Selasa, 28 Februari 2012

EKSKLUSIF DAN PANASS!! Kejadian Sebenar KECOH!!, disebalik Sidang Media Phahrolrazi!!



Mc sebentar tadi baru pulang dari Sidang Media di rumah Phahrolrazi di Taman Gunung Bayu. Pada sidang media tersebut, memang pada mulanya sidang media pada media nasional berlangsung dengan aman dan 'play safe' namun selepas bersurainya sidang media. Berlangsung sidang media kedua, dikalangan orang Pas dan pemimpin Pas tempatan bersama Datuk Phahrolrazi, dilakukan secara tertutup, kenyataannya pada sidang media kedua amat mengejutkan! Malah salah seorang penyokong Phahrolrazi berkata "Ustaz Azizan harus di kerat dan di kuburkan!".
Kenapa mereka berkata begitu? Mungkin mereka tidak menyangka bahawa ada orang asing bersama mereka, kerana semasa Mc masuk ke rumah Phahrolrazi, memperkenalkan diri sebagai ahli Pas dari sebuah markas yang luar dari Alor Setar. Dengan mesra mereka mengajak Mc bertemu dengan 'Ustaz' disana Mc melihat ada orang-orang kuat bersama Phahrolrazi masih lagi rancak berbincang.

Mc hanya bersalaman dan berdiam diri mengikuti perbincangan mereka. Banyak juga pendedahan baru yang Mc dapat. Mc puji orang Pas, sebab masalah dalaman parti, mereka amat pandai simpan. Mereka tidak tunjuk kepada orang luar. Walau meletup macam mana pun keadaan di dalam, muka mereka senyum bagaikan tiada apa-apa yang berlaku. Dengan bahasa rasminya, orang Pas ni pandai berpolitik dan hipokrit cukup kuat.

Phahrolrazi memang mempunyai masalah dengan Ustaz Azizan, dari soal kerja, sampailah soal tanah dan kontrak. Malah beliau mendedahkan bahawa Ustaz Azizan lebih banyak menolong UMNO dari orang Pas sendiri, malah pengagihan kontrak juga banyak orang UMNO yang dapat dari orang Pas!!

Satu demi satu perkara yang berlaku menyebabkan Phahrolrazi mengakui, beliau tidak dapat lagi bekerjasama dengan Ustaz Azizan. Malah yang paling menarik ialah, Ustaz Azizan ni tak pernah langsung mendengar nasihat dari Phahrolrazi walaupun beliau ialah Timbalan Pesuruhjaya Pas Kedah 1. Segala isu berbangkit mengenai negeri Kedah, Ustaz Azizan hanya mempertimbangkan sendiri dan lebih mendengar pendapat orang luar dari pendapat beliau.

Keretakkan paling ketara ialah semasa isu KUIN, apabila Ustaz Azizan bersifat degil dan pentingkan diri sendiri dari parti. Kata beliau la, bukan Mc kata. Akibat pendedahan demi pendedahan, penyokong Phahrolrazi seakan-akan naik berang dengan Ustaz Azizan, dan bertekad untuk menjatuhkan Ustaz Azizan dari terus menjadi menteri besar Kedah. Malah ada yang menjerit akan mengorek kubur untuk Ustaz Azizan dan kerat-kerat sebelum PRU ke 13 berlangsung.

Melihat keadaan menjadi semakin tegang, Mc dan beberapa orang troopers lagi mengundurkan diri. Kami sempat mengambil gambar pada waktu tersebut dan gambar itu masih lagi di tangan Aktivis UMNO Pekan Naka, Insyallah Mc akan update gambar tersebut kemudian nanti.

Nampaknya cerita disebalik tabir lebih meletup berbanding sidang media yang beliau lakukan. Macam Mc kata tadi, orang Pas memang pandai menyembunyikan masalah dalaman mereka berbanding orang UMNO yang 'cempera' bila ada sesuatu yang berlaku.

