Ahad, 21 Ogos 2011

PANAS! Lagi Cerita DS Rosmah dan Cincin 24juta!!



Satu-satu pembohongan Pakatan Rakyat terbongkar. Tak cukup dalam negara, sekarang sudah menjalar pula sehingga ke luar negara. Terbaru dilapurkan bahawa akhbar utama Indonesia, Kompas menyiarkan berita memohon maaf kepada Perdana Menteri dan Isteri atas ketelanjuran menyiarkan berita fitnah mengenai pembelian cincin bernilai 24 juta, kononnya oleh isteri Perdana Menteri yang kita kasihi, Datin Seri Rosmah Mansur.

Dan bila ada fitnah menyerang peribadi Perdana Menteri dan isteri, tiadalah orang lain yang menjadi dalang melainkan Anwar Ibrahim.

Di dalam negara, pembohongan ini sudah beberapa lama jadi sejarah dengan pembongkaran demi pembongkaran oleh para blogger UMNO. Tapi isu ini masih ada kesan di luar negara terutama tempat dimana Anwar sering menghabiskan masa lapangnya tanpa ada banyak gangguan dan sekatan – Indonesia. Kalau boleh penulis ulas, kunjungan Anwar ke Indonesia yang kerap bukan dengan tidak bersebab ya.

Hubungan sedia terjalin Anwar dengan pelbagai peringkat pentadbiran media dan pimpinan kerajaan disana, telah disalahgunakan olehnya untuk menjadikan Indonesia platform menyebar fitnah.
Maklumlah, Indonesia dan Malaysia berkongsi persamaan sedikit sebanyak dari segi budaya dan bahasa.

Pelik-pelik bahasa Indonesia, menung dalam 2 ke 3 minit dapat jugaklah tangkap apa yang ditulisnya. Kelebihan inilah yang digunakan Anwar untuk menggunakan media Indoensia bagi tujuan menyebarkan fitnah dan propaganda politik palsunya.

Sambung baca SINI.

Tiada ulasan: