User Online

Politics Blogs

Post Terbaru!!

Kempen LIKE Page!

Mari Kita Terus Selamatkan KEDAH Dari Tangan Puak PAKATAN !! Sila Nyatakan Sokongan Dengan LIKE Button Ni -->
P/s: Setiap LIKE Anda Amat Berharga Kepada Kami!

Anda Sokong UMNO? Sila LIKE kat Sini!
P/s: Perkasakan UMNO di Alam Maya!

Rabu, 23 Mei 2012

EKSKLUSIF!! Cabaran Segmen Khas Untuk Peminat Bola Sepak Kedah!! Othman Aziz in da house! #saveKedah

apakah kita nak biarkan ini terus jadi kenangan?

Mc percaya peminat bola sepak Kedah pernah bersorak bangga apabila pasukan bola Sepak Kedah berjaya mencipta sejarah memenangi ketiga-tiga piala selama dua tahun berturut-turut. Selama dua tahun kita memenangi ketiga-tiga piala dibawah pengurusan yang sama, jurulatih yang sama dan pemain Kedah juga yang sama. Malah pemain import juga dikekalkan. Untuk mengingatkan kembali zaman kegemilangan pasukan Kedah, Mc sertakan video dibawah untuk tontonan semua.



Kenapa selepas itu, pasukan bola sepak Kedah prestasinya menurun? Apakah punca sebenarnya, kejatuhan pasukan bola sepak Kedah? Untuk mengetahui jawapannya, tengok dulu video dibawah ni.



Untuk pengetahuan pembaca dan peminat bola Kedah. Selepas BN kalah di Kedah pada tahun 2008. Kerajaan negeri Kedah dikuasai oleh Pas, ini bermakna organisasi tertinggi didalam KFA juga berubah. Malah presiden KFA juga dipegang oleh Ustaz Azizan (ishh Azizan lagi).

Pada mulanya memang tidak memberi sebarang kesan. Setelah beberapa bulan (Pas menjadi kerajaan negeri), Pengurus pasukan bola sepak Kedah, Datuk Othman Aziz yang di cop orang 'UMNO' didalam KFA, telah ditekan dan difitnah berulang kali sehingga beliau meletak jawatan sebagai pengurus. Ini semua terjadi kerana tekanan politik, dan KFA telah di politikkan oleh individu tertentu.

Selepas pasukan Kedah kehilangan seorang pengurus pasukan yang berjaya. Kemudian, pasukan Kedah juga kehilangan ramai pemain berbakat besar, akibat lari dari kemelut yang melanda pasukan Kedah. Kesan daripada kehilangan pemain, hingga merosakkan strategi jurulatih, Azraai Khor juga undur diri dari pasukan Kedah kerana tekanan yang dihadapi oleh beliau.

Tahukah anda, semua ini terjadi apabila kerajaan Pas mula memegang tampuk kerajaan negeri. Malah pentadbiran KFA juga telah dipolitikkan oleh mereka. Akibat permainan politik yang melampau, akhirnya pasukan bola sepak Kedah yang rebah dan tidak bermaya.


Selepas 2007,  bola sepak Kedah tidak lagi memperolehi apa-apa lagi kejayaan. Malah tahun ini paling teruk! Pasukan Kedah telah mengharungi 17 perlawanan. Namun hanya menang 6 kali dari 17 perlawanan. Akibatnya pasukan Kedah sekarang sudah hampir tersingkir untuk ke Liga Perdana (Liga level 2).

Bagaimana untuk kita selamatkan maruah bola sepak Kedah kembali.. semalam Mc pergi berjumpa dengan bekas pengurus pasukan Kedah yang hebat tu, Datuk Othman Aziz, setelah berbual dengan beliau. Mc percaya beliau ada 'rahsia' dan strategi untuk kembalikan maruah pasukan bola sepak Kedah. Tak payah cakap banyak, tengok video dibawah...