Namun apa yang pasti, jentera Pas Kedah sudah berpecah jadi tiga, satu pada Ustaz Azizan, satu pada Phahrolrazi dan satu lagi yang setia pada geng Anwarinas. Tapi nampak gaya, dewan Ulamak Kedah, bagaikan bersama dengan Phahrolrazi, cuma wakil pemuda Pas tidak kelihatan mesra, mungkin masih lagi mencari tapak atau pemuda Pas Kedah menyokong Ustaz Azizan. Semua maklumat ini sebenarnya, hadiah besar kepada UMNO.

Belum pun berperang, jentera Pas sudah kalah apabila berperang sesama sendiri. Namun Mc harap UMNO jangan terlalu leka dengan perkembangan ini. UMNO Kedah harus membina kekuatan sendiri dari mengharap kelemahan orang lain. Kalau kita kuat, kelemahan lawan merupakan satu bonus pada kita untuk memenangi PRU ke 13 nanti.

Masalah Pas Kedah masih lagi tidak selesai, walaupun depan mereka senyum, namun belakang masing-masing mengasah parang untuk berperang.

Kita tengok apa pulak lakonan depa lepas ni..


McTheory:
Bangkai gajah walaupun di tutup, lama-lama bau jugak busuknya!!

17 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

keadaan ini telah dijangka...inilah balasan Allah pabila agama digadai,maruah didagangkan,harta jadi idaman,nafsu tak terkawal,amanah dipermainkan... terimalah wahai puak MUNAFIK

Tanpa Nama berkata...

betoi ka cerita blogger umngok ni?bole pakai ka?berani ka dia pi rumah orang pas?reka ja kot?

Tanpa Nama berkata...

ooo..aku kenai mana satu hang. hang yg tinggi-tinggi tadi, kata pas langkawi tu kan?aku kenai hang mctheory.hang nak lari mana?

Tanpa Nama berkata...

ooo..aku kenai mana satu hang. hang yg tinggi-tinggi tadi, kata pas langkawi tu kan?aku kenai hang mctheory.hang nak lari mana?

saburit berkata...

setakat nak masuk rumah org pas nak tkut apa..btl bloger ckp sya pernah ikut ahli pas...

Tanpa Nama berkata...

dah kau kenal mctheory... abih kau nak buat ape?

Tanpa Nama berkata...

Nampak sangat tipunya..kalau stkt nak sensasikan berita, bolehlah..kira mati kutu la ni agaknya bila tak dpt point nak kutuk PAS sampai terpaksa reka cerita ya?

McTheory berkata...

hang dah kenai aku? Tahniah!! lepas ni aku belanja hang pi minum... hahaha...

pemuda melayu kedah berkata...

hebat krisis dlman pas ni..sampai sanggup nk kuburkan pemimpin..ajaran mana ni puak pas pakai.?

Abu Garcia berkata...

Puak Paih ni tahap hipokrit depa cukup tinggi ibarat kentut tak berbunyi yg busuk pekung gila tapi muka buat dek mcm tak dak apa apa.....

Tanpa Nama berkata...

orang pas ni memang hipokrit. tadi aku tengok pc pahrolrazi pakai pulak stesen tv pro kerajaan! kata boikot . Piiii..lah

Tanpa Nama berkata...

Salam,

Aku meluat tgk kelaku pencacai-penjilat2 (org2 PAS) yg berlagak baguih konon.. org luaq xboleh ckp pasai kelemahan PAS?

Awat..PAS tu apa? hebat tang mana disisi Allah dan Para Nabi sampai xboleh jentik langsung?

aku dok perati perangai laknat keras kepala org2 PAS ni bila dpn2 org ramai cm kenduri ka atau apa2 majlis yg ramai org..amboi bukan main lancang mulut sindir2 org lain..tuju kt UMNO la tu..

aku tiap kali jmpa puak2 bodo ni selalu doa..dlm hati ya Allah..Engkaulah Sahaja Yang Maha Berkuasa Mengajar mereka2 ini.. geram dan meluat..

