Rabu, 25 Januari 2012

TUDIAA!! Adun Pas Bagi RM50 Untuk Buat Sebuah Rumah?!!



Hari ni Mc nak cerita mengenai kisah seorang Adun Pas yang Mc agak layak untuk masuk Raja Lawak hatta Maharajalawak sekali pun. Kisah ini terjadi di Baling, Dun Kupang, Kampung Jernang.

Pada waktu itu YB Pas tersebut turun bersama konco-konconya untuk melihat keadaan penduduk kampung. Bagus la, bila dah jadi YB mestilah kena turun kawasan.

Sampailah kunjungan YB Pas ke rumah seperti gambar di atas.


Kemudian, berjumpalah dengan YB Pas memberitahu masalah yang mereka hadapi. Tuan rumah mengadu bahawa rumah mereka hampir roboh dan meminta jasa baik YB untuk bantu.

Mungkin tak boleh bantu secara terus, YB boleh bantu pohon PPRT ka, rumah Keda ka, ada pelbagai cabang yang boleh YB Pas tu fikir untuk bantu rakyat. Namun bukan itu yang YB Pas tersebut lakukan.

Kebetulan di hadapan rumah penduduk terbabit ada pokok besar, dengan selambernya YB Pas yang lebih glamor di panggil YB Jo.. mengeluarkan duit RM50 dan mengarahkan rakyat yang meminta bantuan tu tadi memotong balak dan membina rumah dengan wang RM50.

Kisah ini diceritakan sendiri oleh tuan punya badan semasa Mc kerumahnya. Terbahak-bahak kami ketawa bila dengar cerita lawak macam ni. Bagi RM50 untuk buat rumah? kah kah kah...

RM50 bukan kata nak buat rumah, nak buat jamban pun tak cukup. kah kah kah..

Akhirnya dengan pasrah dan kebingungan, tuan rumah terbabit mengadu nasibnya ke pejabat penyelaras parlimen Baling. Setelah melihat keadaan rumah dan keadaan kemampuan, akhirnya permohonan untuk mendapatkan rumah berjaya, seperti dibawah,




Lepas tu Mc tanya tuan rumah tu,

"dulu abang undi sapa?"

Dia jawab,

"dulu undi Pas, tak tu (tak tahu) undi Pas jadi gini, kalau tahu, tak nak undi"

Kami yang dengar pun senyum saja la..


McTheory:
Gilaa.. RM50 untuk buat rumah.. memang gila..

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

agaknya YB pun kena sampuk gila babi kot? RM50 boleh buat apa?

Pas Tegar berkata...

ni mesti semua kena rasuah ni.umngok main duit saja.duit ambik,tapi nanti undi la pas.

pas berkata...

Pas Tegar ini yang amngok....sepatutnya umno yang menang bila pengundi di rasuahkan....ni sebaliknya, yang betulnya pas janggoat yang merasuah pengundi menyebabkan calon amngok kalah.......pas tegar ente kena masuk pasti semula belajar ilmu hisap

Tanpa Nama berkata...

Pas Tegar,minda hang dan terkambuih..tu yang tak nampak yang elok. Hang nampak semua yang buruk saja. Hang ingat orang semua bodoh macam hang.

Tanpa Nama berkata...

Awat 7.28 hang sakit ke lalok jangan dok merapu.la ni org chek yg tak baik dulu.bru bleh jadi pemimpin macam PAS,,,betoi nooo

Tanpa Nama berkata...

PAS rasuah mn bising2..
tgk Pork Nik..dlm duk maki AMENO celako2...balak pun balun..umrah sponser...
Rm600 juta lesap..suruh buat projek bekalan air..tp lesap..
menantu Ariffahmi anak bapak jg yg KENYANG.. haha bodo nk mampuih org2 PAS yg bwh2..nu yg kt kg2 belah ulu nu.. buh bendera PAS serupa 'tuhan' depa..

PAS laknatullah!