Anda tak boleh nafikan peranan beliau semasa 2006 dan 2007, kerana beliau memang berjaya dan buktikan apa yang beliau katakan. Mc rasa, rakyat Kedah perlu melakukan sesuatu selepas ini.. selama 3 tahun pasukan Kedah (pentadbiran Pas juga 3 tahun) tidak memperolehi apa-apa kejayaan, malah dimalukan saja. Apa kata kita cuba kaleh balik kerajaan negeri ke BN. Lepas tu kita tengok adakah pasukan bola sepak Kedah dapat kembali ke landasan kemenangan, atau Datuk Othman Aziz hanya bercakap kosong?

Kalau ikut track record, Mc percaya beliau dapat lakukannya... takkan kita nak tunggu pasukan Kedah hancur lebur lunyai baru kita nak sedar? adehh..


McTheory:
Yakinkanlah diri sendiri, berjuanglah sejiwa murni.. murni apoo.. kalo dah kena suap! heh..

5 Komen Pembaca:

Tanpa Nama berkata...

Mai kita buat kerja bagi BN menang duluuuuu.... Man Aziz niiii... yang kita kenal, beliau berkorban apa saja yang kita nampak tiada tandingan. Kerja Dr Hamdan bukan jaga bola, tapi banyak sangat main politik dan peribadi pun banyak kerenah yang menjijikkan. Bagi Tilong jadi pengurus pun, puak-puak dalam PAS kacau banyak sangat, sebab depa kata Tilong niiii.. orang kuat UMNO. Bola kalah depa suruh Tilong berhenti jadi Pengurus bola Kedah. La ni bola Kedah hancuuuuuusssszzzz.....

Tanpa Nama berkata...

Mari kita tukar kerajaan kedah utk tukar nasib bola sepak kedah. Kalo pas pegang, sampai mati la tak menang!

hangkedee berkata...

depa hanya pandai main bola atas pentas Ceramah.tak percaya cuba pergi tengok depa dok sepak terajang BN didewan Pas batu 9 tiap tiap malam pagi petang!

Tanpa Nama berkata...

ASLM..

hahahaha...jenih pilih coment plak hang ni....BANGANG betoi hang ni...hat ni pon nak politik, dah terbukti DOA ni xboleh pakai. nampak sngat dia letak jwtan sbb apa lepas tu buat onar kat team sbb apa.hahaha
terima kasih kerana hang dah buka minda aku..aku rasa lg ramai akan tau sbb sbenaq DOA buat onar....org mcm hampa ni la merosakkan kebahagiaan and keamanan yg ada kat negara aku.

GUA LEBIH SANJUNG ARWAH DAB. trima kasih d. osman aziz bg kami kjayaan 2kali treble (tngn dibahu mata keatas) kehkeh.....

ABU TETAP ABU!!! demi MALAYSIA!!!
terima kasih... =)

Tanpa Nama berkata...

Kepala hotak hang lah ABU..
biaq PAS jadi abu melingkup. Banga PAS laknat ni perangai lebih kurang Ya'jud Majud, jenis perosak.

Kat mana ada PAS kt situ rosak apa jua benda. Hutan rosak, air sungai rosak, sampah banyak, bola rosak..celaka punya PAS laknat..

Politik sampai ke liang lahad kalah Yahudi.. semua depa ja betui..kebas bini org main betina pun depa betui lagi..

celaka PAS, jgn haraplah bumi Kedah kali ni akan duk bawh PAS lagi..Insya Allah doa bg UMNO BN amik balik..

aku tk tahan dh tgk PAS GILA ni perintah Kedah..mcm koboi sesuka hati!!

lagi seminggu nk PRU, mintk shbt2 semua kita pakat2 buat Solat Hajat sindir2 2 rakaat setiap malam sampai ahri kita undi..

mintak Allah menangkan BN UMNO di Kedah dan seluruh Malaysia, jgn seinci pun tanah di Kedah ni dpt kt PAS Laknatullah!!

Kempen LIKE!!

Mari Kita Terus Selamatkan KEDAH Dari Tangan Puak PAKATAN !! Sila Nyatakan Sokongan Dengan LIKE Button Ni -->
P/s: Setiap LIKE Anda Amat Berharga Kepada Kami!

Anda Sokong UMNO? Sila LIKE kat Sini!
P/s: Perkasakan UMNO di Alam Maya!

Popular Posts

Arkib Blog

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | GreenGeeks Review