Sabtu, 24 Mac 2012

PANASS!! Siapa Sebenarnya Imam Baling SELIPAR Ni?




Esok geng 'Pelapor Polis PKR' yang diketuai Fariz Musa dan beberapa kumpulan akan berhimpun untuk membela 'nasib' Hoslan Hussin iaitu individu yang telah membaling selipar ke arah hakim. Ada beberapa rentetan kisah sebenar di sebalik kisah baling selipar yang rakyat harus tahu mengenai Hoslan!

Ramai yang tidak tahu mengenai isu pengosongan Rumah Wakaf Masjid Ar-Rahimah, Kg. Pandan, Cheras, Kuala Lumpur.








Siapa Hoslan Hussin?

Bekas Imam Rawatib Masjid Ar-Rahimah, Kg. Pandan, Cheras, Kuala

Kad Pengenalan : 660103-08-6171.

Lahir : Perak

Alamat Lama : No. 28 Jalan Jujur 3/2 Taman Bakti, Ampang, Selangor.

Pendidikan : Sijil Pelajaran Malaysia (SPM).

Isteri : Pn Noorliza Binti Mat Isa (berkahwin pada 6 Ogos 1995)

Anak : 7 orang iaitu 2 perempuan dan 5 lelaki.

Status Pekerjaan Terkini : Juruteknik Air Sungai di Alam Sekitar Malaysia Sdn. Bhd. No. 19 Jalan Astaka U8/84, Bukit Jelutung Ind. Park, Shah Alam, Selangor.

Kenderaan : Motorvan - WEY 2956, Motosikal Honda EX5 - BFD 962 dan sering menggunakan kenderaan majikannya iaitu sebuah kereta jenis Proton GEN 2, No. Pendaftaran BKA 8719.

Kronologi Peristiwa Sebelum Baling Selipar

Beliau mula dilantik sebagai Pembantu Bilal di Masjid Ar-Rahimah pada tahun 2004. Setelah itu beliau telah diberikan kebenaran oleh Pengerusi Masjid ketika itu untuk tinggal di rumah yang telah diwakafkan oleh pihak MARA kepada Masjid Ar-Rahimah yang dikenali sebagai rumah contoh REDA dengan dikenakan sewa bulanan. Pada tahun 2007, beliau telah memohon jawatan sebagai Imam Rawatib di Masjid Ar-Rahimah. Permohonan tersebut telah diterima oleh Ahli Jawatankuasa Masjid dan beliau telah diberi pentauliahan oleh Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) pada bulan Mac 2007.

Pada bulan Mac 2008, pihak DBKL telah mengeluarkan notis untuk merobohkan rumah yang didiami oleh beliau bagi menjalankan projek pembinaan jalan. Pihak pengurusan masjid akur dengan perintah tersebut kerana setelah disemak dengan Bahagian Pembangunan Dan Pelaburan MAIWP mendapati tiada dokumen yang dapat membuktikan tanah dan rumah tersebut adalah milik Masjid Ar-Rahimah.

Setelah rumah tersebut dirobohkan, Hj. Hoslan bin Hussin telah ditawarkan rumah Projek Perumahan Rakyat (PPR) oleh DBKL. Walau bagaimanapun beliau enggan berpindah ke PPR dan telah diberikan kebenaran sementara menduduki sebuah kuaters masjid yang kosong.

Bagaimana dia mula buat perangai?



Ia bermula apabila seorang Imam Rawatib Masjid berkenaan bernama Hj. Hoslan bin Hussin telah ditamatkan perkhidmatan atas beberapa masalah disiplin dan tingkah laku pada 1 Nov. 2008. (Imam Rawatib ialah Imam gantian atau Imam tidak tetap yang dilantik oleh pihak pengurusan masjid dengan tauliah oleh Jabatan Agama Islam. Pentauliahan oleh Jabatan Agama Islam adalah perlu bagi melayakkan Imam Rawatib mendapat elaun tugas). Sehubungan itu, beliau telah diarahkan supaya mengosongkan kediaman beliau beralamat No. 4331-3 Rumah Wakaf Masjid Ar-Rahimah, Kg. Pandan bagi tujuan didiami oleh penggantinya. Arahan tersebut merupakan prosedur biasa apabila seseorang itu bukan lagi kakitangan masjid.

