Selasa, 19 Julai 2011

PANAS!! ANUGERAH TOK HIM UNTUK PELAJAR UITM!! BLOGGER PAKATAN YANG MEROYAN!!


Banyak blogger pembangkang yang mempersendakan berita ini. Bagi Mc anugerah ini wajar, kerana Tok Him adalah bekas pelajar UiTM (dulu dipanggil ITM). Tahukah anda bahawa Tok Him inilah individu yang memperjuangkan ITM sehingga jadi UiTM. Kenapa beliau memperjuangkan ITM jadi UiTM, kerana UiTM hanyalah kepada orang melayu. Jadi orang melayu yang masuk UiTM akan sama tarafnya dengan universiti yang lain.

Dulu ITM mana ada Degree.. kalau ada pun ITM Shah Alam, itu pun terhad pada beberapa subjek. Kini UiTM seGAH namanya. Setaraf dengan universiti lain di Malaysia malah pelajar UiTM lebih diyakini dari Universiti yang lain.

Atas usaha siapa? Kalau bukan Tok Him ni lah dok terhegeh-hegeh hari-hari kacau Tun Dr M, sampai orang tua tu naik jemu.. dan istiharkan ITM sebagai Universiti. Kalau tak percaya pi tanya Ayahanda Tun Dr Mahathir. Beliau mesti ingat punya kisah ni.. he he..

UiTM hanya untuk orang melayu, namun dulu pernah si Anugerah Tuhan kata nak buka UiTM kepada kaum lain.

Selamatlah ramai yang bantah, kalau tak dah selamat dah UiTM kena jual dengan Anugerah Tuhan tu..

Malah ada mangkuk2 ayun yang cuba nak tutup UiTM kata tak relevan, siapa mangkuk2 tu, kalau bukan geng Anugerah tuhan tu la..

Inilah orang panggil melayu jual melayu. Demi kuasa, mereka ni sanggup buat apa saja. Sebab itu kita perlukan Pendekar seperti Tok Him ni lah yang dok pertahan bangsa kita, kalau ikut puak sebelah sana, teloq pun depa gadai nak bagi kat kaum lain.

Oleh itu Mc kata Anugerah ini wajar dan sesuai. Malah ini satu penghormatan UiTM kepada Dato Ibrahim Ali sebagai individu yang banyak membantu menaikkan nama UiTM ke tahap sekarang.

McTheory:
Cerita ni ada budak2 sekarang tau ka? haram laa..

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

apa buktinya semua ni.. hang ni main hemtam saja ni.. dok bohong orang saja la nii...

Quantum Metal Consultant berkata...

Tak payah cerita berjela jela pasal jasa tok Him, takut ramai yang tak tahu hujung pangkal cerita tetapi memadailah untuk ambil contoh, selain Tok Him ada lagi ke pemimpin Melayu sekarang yang secara terbuka berani 'bercakap' tentang hak pribumi mengikut perlembagaan?

Jangan harap mereka bertindak, bercakap pun dah tak berani.

Jadi anugerah Tok Him tu bukan sahaja patut, malah sangat di alu alukan dan secara sinis kepada pemimpin Melayu lain yang ada kuasa tapi pengecut.

j3bat berkata...

Nak harapkan puak-puak lain berjuang untuk bangsa melayu, takder laaa.

DAP berdehem terkincit-kincit puak-puak ni, bila DAP berjuang untuk bangsa Cina, puak-puak ni kelu seribu bahasa, siap sokong lagi adalaa.

Puak-puak ni dengan DAP apa pun boleh, dengan sesama bangsa dan agama apa pun tak boleh..

Tanpa Nama berkata...

Bila tak tahu pengurusan, tue yang main hentam ajer.... sememangnya hampir semua Univ. mempunyai Anugerah dibawah tajaan Individu dengan beberapa kriteria yang harus dipenuhi dan diambil kira....

*Teman jaga Istiadat Konvokesyen..tahu la teman...

Tanpa Nama berkata...

Nak hrp ke PAS utk bela orang Melayu, kena sergah dek Karpal Singh (OKU) pon habis terkencing terberak lari lintang pukang....kah,,kah..

Tanpa Nama berkata...

SALAM,

MINTA DIBETULKAN.. UITM UNTUK BUMIPUTRA.. DAYAK DAN IBAN PUN BOLEH MASUK UITM..