Sabtu, 16 Julai 2011

PANAS!! DR ASRI NAK MASUK PAS?? MASUK AJE LAAA!!..


Dr. Asri berkata, Islam tak beri pemerintah lesen untuk lakukan apa saja. Benar, memang benar katanya. Aku setuju. Tapi, aku juga nak beritahu Dr. Asri bahawa Islam juga tidak beri lesen kepada Dr. Asri, pemimpin dan puak Pakatan Rakyat untuk lakukan apa saja jugak..!!!

Suka aku nak ingatkan Dr. Asri bahawa Islam mengajar umatnya untuk menggunakan cara yang berkhikmah untuk menuntut sesuatu. Matlamat tidak menghalalkan cara. Kalau betul pun tuntutan Bershit itu, sewajarnya ada cara dan pendekatan lain yang lebih berhikmah berbanding menggunakan cara kurang ajar dan penderhaka seperti Bershit itu!

Dr. Asri juga mendakwa Kerajaan menggunakan pemimpin agama untuk pertahankan kuasa. Kepala hotak Dr. Asri! Apakah Dr. Asri fikir Kerajaan ada kuasa untuk mempengaruhi DYMM Yang DiPertuan Agong untuk bertitah menghentikan Bershit? Nampaknya Dr. Asri cuba menghina kreadibiliti Yang DiPertuan Agong! Dr. Asri nak “join group” penderhaka, kah?

Dr. Asri cuba menyamakan pemerintahan korup dan zalim di Timur Tengah dengan di Malaysia? Dr. Asri tak payah menipulah! Takkan bekas mufti tak tahu hukum menipu? Sifat pemerintah di Timur Tengah seperti di Mesir, Iran, Iraq, Bahrain dan sebagainya tidak sama langsung dengan apa yang berlaku di Malaysia.

Jika Dr. Asri tidak percaya dengan saya, dia boleh pergi temuramah dengan semua pelajar atau warga negara Timur Tengah yang berada di UIA, institusi pengajian tinggi dan sebagainya untuk kepastian. Saya sendiri ada ramai rakan dari sana dan semua mereka mendakwa Kerajaan Malaysia jauh lebih baik dan “the best government compared to thier countries”!

Memang benar bahawa tidak semua perkara yang ada pada pemerintah atau kerajaan itu betul, tak kiralah di zaman Rasulullah SAW atau di zaman ini. Tapi sekiranya pemerintah salah sekalipun maka Dr. Asri menghalalkan cara yang salah untuk membetulkan sedikit kesalaha kerajaan tersebut?

Sebagai contoh, apakah kerana keengganan Bershit untuk bersyura dengan SPR, maka dihalalkan untuk mereka mengadakan perhimpunan haram? Seminggu sebelum perhimpunan Bershit berlangsung, SPR masih membuka ruang untuk berunding. Ambiga pun ada kesempatan bertemu Yang DiPertuan Agong.

Saya nak tanya Dr. Asri, mengapa Bershit perlu menolak syura dan tidak menyerahkan memorandum mereka kepada Yang DiPertuan Agong? Mengapa perlu buat demonstrasi haram jalanan yang menyusahkan rakyat? Apakah puak-puak yang Dr. Asri bela itu ada agenda yang bertentangan dengan cara Islam?

Saya menggesa Dr. Asri supaya berhati-hati apa bila mengeluarkan kenyataan. Islam tidak beri lesen besar kepada Dr. Asri untuk lakukan atau katakan apa saja. Usahlah mencari publisiti murahan sebegini kerana ia akan menjatuhkan martabat cendikiawan Islam yang lain. Kerana individu seperti Dr. Asri inilah para ilmuan Islam dipandang serong dan bodoh oleh masyarakat! Wallahua’alam.

MyKMU

Rasanya akhir-akhir ni Dr Asri sering bersama-sama dengan pimpinan Pas kemajlis-majlis anjuran Pakatan Haram. Malah setiap kali isu mengenai politik negara. Dr Asri pasti akan memberi sokongan tidak membelah bagi pada puak Pakatan Haram. Walaupun isu itu sebenarnya dicetus dan dimulakan oleh puak Pakatan sendiri. Mc rasa, Dr Asri lebih baik masuk Pas la. Dari dok berlakon 'bebas' tapi sebenarnya memang menyokong Pas.

McTheory:
Isi borang Pas aje la..dah tak bebas, akal lebih ke arah Anwar je.

17 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

awat lalang sangat dr asri oi. konon hebat sangat tulis buku la apa la. tapi diri sendiri pun tak brapa betui

p/s: buku ni jugak yg betui bagi duit RM10 kalu galakkan orang baca

Quantum Metal Consultant berkata...

Dr Asri tak mungkin masuk mana2 parti dalam masa terdekat kecuali ketika hampir pilihanraya atas bacaan parti mana yang akan menang.

Dr Asri akan hanya membawa perbalahan atas idea dan percakapan peribadi dalam mana2 jua parti dia sertai. Elok Asri tubuh parti sendiri, sendiri presiden, sendiri ahli, sendiri undi.

Kamarul berkata...

aku pun makin lama makin pelik tengok Dr. Asri nih.. frankly, aku dulu suka dengar ceramah dia.. tapi lately nih, makin lama aku nampak konteks benda yang dia komen macam narrow pulak.. dia tak nampak ke benda2 secara lebih global, i.e. background bersih, amnesty and etc?

