Selasa, 24 Mei 2011

TERKEHEL!! KENAPA KERUSI PARLIMEN BATU MASIH BELUM DI UMUMKAN KOSONG??



Ekoran rayuan Chua Tian Chang (Tian Chua) terhadap hukuman mahkamah tinggi pada pertengahan jun tahun lalu ditolak mahkamah, maka statusnya sebagai MP sepatutnya terlucut dengan sendirinya.

Tian chua didenda RM 2,000 atau dua bulan penjara, kerana satu kesalahan menggigit telinga seorang anggota polis pada tahun 2007.

Mengulas mengenai hukuman terhadap Tian Chua itu, Karpal Singh yang juga seorang peguam berkata, kedudukkan Tian Chua akan gugur secara automatik sebagai wakil rakyat, jika tidak merayu dalam tempoh 14 hari selepas hukuman itu dijatuhkan.

Alasan yang diberikan oleh mahkamah rayuan, Tian Chua gagal mengemukan rayuan seperti mana yang dibenarkan undang-undang, iaitu 14 hari. Bacaan selanjutnya boleh baca di sini.

Sepatutnya Tian Chua yang anti Melayu ni sudah terlucut status MPnya. Kenapa pihak SPR masih lagi berdiam diri dan tidak mengumumkan sesuatu. Apakah MP pembangkang mempunyai kekebalan yang maksima sehingga kesalahan yang mereka buat pun pihak berkuasa tidak ambil peduli?

Sudahla kerajaan membiarkan Ketua peliwat memburukkan negara dimerata dunia, kini anak-anak buah peliwat juga sudah mula nak tunjuk kuasa dan naik kepala. Sampai bila keadaan sebegini nak dibiarkan berterusan?

Lama-lama minyak sudah menjadi lemak, maka waktu itu bertambah susah nak membendung lagi. Mc harap, kerajaan berlaku adil dalam penguatkuasaan undang-undang.

Mc bukan nak mengajar kerajaan, tapi kalau ada satu kemusykilan dikalangan rakyat, kerajaan perlu menjelaskan dengan segera.

P/s: Berkhidmat untuk negara.. (FOC)

McTheory:
Jangan biarkan puak ni.. lama-lama naik kepala..

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tunggu je lah nanti kapal karam akan buat rayuan kat mahkamah apex, lepas tu baru lah jatuh keahlian parliment

Dot berkata...

kalu dah masuk dalam nanti, bekalkan tian chua rabbies ni dgn tulang banyak2..tulang oink! oink!

*gigit polis pun boleh kasi lepas ka?