Isnin, 9 Mei 2011

KERJA PAS HANYA JILAT DAP SAMPAI BERSIH!! Pemecah belah umat Islam!!

Sembah la Dap tu Pas!!

KUALA LUMPUR:  Mei – PAS kini tidak lagi fokus memperjuangkan Islam sebaliknya lebih kepada berjuang mempertahankan DAP, kata bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad.
Katanya, pemikiran orang Melayu dalam parti itu telah jauh berubah berbanding semasa PAS di bawah kepimpinan bekas Yang Dipertuanya Allahyarham Prof Burhanuddin Al Helmi dan bekas Presiden Allahyarham Datuk Asri Muda.

Beliau berkata, ketika ini pemimpin dan anggota PAS sanggup bermati-matian mempertahankan DAP walaupun sebelum ini Pengerusi DAP Karpal Singh menyanggah gagasan penubuhan negara Islam seperti yang dikehendaki parti itu.

“Sampaikan Nik Aziz (Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat) sekarang bukan main lagi pertahankan DAP, dulu tengok DAP pun tak boleh bila DAP kata langkah mayat kami dulu kalau hendak tubuh negara Islam.

“Tetapi sekarang ini orang PAS pula kata langkah mayat aku kalau hendak dera Karpal Singh…suasana dah terbalik,” katanya semasa berucap merasmikan mesyuarat perwakilan Umno Bahagian Cheras di Dewan Utama, Pusat Rekreasi Cheras di sini, hari ini.

Bekas presiden Umno itu berkata perpecahan di kalangan orang Melayu hari ini juga dimulakan oleh PAS apabila ulamak yang asalnya dalam Umno bertindak keluar parti dan menubuhkan PAS setelah tidak berpuas hati kerana tidak diberikan tempat.

“Puncanya orang Umno yang pandai bahasa Inggeris diberi tempat, mereka golongan yang pandai bahasa Arab tetapi tidak pandai bahasa Inggeris merasa tidak diberi tempat,” katanya.

Dr Mahathir juga menyelar tindakan Nik Aziz yang gemar memutar belit ayat al-Quran dan berbohong demi untuk mengekalkan kuasa.

Menteri Besar Kelantan itu sanggup berkata dengan memetik ayat al-Quran bahawa tidak salah orang Islam berpecah dua.

Beliau berkata, atas landasan itulah, Umno dari dulu lagi menyangkal yang PAS memperjuangkan Islam dan keadaan itu makin ketara apabila semakin banyak pembohongan yang dibuat oleh pemimpin PAS itu. — BERNAMA

McTheory:
Padat, bermakna, melekat!

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Pandai pulak si maha zalim ni merepek! Bangkai punya umngok!

Po berkata...

woi pencacai pembangkang 'tanpa nama berkata' lu dh bagus sngt ke?? setakat ngaji alquran x abis nak bising plak,hak tuiiiiihhh.....mmg patut la awie wings hentam bob lokman..

Tanpa Nama berkata...

ya lar Anon10.54am... yang kau nih merepek apasal? aper jasa negara yang kau dah buat yang boleh membanggakan negara? aper yang kau dah lakukan untuk negara ini? mencaci orang, menghina orang senang lar dibuat... jadi lar rakyat yang positif, bermoral tinggi dan bina lar negara yang aman maju... suka perang ya? pernah mengalami kesusahan? makan ubi kayu pagi, makan ubi kayu petang, makan ubi kayu malam? get real... enjoy the peace...