Semenjak pemecatan tersebut sehingga kini, Hj. Hoslan bin Hussin telah melakukan pelbagai usaha secara berterusan termasuk mendapatkan sokongan dari arwah Dr Lo` Lo` binti Ghazali - Ahli Parlimen Titiwangsa (MP PAS) agar jawatannya sebagai Imam Rawatib dikembalikan kepadanya dan dapat terus mendiami kediaman tersebut. Sehubungan itu, MP Titiwangsa telah menghantar satu surat kepada Pengarah JAWI bagi menyatakan sokongan kepada Hj. Hoslan bin Hussin dan meminta beliau dikekalkan sebagai Imam Rawatib. Beliau juga bertindak untuk terus tinggal di rumah wakaf tersebut walaupun pelbagai usaha telah dibuat oleh pihak pengurusan masjid termasuk memotong bekalan eletrik dan air
ke kediaman tersebut.

Ada lagi cerita pasal dia? Pecah masuk kuarters? Curi air dan elektrik? Tunggu....

Apapun memang sudah menjadi kelaziman oleh puak pembangkang untuk membela siapa sahaja orang yang dikritik oleh Barisan Nasional. Sampaikan penulis buku setan yang hina Rasullulah pun mereka bela! Dengarnya Hoslan ini pun bakal jadi calon PAS? Dah takde orang yang lebih baik?





McTheory:
Orang macam ni pun Pas layan.. adehh..

5 ulasan:

Quantum Metal Consultant berkata...

Tak kisah lah dia siapa, dia sokong siapa atau siapa sokong dia.

Baling selipar kepada hakim memang monyet pun tak buat.

Tanpa Nama berkata...

SETUJU....MONYET PUN TAK BUAT KERJA2 MCM TU !! TAPI PUAK2 NI LEBIH TEROK DARI MONYET..TDK MASAKAN DUIT ANAK YATIM PUN PUAK2 NI BOLEH KEBAS ??

Tanpa Nama berkata...

jangankn kepada hakim, cukup baling selipar kepada org gila sekalipun sudah menunjukkan betapa rendah dan buruknya akhlak org yang membaling selipar itu!
apatah lagi jika org yg mebaling slipar itu dipanggil imam oleh sekelopok manusia....
seorang yg beriman dan baik aklaknya tidak akan membaling selipar kpd orang lain meskipun marahnya teramat tinggi.
Jika anda terlalu marah pada sesorg, adalah lebih elok anda pergi meninggalknya daripaad membaling selipar.

Tanpa Nama berkata...

Memang monyet "ori" tak buat kerja baling selipar pd hakim. Yg buat ni monyet jadian. Dia jadi imam pun, imam jadian. Imam yg tulen berakhlak tinggi. Tak buat kerja2 terjadi, menjadi atau jadi2an.

Tanpa Nama berkata...

Salam,
Inilah tugas PAS dn PR..kerja mereka menyelamat dan menjilat org bermasalah..TANGKAP MUAT untuk dijadikan ISU utk tumbangkan UMNO

Apa2 shj dlm dunia ini yg releven untuk tumbangkan UMNO pasti akan digunakan wpun melibatkan syaitan dan jin.

Itudalh dendam kesumat dan benci ala JAHILIYYAH balaci yg ditrabiah oleh pimpinan PAS laknatullah.

Apakah perkara begini mahu diambil sbg bahan politik Pakatan?
bekas 'imam' yg berperangai penyamun, atas kepala pakai serban, pakaian yg sunnah Nabi, tapi perangai busuk, menghina Syiar Islam dgn sikap buruk.

Model yg sama inilah dipakai oleh Nicky Wallay Ajis dn Rejimnya untuk berpuluh tahun perkudakan Islam!

PAS dan balaci2 mereka semoga dilaknat Allah.. terlalu byk penyelewengan yg mereka lakukan atas nama Islam semata2 untuk menang politik dunia.


PAS Laknatullah..PAS Laknatullah..PAS Laknatullah!