Tanpa Nama berkata...

aku tengok Dr asri seorang yang pandai mengambil peluang,..mengikut situasi semasa dan peluang yang menguntungkan dia... dia suka untuk menjadi terkenal..Kita tidak perlu jadi mcm mesir..tengok berpa lama nak pulih..bila dah bergolak berkurunlah nak aman..

Tanpa Nama berkata...

Ngam sangat2 kalau ulama wahabi ni masuk Pas.
biaer bertambah bilangan ularmak oiii berkumpul dalam parti Pas maka makin banyak fatwa2 yang boleh kita dengar,
Apa dia ingat Allah bagi lesen kat dia untuk bercakap sesuka hati ka..
Hamlau punya wahabi sekor ni...

kopi berkata...

kadang2 kita dpt lihat Dr Asri spt ego, mungkin kerana ilmunya dah banyak dan pengikut serta peminatnya dah bertambah menjadikan dirinya bukan lagi sembarangan org.tgk sajalah tahun lepas sewaktu gempar ulamak2 muda nak masuk Umno huh.. tak tahan aku tgk kerekternya, permainan tarik talinya seolah-olah beliau permata yg menjadi rebutan kedua belah perti.

lipas berkata...

sedikit serangan keatasnya patut dilakukan agar Dr Asri tidak tersasar terlalu jauh. Jgn biarkan dia jadi spt Nik Ajiz yg selepas menang besar makin banyak dan berani mengeluarkan fatwa busuk dari hati yg penuh hasad.

Pemerhati berkata...

Wahabi bro...standard la..opportunist..Specis ni cukup suka kalau 2 puak bertelagah..sebab tu dia ni suka PAS & UMNO maintain dgn haluan masing-masing. Pernah dengar dia berdakwah suruh bersatu? Never bro..coz wahabi ni = freemason = dajjal.. Hujahnya cukup cantik, memukau..tapi agendanya tersirat.. Mempunyai pemahaman yg sama dengan wahabi deobandi, Nik Aziz..

Tanpa Nama berkata...

hoi...asri...lalang!! lu ni siapa nak memandai....

Tanpa Nama berkata...

Pelik Dr Asri ni. Cakap berdegar-degar tapi maruah diri dan Islam itu sendiri pun tak faham. Pemerintah yang cuba menasihati rakyat supaya jangan terjerumus kepada perkara yang terang-terang boleh memudaratkan diri sendiri, masyarakat malahan negara dengan cara berhemah seperti khutbah Jumaat pun dikira tak betul ke? Apa bezanya dengan khutbah yang kita dengar setiap jumaat yang sifatnya memang untuk menasihat dan mengingati jemaah. Kalau Khutbah yang terang-terang memecah belah masyarakat dan memfitnah yang diberikan oleh Khatib puak PAS boleh dia senyap membisu pulak!!!Apa jenis ilmuan macam ni...jangan hipokrit lah.

Tanpa Nama berkata...

1) dulu sy suka baca buku, blog minda tajdidnya...
2) sejak baca FBnya... & meneliti setiap pkara / serta yg dilontarkannya serta...
3) mbaca pandangan penyokong fanatiknya dlm FB nya... maka
4) sejak itu sy mula sangsi atas kejujuran & keikhlasan nya selama ini... maka
5) sejak itu sy mula tidak menggemarinya... malah
6) membaca setiap isi yg diutarakannya lately seolah2 membenarkan dakwaan selama ini yg dinafikannya berulangkali bahawa beliau adalah..
7) WAHHABI...
8) adalah "BENAR".. dgn itu..
8) say "NO & SORRY" to him...

Unknown berkata...

Salam hormat, harap dapat dilink blog hamba disini..Terima Kasih..

http://klboyzwangsa.blogspot.com

McTheory berkata...

ok sudah di linkkan.. link kan blog Mc di bloglist ada ya.. he he.. tq

Tanpa Nama berkata...

Dr Asri telah dijanjikan kerusi Ahli Parlimen oleh Pakatan Haram, sebab itu dia dah condong kesana, BN masih pandang sebelah mata dengan dia...

Tanpa Nama berkata...

kalau aqidahnya pun dah tak betul mana mungkin tindakan/pandanganya tepat mengikut kehendak ALLAH. Aqidah ibarat akar tunjang pd sebatang pokok....kiranya bahagian yg paling penting dah rosak mana mungkin buah yg dihasilkan cantik dan elok. oleh itu wahai asri..betulkn dulu aqidah engkau sebelum engkau nk betulkan org lain..

Tanpa Nama berkata...

wahabi ni kalau tak silap aku menghalalkan liwat...elok sgt lah tu masuk pakatan haram..kan bosnya anwar berahim....suka sgtlh sipeliwat tegar tu...

Tanpa Nama berkata...

Pengaruh Wahabi semakin berleluasa tanpa disedari. Ideologinya amat digemari terutamanya dari golongan muda kini. Cukup menarik. Bilamana Anwar menggunakan nama Asri sebagai pendinding.., something fishy is going on...
Melayu bukanlah sekadar mudah lupa..malah alpa..