Sabtu, 24 Mac 2012

TUDIAA AIHH!! Mahfuz Bean Merepek Tahap Longkang!!


Mahfuz ni agaknya nak tunjuk pandai sikit dari si rafizi dan siputdin tapi sayangnya dia ni tak cerdik langsung dalam bab bab import export apatah lagi dengan subjet geografi..Kalau setakat nak tunjuk kertas tanpa ambik tau keadaan penghantaran barangan dari felda ke palestin baik takyah cakap..Kalau berani pergi lah sendiri bawa barang bantuan dari Malaysia 1 kontena masuk Palestin tengok boleh masuk ka tak boleh..

Cuba tengok video Mahfuz mempersoalkan penghantaran barang. Memang tahap longkang otak dia ni..




Si bahalol - Mahfuz Omar masih lagi tidak berpuas hati dengan penerangan Datuk Ahmad Maslan yang mana anak syarikat FELDA, FISB tidak pernah mengadakan hubungan dagang dengan Israel, tetapi penghantaran melalui pelabuhan Ashdod, Israel adalah kepada sebuah syarikat yang berpengkalan di Jenin, Palestin.


"All the products which consisted of bulk oil and edible oils were for shipping to Palestine," Datuk Ahmad Maslan told a news conference at Parliament's lobby Thursday. RUJUK SINI


Cuba perhatikan peta di bawah, Jenin terletak di bahagian Utara Tebing Barat. Mungkin Mahfuz selama ini tidak faham hampir keseluruhan kawasan pantai Palestin sekarang berada di bawah takluk Israel (kecuali Gaza) Jadi sebarang penghantaran barangan melalui laut harus melalui bumi Israel. Nampak sangat selama ini PAS cuma pandai memekik tentang Palestin, tapi seluas mana Israel sudah menjajah Palestin pun mereka tak pernah ambil peduli...




Satu-satunya pelabuhan yang berada di bawah tadbir Palestin adalah Gaza... Kenapa barangan tersebut tidak dihantar melalui pelabuhan Gaza? Seperti kita ketahui kapal2 yang ingin berlabuh di Gaza terpaksa melalui kawalan ketat tentera marin Israel, seperti misi-misi flotilla keamanan ke Gaza sering saja disekat rakus oleh tentera Israel.

Malah pihak Israel sendiri menyatakan amaran setiap bentuk barangan (termasuk sumbangan kemanusiaan) yang ingin dihantar ke Palestin (walaupun ke Gaza) harus melalui PELABUHAN ASHDOD dan dihantar melalui jalan darat ke destinasinya.

It was particularly interesting to watch the short video clip released by the Israeli military on their website - - where a naval official called on the ships to turn around. The official used some phrases rarely used by Israeli spokespersons. “Your attempt to enter the Gaza Strip by sea is a violation of international law. We remind you that humanitarian supplies can be delivered to the Gaza Strip by land, and you are welcome to enter Ashdod port and deliver supplies through land crossings,” the unnamed official said. RUJUK SINI!!

Mungkin tidak dapat disalahkan Mahfuz Omar kerana dengan status pendidikan bertaraf SRP (sekarang PMR), dia agak lembab dalam subject GEOGRAFI dari zaman persekolahannya sehinggalah memegang jawatan Naib Presiden PAS sekarang. Tidak malukah penyokong2 PAS mempunyai Naib Presiden sebangang ini???


LIHAT GAMBAR INI BAGAIMANA RAKYAT PALESTIN TERPAKSA MENGUNAKAN TEROWONG BAWAH TANAH UNTUK BAWA MASUK BARANG KEPERLUAN MEREKA..ADAKAH MAHFUZ BERANI LAKUKAN PEKARA MACAM MEREKA UNTUK HIDUP DI BUMI PALESTIN??


NAK BELA LEMBU PUN PAYAH

McTheory:
Lain kali cari MP yang pandai, kalau dapat yang bodoh, jadi macam ni la..

Tiada ulasan: