Khamis, 8 Disember 2011

MAMPUIH DAHH!! DS NAJIB 1 MALAYSIA!! NIK AZIZ PULA 1 KELANTAN, 1 MASJID!!

Wa ikut ini olang, manyak baguih loo..

Kah Kah Kah.. parti mengaku Islam, kah kah kah.. kononnya pejuang Islam sebenar.. kah kah kah.. baca dulu.. kemudian gelak..


RANTAU PANJANG – Kerajaan Pas Kelantan mengakui hanya membina sebuah masjid, iaitu Masjid Jubli Emas Sultan Ismail Petra, di sini, daripada wang sendiri tanpa bantuan Kerajaan Pusat sejak mentadbir negeri itu lebih 20 tahun lepas.

Timbalan Pengerusi Jawatankuasa Perancangan Ekonomi, Kewangan dan Kebajikan Negeri, Abdul Fatah Harun berkata, masjid lain di seluruh negeri dibina oleh Kerajaan Pusat.

"Masjid Jubli Emas atau lebih dikenali Masjid China yang menjadi kebanggaan Pas ini dibina dengan perbelanjaan kerajaan negeri sendiri, tanpa satu sen dari Kerajaan Pusat,” katanya hari ini.

Katanya, bagi masjid mukim yang lain di seluruh negeri, kerajaan negeri hanya bertanggungjawab mengeluarkan peruntukan untuk kerja-kerja pembaikan dan pengubahsuaian.

Beliau berkata demikian sebagai menjawab dakwaan pemimpin parti pembangkang di Kelantan, bahawa sejak mentadbir negeri ini lebih 20 tahun, Pas tidak membina sebuah masjid pun di negeri itu.

Malah, mereka mendakwa semua masjid yang ada di negeri ini dibina oleh Kerajaan Persekutuan atau peninggalan pembangunan yang dibawa oleh Barisan Nasional ketika mentadbir negeri itu pada 1978-1990.

Abdul Fatah berkata, Masjid Jubli Emas yang berharga RM9.5 juta itu dibina pada 2005 dan siap sepenuhnya pada 2009 hasil ilham Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, selepas melawat Beijing, China sebelum itu. – BERNAMA


Satu saja? Satu saja masjid? Tokong buddha di Kelantan berlambak-lambak di bina semasa Pas memerintah. Tapi masjid hanya satu? kah kah kah.. apa Nik Aziz buat?

Semua masjid di Kelantan di buat pada masa BN perintah? Kalau BN tak perintah langsung? Maknanya takdak la masjid di Kelantan? aduhh... jangan pula Pas jawab kata masjid di Kelantan tak di bina, kerana tidak ada permintaan. ha ha ha.. jawapan skema macam kerajaan negeri Kedah.

Adeh la.. sakit otak dengan puak Islam terlebih ni...

Nik Aziz rembat duit peruntukan air RM600 juta, kemudian hanya buat satu masjid?

McTheory:
kah kah kah.. kesian rakyat Kelantan.. kah kah kah.. semput sehh..

2 ulasan:

Awanama berkata...

kalau bn tak pernah memerintah pakai nampak rakyat kelantan solat kat umah jer la...

bagi wali bangang ni 1 masjid dan cukup untuk menunjukkan yg dia berjaya sebab org kelantan ni banyak yg otak selut...

pejuang hamas...

Awanama berkata...

Kalau ada masjid banyak2 tapi jemaah takde pun sakit ahti juga. Kalau bina masjid untuk tujuan pelancongan sebagaimana yang umno selalu buat pun sia2 juga. Apa yang penting ialah pengisian. Apa guna masjid banyak2, berterabur tapi bilangan jemaah kalah dengan jumlah jari tangan dan kaki? Sebenarnya jumlah pembinaan masjid neh bukan isu sangat pun.korang jerrr lebihhh2.