Rabu, 14 September 2011

PANAS!! Kartunis Ujang Menyokong Pembangkang?!!


Siapa kenal kartunis Ujang? kenalkan anda dengan kartunis ini? Dulu beliau agak popular. Bermula dari majalah Gila-Gila, kemudian buka syarikat sendiri terbit majalah Ujang dan majalahnya agak meletup. Kemudian nasib tidak menyebelahinya, ada masalah dengan perkongsian dan akhirnya nama beliau jatuh perlahan-lahan. Untuk baca detail boleh klik sini.

Mc bukan nak cerita mengenai sejarah hidup Ujang ni. Tapi Mc cuma nak komen pasal postnya dalam FB. Seolah-olah beliau ni sudah pro aktivis pembangkang. Mungkin disebabkan sahabat lamanya si Zunar menjadi kartunis pencacai upahan Anwar. Kini Ujang pula seperti berminat, untuk menyertai sahabatnya itu.

Mc bukan nak pertikaikan beliau mengkritik kerajaan, tapi sebagai orang yang agak popular, Ujang perlu berhati-hati untuk memberi sebarang komen. Kalau ada yang tak kena, pasti akan ada post balas dari peminat atau bekas peminatnya untuk luahan tidak puas hati.

post oleh kartunis Ujang..

Jika tidak mahu dilambung ombak, janganlah berumah ditepi pantai. Kalau rasa-rasa taknak kena kritik, janganlah masuk politik. Bila sekali dah jejak, sampai mati pun orang ingat apa yang kita buat. Lebih-lebih lagi kalau perkara buruk.

Sedang hebat politik negara kita sedang bersilat sekarang ni, jika ada yang tersalah langkah, pasti akan tersungkur dahulu.

Walaupun Ujang tak isytiharkan beliau penyokong pembangkang, tapi dalam post dan komennya, Mc tahu.. Ujang sememangnya berat kearah pakatan. Takpa ini negara demokrasi, tak kisah, tapi kalau kena hentam tu jangan marah la. Itu hak masing2..betul tak?

McTheory:
Kalau takut terbakar, janganlah main api.. main lampu picit ok la.. heh..

6 ulasan:

XPressMinda berkata...

dah lama dah dia pro pembangkang.

pengaruh pas jadi sebati dgn dia selepas selalu dengar ceramah & tazkirah Ustaz shamsuri.

sebab tu bila berpecah dgn majalah ujang dan dia terbitkan majalah bernama lanun, dlm majalah tu banyak diselitkan kartun & cereka lucu yg pro pas dan anwar.

Tanpa Nama berkata...

memang dah tau pun dia sokong pembangkang.jelas sejak 1998 tapi dia pun bukan lah betul sangat. tak caya risik lah life style dia. hancusss maaa. jd kata dulang paku serpih kata orang he he ujang lah yang lebih.bak kata jai dalam kl gangster " kau jangan nak azankan aku plak. ko pun bukan baik sangat" he he he

Shinigami Senpai berkata...

Assalam..

Nak tanye pada tuan tanah nih..sedara ni betul2 kenal rapat ke ngan katunis Ujang nih???..jangan sampai kite menanggung dosa kering kerana politik..

jebat berkata...

setiap posting dalam ni kena cukai 6%..kah kah kah!!!!

woi!!press mane si xpressminda ni ambik berita???kah kah kah!!!dunia dunia..

Tanpa Nama berkata...

hnya org bodoh bengap jahil murakkab je yg akn besame umngookk

Tanpa Nama berkata...

ujang pernah popular,ujang seorang lagenda,ujang sudah dianiaya,ujang hapir jadi gila,angkara sapa? Org umno yg hingga kini masih berkuasa ,mcm xde apa2 je..sapa lg ujang nk percaya..