Rabu, 10 Ogos 2011

KASI PANAS!! GERAKAN MEMURTADKAN UMAT ISLAM!!


Keratan akhbar ni Mc ambil dari blog MyMassa.

Sememangnya sejak dari dahulu lagi wujud gerakan kristian yang mahu memurtadkan umat Islam di Malaysia. Pelbagai cara mereka lakukan untuk menarik minat umat Islam dan mereka mahu umat Islam percaya bahawa Kristian adalah ajaran Agama yang sebenar dan Islam tidak.

Di Sabah dan Sarawak, sudah wujud mazhab kristian yang menyerupai Islam. Bersembahyang jemaah, berpuasa selama 40 hari tanpa makan dan minum, kitab Injil berbahasa melayu yang menyebut God itu Allah dan pelbagai cara lagi untuk menarik minat umat Islam.

Mc difahamkan, gerakan gereja disini mempunyai peruntukkan secukupnya untuk 'membantu' golongan susah yang beragama Islam sambil memujuk mereka menganut agama kristian.

Golongan remaja seperti Mat Rempit didatangi oleh sekumpulan remaja yang mewah dan bermotosikal mahal menawarkan pelbagai ganjaran dunia semata-mata untuk mengajak mereka ke gereja bagi memperkenalkan agama Kristian kepada remaja muda melayu yang kurang didikan agama.

Golongan pelajar, ada yang dipujuk oleh perempuan-perempuan yang cantik, keluar makan, keluar bersiar-siar dan akhir sekali menemani mereka ke gereja.

Bagi golongan susah, pendakwah gereja datang kerumah, menawarkan bantuan kewangan, bantuan makanan dan segala-galanya. Bila sudah termakan budi, lama ke lamaan, keluarga berkenaan akan dipujuk supaya ke gereja untuk bersama-sama mereka.

Gerakan mengunakan perempuan cantik, lelaki hensem, duit dan juga harta dunia, sudah lama praktikkan. Sekarang, sudah tiba peluang mereka untuk gunakan kuasa politik bagi memperluaskan pengaruh. Cukup mendukacitakan apabila ia disokong oleh umat Islam sendiri.

Mc bukan anti Kristian, tapi Mc taknak anak bangsa seagama Mc terpengaruh dengan dakwah dan dakyah gerakan kristian yang semakin luas di dalam masyarakat kita.

Sudahla umat Islam Malaysia berpecah disebabkan politik, ada pulak anasir luar yang cuba merosakkannya. Jika tidak ditangani segera, Mc pasti perkara ini akan menjadi barah didalam masyarakat Islam Malaysia.

Kita jangan hanya bergantung kepada Jabatan Agama Islam semata-mata (mengembangkan syiar Islam), kita umat Islam di Malaysia, mempunyai tanggung jawab masing-masing bagi memastikan Islam tetap Utuh di muka bumi Malaysia.

Takbir! Allahhuakbarr!!

McTheory:
Takbirr.. jangan Take beerr!!.. heh..

Tiada ulasan: