Khamis, 23 Jun 2011

PANAS!! ADUN DAP TAK NAK PAKAI SONGKOK DISEBABKAN UMNO!!


KUALA LUMPUR Jun - Dewan Pemuda Pas kesal dengan sikap 11 Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sarawak daripada DAP yang tidak memakai pakaian rasmi pada majlis perasmian Sidang DUN negeri itu, kelmarin.

Bagaimanapun apa yang anehnya, walaupun menganggap tindakan tidak memakai songkok dan baju rasmi tersebut tidak mencerminkan 'kekitaan' di kalangan parti pembangkang, Naib Ketua Pemuda Pas, Raja Ahmad Al-Hiss menyalahkan UMNO.

Beliau mendakwa, UMNO gagal mendidik rakyat Malaysia supaya memahami budaya adat resam dan agama di negara ini.

"Orang Islam tidak faham apa itu Islam yang sebenar sehingga banyak perkara berkaitan Islam telah disalah tafsir oleh orang bukan Islam,'' katanya dalam satu kenyataan di sini, hari ini.

Bagi menutup sikap biadab ADUN-ADUN DAP yang merupakan sekutu kepada Pas yang kini memperjuangkan negara berkebajikan, Raja Ahmad berhujah, ''UMNO sendiri menghalang hukum Islam daripada dilaksanakan dan UMNO sendiri tidak 'mesra' terhadap hukum hakam agama sehingga orang bukan Islam takut dan gagal untuk memahami terjemahan Islam itu.

''Begitu juga isu songkok yang dianggap elemen keagamaan bagi orang Islam adalah satu contoh kegagalannya,'' katanya.

Namun begitu, Raja Ahmad menegaskan, walaupun perkara itu berlaku di Sarawak, Pemuda Pas kesal kerana keadaan tersebut sedikit sebanyak akan memberi tanggapan yang salah terhadap sokongan rakyat terutama orang Melayu kepada pakatan pembangkang selama ini.

''Kami dengan ini mendesak agar Majlis Tertinggi Pakatan Rakyat memberikan pemahaman terhadap ADUN-ADUN tersebut agar tindakan ini tidak berulang,'' katanya.

Beliau juga menggesa supaya semua lapisan masyarakat menghormati peraturan dan tatacara yang telah disepakati bersama seperti Peraturan Tetap DUN seluruh negara yang ia sudah disepakati bersama sejak dahulu lagi. - UTUSAN

McTheory:
Perangai gila babi orang Pas ni semakin teruk..

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Wahai orang PAS,betapa hina nya bangsa melayu dari mata cina, cuma orang PAS shj terkinja-kinja pada cina.
Wah hal, org cina pandang sebelah mata shj

Tanpa Nama berkata...

PAS memang pakar salahkan/hina bangsa sendiri.

j3bat berkata...

ikut anutan pas (baca penjilat DAP) semua yg buruk datangnya dari UMNO, hatta terlebih makan ubat kuat pun salah umno juga,

Tanpa Nama berkata...

WAHAI ORANG PAS BUKA LAH MATA MU.

Acilut berkata...

Inilah pemikiran kebanyakkan orang-orang PAS. Kalau dia berjalan, tiba-tiba dia terlanggar tiang elektrik, maka tiang elektrik itu lah akan disalahkannya. Dia tetap betul!

KELISA DURI berkata...

Jelas lah tu ... Kebodohan yang nyata
1. Mana ada UMNO di Serawak.
2. Kan Pas dah berjaya memberi kefahaman yang jelas kepada Dap ..LGE
3. Islam bukan terletak pada songkok... Tak nak pakai sudah la....
4.Dah ramai Tok guru dalam Dap tahu baca Quran.. Koh meng. Guan Enn. ...
5. Bloger Pas pernah tulis kemenangan Pakatan (Dap) di serawak akan menjadikan Islam berkembang disana...
5.Suka hati dialah dia nak pakai ke tak nak ke Raja Ahmad tu sebok apa......
Lu pikir sendiri sampai lu reti....

Acilut berkata...

Silap-silap... bukan UMNO yang tidak pandai mendidik, tetapi PAS yang mengajar DAP supaya Kurang Ajar dengan Budaya Melayu dan bangsa Melayu. Malah PAS sendiri membelakangkan budaya Songkok. Mereka lebih kepada songkok putih. Cuba PAS ajarkan puak-puak DAP ni pakai songkok putih! kalaulah pandai sangat nak mendidik!
Siapa yang membudayakan perbezaan songkok hitam dan songkok putih. Songkok hitam UMNO. Songkok putih PAS. Persepsi yang menyusahkan raayat...
DAP dah sebut tak mahu pakai pakai songkok sebab lambang Islam. Jelas mereka tolak ISLAM. Apa lagi yang PAS nak duduk cakok dengan KAFIR ini. Ayat Quran mana yang menyebut boleh bersekongkol dengan Kafir jenis ini. Sebaliknya bayak ayat Quran yang melarang Islam 'kam cheng' jauh lagilah mempertuankan Kafir DAP ini.

Bayangkan kalaulah PR menang dalam PRU13. Apakah bala yang akan menimpa negara. Fahaman yang tidak sehaluan, dan sangat jauh berbeza (malah bertentangan) dari segi ideologi.
BN sekurang-kurangnya mempunyai fahaman sederhana yang dapat menjamin Islam mendapat tempat di Malaysia. Cuma kita perlu berusaha bagi menambahbaikan keadaan. Daripada kita memilih (PR) sesuatu yang belum tentu lagi lebih baik!