Jumaat, 14 Oktober 2011

AMBOIH!! Baru Jadi Khawarij Pas Bob Lokman dah tunjuk Otai!


Nampaknya kisah drama Bob Lokman ni tak berkesudahan. Lepas satu, satu pula muncul. Hari tu dia kena tangkap dengan JAIS sebab memberi tazkirah tanpa tauliah di negeri Selangor. Sekarang ni, bila JAIS panggil dia suruh hadir soal siasat, dia pula keras kepala taknak.

Semua alasan yang dia bagi, macam dia manusia paling bagus dalam dunia. Orang bukan sengaja nak musuhkan dia, tapi caranya tak kena. Nak masuk tempat orang kena minta izin dulu, bukan main serbu saja. Suka ka kalau orang masuk rumah kita tanpa izin, tiba2 boleh pula pi makan nasi dengan anak2 kita, sedangkan kita haram tak tau dia ni sapa. Kalau kenal pun, hanya pernah tengok, tapi tak pernah  berkawan.

Sama juga dengan kes sekarang. JAIS nak membendung kes salahguna agama dan ajaran sesat yang menular di Selangor sekarang ni.


Si Bob ni mana ada apa2 tauliah untuk mengajar agama, kalau buat lawak atau buat lirik lagu tu lain la. Memang dia handal, tapi dalam soal agama bukan boleh buat main2, salah keterangan, salah mengajar, teruk pegangan masyarakat kita nanti. Rosak teruk!

Kita takkan terus menjadi bijak pandai Islam jika hanya memakai kopiah dan menyertai Pas menjadi khawarij. Kita takkan terus dapat title Ulama jika hanya menyertai Pas dan tanpa ilmu agama yang sebenar. Sebab tu Ulamak dalam Pas, banyak yang UlaRmak, dari Ulamak.

UlaRmak ni yang menyesatkan orang dengan fatwa dan tafsir Al-Quran mengikut fahaman politik dan berideologi. Ini yang di takutkan JAIS, apabila seseorang yang tak layak mengajar agama, tetapi kepinggin nak mengajar agama mengikut cara sendiri. Di khuatiri akan menyesatkan para pendengarnya.

Tapi si Bob ni tak faham, dia rasa dia dah otai sangat. Sampai nak tegur pun dah tak boleh. Apa ingat dengan masuk Pas tu dah confirm ada tiket ke syurga ke?

Sebenarnya, orang yang bijak lebih suka berdiam diri, dari si bodoh yang suka membuat bising!..

McTheory:
Macam bob.. gila glamor..

Tiada ulasan: