang menjadi kegemarannya tu sebab rasanya takde tempat lain lagi dah yang paling sesuai dengan taraf moral dan kebiadapannya melainkan disitu.

Rakyat hantar Zuraidah ke Parlimen untuk membela nasib rakyat tapi Mak Lampir ni hanya sibuk nak membela Ketua Umumnya, membazir betul elaun dan segala keistimewaan yang dinikmati Zuraidah kalau ini saja hasil yang boleh dibawanya.

Sudahlah muka buruk, perangai pun buruk juga.

Nak menyeru pihak polis supaya ambil tindakan pun dah malas, sudahlah ISA pun tidak digunakan, undang-undang lain pun seperti Akta Hasutan pun tak terpakai juga nampaknya dalam kes Zuraidah Ampang ini.

Katanya tiada siapa di atas undang-undang tapi kelihatannya pemimpin pembangkang di Malaysia benar-benar bebas melanggar undang-undang ikut suka hati mereka. Kalau dihadapkan ke mahkamah sekalipun, ada besar kemungkinan dibebaskan sebab diwakili para manipulator undang-undang yang lebih sibuk berpolitik dalam mahkamah dari nak menegakkan kebenaran.

Tuduhan dan hasutan yang dibuat Zuraidah ini bukan macam gossip artis yang boleh serah kepada peminat untuk nilaikan. Ia ada kesan kepada pola pengundian dalam pilihanraya akan datang kalau tidak ditangani dengan baik.

Undang-undang negara ini semua cukup tapi kalau penguatkuasaan lemah, rakyat kecewa dan boleh hilang keyakinan.

MyKMU

McTheory:
Makin teruk mak lampir sekor ni.. dah meroyan gamaknya..

Tiada ulasan: