Ahad, 21 Ogos 2011

Edisi Terlajak!! Anak dara tua gersang mengamuk lagi!!


Memang perempuan ini bodoh dan tak tahu hujung pangkal. Saya percaya, dia akan marah sekiranya saya berkata begitu padanya. Tapi itulah kenyataan dan hakikat yang perlu diterima dan ditelan oleh Setiausaha Politik kepada Khalid “Gagap”, Faekah si anak dara tua. Tapi biasalah, dia takkan sedar dirinya itu bodoh memandangkan dia berjawatan besar dan berkelulusan undang-undang…

Baru-baru ini Faekah menyalak persis anjing betina lagi. Kali ini berkenaan perbelanjaan Kerajaan berjumlah RM28.4 juta yang digunakan untuk mengupah Fact Based Communication (FBC) bagi mengilap dan menonjolkan Malaysia di persada dunia. Dia menyalahkan Najib untuk hal itu. Katanya jumlah tersebut sangat besar untuk tujuan mempromosikan negara dan lebih baik wang tersebut digunakan untuk rakyat.

Mendengar apa yang dipertuturkan Faekah ini, saya rasa seperti mendengar kenyataan dari seorang budak yang tak cukup akal. Dari segi logik, bagi orang yang tidak tahu mengenai asal usul FBC ini serta malas berfikir atau mencari kebenaran, sudah tentu akan mengiyakan dan mengangguk-angguk membenarkan kata Faekah ini. Sekilas pandang, sudah tentu Faekah betul. Namun, sekiranya kita ada sedikit pengetahuan tentang FBC dan menggunakan akal, sudah tentu kita tahu Faekah hanyalah seorang “penjilat boss”nya.

Memang benar Kerajaan ada perjanjian kontrak dengan FBC yang berpangkalan di UK. Kontrak tersebut tersebut dibuat ketika Tun Dolah memerintah lagi. Kenal dengan Tun Dolah yang merupakan sahabat baik Anwar yang melepaskannya dari Sungai Buloh? Jadi mengapa perlu salahkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib dalam hal ini? Beliau hanya mewarisi kontrak dan “najis-najis” yang ditinggalkan padanya saja.

Mahu ditamatkan kontrak itu? Itu kerja bodoh yang lebih merugikan negara memandangkan Kerajaan terpaksa membayar jumlah yang lebih besar dari harga kontrak tersebut sebagai pampasan. Justeru itu, Kerajaan gunakan saja syarikat itu selagi ada di dalam tempoh kontrak. Lagi pun, syarikat itu bukanlah “syarikat cap ayam” seperti “Kohilal”, TVPas, TVSelangor, Harakah Daily, Malaysiakini, Malaysian Insider, Suara Keadilan atau Roketkini!

Syarikat tersebut telah dipergunakan untuk mempromosikan Malaysia secukupnya sementara kontraknya masih berbaki lebih kurang 2 tahun lagi. FBC berjaya meluaskan rangkaiannya dan mencerminkan negara sebagai sebuah negara Islam yang baik melalui rakan-rakan media antarabangsa yang besar seperti BBC, Al-Jazeera, CNBC dan banyak lagi. Dan hasilnya dilaporkan sangat memberangsangkan di mana banyak isu yang digunakan untuk menyerang Malaysia, dapat dijawab dan diperjelaskan dengan mudah oleh syarikat tersebut.

Faekah tak perlu menyalak mengenai harga RM28.4 juta itu. Jumlah itulah yang terpaksa dibayar untuk mencuci najis yang dibuat oleh kepimpinan yang dipujanya. Kepimpinan Pakatan Haram, terutamanya Anwar Ibrahim, sangat aktif memburuk-burukkan negara, tak kira sama ada mereka ada di dalam atau di luar negara. Perangai buruk seperti ini jika dikaji, hanya ada pada parti pembangkang di Malaysia sahaja, di negara lain tidak ada.

Memandangkan perlakuan busuk dan jijik Anwar yang “boss-boss” Faekah yang lain itu, maka terpaksalah Kerajaan membelanjakan jumlah wang yang besar untuk membersihkan najis-najis yang cuba dilemparkan kepada Malaysia. Padahal, sekiranya “boss-boss”nya itu tidak bersikap sedemikian, sudah tentu Kerajaan tak perlu membazirkan wang itu. Wang itu terpaksa dikeluarkan kerana pengkhianat-pengkhianat negara yang “melacur” di luar negara!

Justeru itu, Faekah sepatutnya memarahi Anwar dan kepimpinan Pakatan Haram yang selama ini berkhianat kepada Tanah Melayu ini. Merekalah penyebab utama “wang pembayar cukai” yang disebutnya itu digunakan untuk memcuci “najis” Anwar dan konco-konconya. kerana pengkhianat-pengkhianat inilah “wang pembayar cukai” itu dialirkan keluar oleh Tun Dolah ketika itu, dan bukaannya Najib!

MyKMU

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

bernas bro.

faekah.... pelok khalid kuat kuat tau. nanti budak gemok** yang cuba buat tak senonoh kat najib tu ambik alih tugas kau... syusah nanti!!!

** zaki

udahlah fekah... budah AMK pun dah naik ulat bulu tengok kau... carilah mana mana laki orang... kawin dan jaga anak.