Sabtu, 18 Jun 2011

PANAS!! WAKIL RAKYAT SELANGOR DI MINTA BELASAH DUIT RAKYAT PULA!!


Wakil Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan ahli Dewan Undangan Negeri (DUN) di Selangor diminta mendapatkan derma sekurang-kurangnya RM2 juta daripada orang ramai sebelum menjelangnya pilihan raya umum akan datang.

PKR negeri mengarahkan ahli DUN eksekutif untuk mengutip RM50,000 seorang manakala Ahli Parlimen perlu mengutip sekurang-kurangnya RM22,000 seorang.

Anggota DUN perlu mengumpulkan RM30,000 seorang dan ahli Majlis Perbandaran disyaratkan mendapatkan RM20,000 seorang.

Bendahari parti peringkat negeri telah mengemukakan lebih 1,500 "sijil-sijil penghargaan" kepada Menteri Besar, lapan Ahli Parlimen, empat DUN eksekutif, lapan DUN dan kira-kira 80 ahli Majlis Perbandaran.

Tandatangan Presiden parti, Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail; Pengerusi PKR Selangor, Azmin Ali dan bendahari, Datin Paduka Dr Tan Yee Kew tertera pada sijil-sijil penghargaan atas sumbangan derma sebanyak RM500, RM1,000, RM2,000 dan RM3,000. sumber dari GAP.

Puak Pakatan dah mula kutip dana untuk piliharaya umum akan datang. Nampaknya duit kerajaan negeri mereka dah sapu habis, sebab tu nak pilihanraya pun dah takdak duit.

Masa ni pantang ada peluang melintas pasti ada yang sapu. Masa ni juga la mereka nak 'pow' taukeh-taukeh ayam dan taukeh rumah urut untuk tambahkan dana.

Kalaulah dana mereka tak cukup lagi, Mc rasa Khalid Gagap akan korek-korek tengok apa lagi yang boleh dijual di Selangor. Kalau boleh jual, Stadium Shah Alam pun Khalid nak jual tu, sebab aset tu tak penting katanya.. heh..

McTheory:
Jual aja bangunan SUK, lepas tu duduk bawah pokok ramai-ramai. Macam tak biasa.

Tiada ulasan: