Rabu, 14 September 2011

PANAS!! Portal Roket Kini Mahu Melayu Dap Memuja Dewa Guan Eng!!

Pemuja Guan Eng nombor satu!!

Portal Dap khas untuk penyokongnya yang berbangsa Melayu dipanggil RoketKini. Pada sesiapa yang selalu mengikuti perkembangan Portal ini, pasti akan tersedar bahawa portal ini sebenarnya adalah satu cara Dap untuk mendewakan pemimpinnya. Terutamanya si Guan Eng.

Masuk saja portal, keluar muka Guan Eng, klik sana Guan Eng, klik sini, Guan Eng. Muka pemimpin Dap seperti Karpal Singh, Teresa, Hannah Yeoh dan beberapa orang lagi agak jarang nampak. Apakah portal Roket Kini hanya berfungsi untuk mendewakan Guan Eng?

Artikelnya pula hanya berkisarkan betapa hebatnya Dap dan betapa baiknya Dap terhadap bangsa Melayu. Dari atas sampai bawah, menunjukkan Dap ni baik dengan masyarakat Malaysia. Artikel propa dan bodeknya jangan cakap la, hinggakan budak tadika baca pun susah nak percaya.

Apakah ini pelaburan Dap kepada wartawan melayu roket kini yang dibayar rm2500 sebulan? Artikel sampah dan bodek Guan Eng sampai lebam? Ingat hebat sangat budak grad U yang jadi barua Dap ni, setakat artikel ampu dan sanjung tu, blogger jalanan boleh buat lagi hebat.

Hanya melayu puak pencacai Pas saja yang boleh percaya dan terharu dengan semua kebaikkan Dap dalam roket kini tu. Rakyat Malaysia bukannya bodoh, Allah anugerahkan kita akal untuk gunakannya, anugerah mata untuk melihat dan anugerah telinga untuk mendengar.

Selama ini apakah kebaikkan Dap pada orang Melayu Islam?

Beri satu pun cukuplah.. di Selangor, apa yang Dap buat? di Pulau Pinang ada tak Dap buat untuk orang Melayu beragama Islam? Mana ada.. takdak, nothing!

Untuk melayu yang nak masuk Kristian ada la, majlis berbuka puasa dan sumbangan duit untuk sara diri. Kalau untuk melayu Islam, sorry.. rumah kos rendah pun tak pernah buat. Dap kata, nak buat atas sebab apa, kalau buat, rumah kos rendah untuk melayu pun takdak untung apa2.

Setakat nak pancing undi Melayu, Pas boleh tolong. Kencing sana-sini sikit, bodek ampu sikit, takbir dua tiga kali, mencicit pengikut Pas jilat Dap lepas tu.

Sebab tu Mc kata, Dap berlagak baik dengan Melayu hanya dalam gambar dan untuk promote diri saja. Setakat berlakon berbuka puasa dan hadiri majlis adat orang Melayu tu.. siapa pun boleh. Jika mereka ikhlas nak tolong orang melayu Islam, mereka sudah buat projek (sesuatu perkara) untuk orang melayu. Ini tak, lagi nak dirobohkan ada la.

Sebab tu Mc kata, ada akal guna, mata lihat dan telinga dengar, jangan asyik baca haramkah saja.. nanti jadi buta tuli.

McTheory:
Keldaidaily dan RoketKini takpa, tu paper budak tadika.. haprak saja..

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

banyak melayu yg dah buta hati dan buta perut tak da akal.

sanjung bangkai ni membabi buta jer...

pejuang hamas...