Nah ni Tuhan tengah aibkan depa..tp duk belagak xhabih2 lg tnjuk kata takdak apa.. dan lagi duk sibuk cari salah UMNO..
bongok punya bangsa PAS-ni ja ayat yg sesuai..

sapa penah join dgn gerak kerja PAS.. boleh kenailah busuk hati puak2 ni kalau dgn UMNO.. aku yg dulu benci UMNO tp la ni jd benci depa..bukan aku sokong UMNO pn sgt la ni..tp meluyat tgk belagak dlm bodo org2 PAS ni..

semua depa betui..demua org lain salah..ni perangai mai dr YAHUDI..
tu tk pi lg belah2 kg2 mcm belah Kupang, kg totok2 PAS.. sampai duk bodo jilat PAS..wpun PAS la jd syaitan.. bodo sgguh org2 PAS ni Tuhan sj boleh ajaq depa..kelam hati..

Xpenah nk Muhasabh salah diri..sikit2 UMNO..sikit2 BN..bodo punya alasan..takdk langsung nk kait dgn teguran Tuhan..nk koreksi kelemahan..

Weii pencacai PAS..hangpa ni sama sja peranagi mcm puak YAHUDI!

Tanpa Nama berkata...

aku nk tambah sikit lagi..

mai kita tgk la ni puak beruk2 PAS ni bergaduh sama2 depa dlm bab apa?

bab dengki! bab merebut 'ghanimah'..bab yg penuh perut temolok depa mcm UMNO dulu2 jugak.. TAKDAK PUN KOT NK SEBUT LAWAN AZIZAN SBB HAL ISLAM!
kot sbb nk roboh Madrasah..dlm bab lanyak Madrasah depa boleh berkejesama..sbb depa nampak tu UMNO..

ni kata Aqidah berok2 PAS ni pun FAILED!! entah apa depa duk pemuhong selama 50 tahun konon pasai Islam? org kapiaq pn gelak tgk kelaku depa.. kecuali kapiaq DAP la..sbb duk perguna depa..

Depa buat salah org lain jgn sentuh..mau melenting depa..tp kalau bab org lain..rumah tyangga org lain..depa pasang spy byk2..mcm dlm kampuslah.. konon PEMUDA PAS join dgn PMI kampus utk lawan HEPP.. nah Tuhan balaih balik kt hangpa di KUIN!

jd bodo terduduk hangpa.. sat saja Tuhan tunjuk...Allah Maha Pembalas..

hangpa beruk2 PAS ni..tambah2 yg jd cacai2 di AJK kawasan tu..yg tu lg sakan lah pongoih..sama mcm Tok Jijan jgk.. mau ada janggut sejemput sikit..ataih kepala ada kopiah Bkt mertajam tu.. muka 'ala2' balik Mesir lah.. ostad..tp PERANGAI punya BUSUK!

kalau bercakap tu kerja nk bg sakit org lain saja..

utk puak2 UMNO..hangpa pun teruk jgk..sbb hanpa ni lembab..paihtu kalau gaduh2 dalaman..hangpa jenis LONDEH langsung..jenis xmalu dh..baguih sikit la PAS ni dlm bab ni..

cuma la utk hanpa nk tau.. beruk2 PAS tu bab hukum dan Islam bkn tera mana..depa hapai dr ceramah2 makan kedarah duit tabung ja.. aku dlu sbhagian dr depa jgk..

jd la ni tlglah selamatkan Kedah..amik balik.. bgtau kt Basyah..toksah duk syok sgt.. dia dulu pun rekod kotoq jugak..duk bela CINA.. jgn lupa..tau...

nama Alor Setar UMNO Syed Razak gatai pi ubah jd Alor Star-Cina punyalah suka..sbb bodonya UMNO.. Setar tu bahasa Melayu..Star tu bahasa org putih..can cina suka dgn word tu.. suka2 sj UMNO pi ubah.. igt tu Pak org UMNO punya ka? so UMNO pun kena hukum jg..jgn berlagak dan lupa diri bila perintah.. tirulah MB Kedah sblm Osman Ghaup (tu jht punya MB jugak dlu..)

hahaha..hangpa sama2 ada masalah..RAKYAT JADI HAKIM!!

Tanpa Nama berkata...

Baca ni..perangao BODO SOMBONG blogger/ pencacai PAS dan lagi serang UMNO wpun depa tengah bertumbuk sakan sama2 depa..bodo lakant punya org2 PAS!. (http://siasahkini.blogspot.com/)


>>>jangan sekali kita terlepas pandang yg kita sedang menghadapi musuh utama kita yaitu umno. Umno sedang mencari di mana kelemahan pas dan mereka akan menyerang pas di sudut ini,kita tahu musuh dalaman pas terlalu banyak baik dalam pakatan atau luar pakatan,phahrolrazi dan Dr ismail menpertahankan pendapat mereka dlm mesyuarat exco dan ust azizan juga menpertahankan pendapat nya , masing-masing ada pendapat dan jika kita pendapat kita tidak di terima kita kena akur walau susah nak di telan, tetapi bukan ketika ini persoalan ini harus di timbulkan.

Inilah yg di katakan perjuangan ,kita ada jamaah dan kita ada pendapat...bertanyalah pendapat itu jika kita rasa ia boleh di ketengahkan tetapi bukan ketika ini,mungkin rakyat tertanya-tanya megapa dan kenapa ? ia sebagai orang2 pas mungkin tidak mahu perkara begini berlaku, ini kali ke 2 isu dimana mendesak ust azizan meletak jawatan..?? bukan orang2 pas sahaja yg mahu ust azizan meletak jawatan tetapi dalam pakatan rakyat seperti keadilan cukup lantang mendesak ust azizan melepaskan jawatan..?<<<<<


tgk bodo dak perangai org PAS? bodoh murokab! tp berlagak mcm baguih..parti dh nak melingkup..salah UMNO pulak.. bini depa lari rumah depa salah org lain.. bodoh puak PAS ni! elok minum aayaq kencing sendiri saja!!

Sebab apa masa UMNO perintah dulu xbunyi pun PAS disalahkan? xdkpn jd lagu ni?

Hangpa pengecut ka atau hangpa ni bodo..dah bodo tp lagak samseng..pencacai PAS wei??


punya nk cover kata depa ni baik..elok dr org lain..siap bg 'credit' lg kesesatan dan jahil depa pd kaitan JAMAAH- JAMAAH org MUNAFIQ!!

Tanpa Nama berkata...

ya allah, tumpaskan umno dan kuncu2 nya diseluruh malaysia di PRU13 yg akan datang.islam hanya ritual pada mereka.

Tanpa Nama berkata...

ANON 11.34 TUE TERUSLAH BERHARAP KERANA JELAS ALLAH S.W.T BERSAMA SAMA ORANG2 YANG BENAR..SATU PERSATU MASALH PR AKAN TERBONGKAR DAN SATU PERSATU MASALAH AKAN MELANDA PENTADBIRAN MEREKA...WAH BERGADUH PASAL REBUT KONTRAK KER???

Tanpa Nama berkata...

Keh depa PAS ni pandai simpan rahsia depa dok bergaduh tu, dah populer sangat daaahhh... Tu yang kita kata, depa ni memang hipokrit, bahasa arab kata M U N A F I Q. Haaa...tu pun lebai-lebai kampong dooookk sokong situ lah. Walhal, lebai ni lah yang kaki nombor ekoq. Kita kenai, bila depa dok pi jerit ka PRK mana-mana tuuu...memang kaki nomboq ekoq.