Rabu, 2 Mei 2012

TERPANASS!! Apabila Wisma Darulaman DISERANG Rakyat Kedah!! #saveKedah


Hari ni Wisma Darulaman bergegar lagi, baca artikel yang Mc ambil dari blogger Duke Of UMNO. Panass dan memang dahsyat!

4 buah bas tersebut membawa penduduk kampung Sg. Kob, mukim Karangan di Kulim yang marah pada Azizan kerana menandatangani projek untuk tempat persemadian orang Cina memandangkan ia dibina di atas tanah rizab Melayu dan majoriti penduduk di kawasan Sg. Kob adalah Melayu beragama Islam.

Paling best, golongan muda penduduk Kg Sg Kob kepung Wisma Darulaman sebab takut Azizan lari! Depa jerit panggil Ustaz Azizan turun jumpa depan pagar. Tapi Azizan tak mau turun. Dia ada kat Wisma tu, tapi dia takmau turun jugak...

Depa tambah bengang...

Tanah yang berikan itu sebesar Nilai Memorial Park dan projek itu dilaporkan berharga RM2 bilion. Sedangkan orang Cina dikawasan tersebut kurang daripada 2,000 orang dari 16,000 jumlah penduduk keseluruhan.

Aku dapat tahu bahawa Tanah Melayu yang diberikan oleh Ustaz Azizan itu kepada orang bukan Melayu itu bakal menjejaskan masjid di kawasan sekitarnya dan melewati beberapa bidang tanah para penduduk kampung Sg. Kob.

Nak buat macamana? Azizan Razak dah tandatangan surat kelulusan projek tu! Khabarnya, ada pihak yang "masyukkkk" beratus juta dari projek berkenaan dan akan digunakan untuk berkempen secara "persendirian" pada PRU13 ini...betul ke Ustaz Azizan?

Islamik betul kerajaan Kedah Sejahtera Azizan Razak, kan? Penduduk kampung tu bantah projek tersebut dan mahu ia dibatalkan segera atau dipindahkan ke tempat lain. Ustaz Azizan dah sign dah perjanjian tu, jadi masih boleh ke dibatalkan atau dipindahkan dari Sg. Kob?

Berikut adalah gambar-gambar yang sempat aku rakam untuk bukti rakyat dah mula tolak kezaliman PAS "susahtera"kan rakyat...

Azizan marah tengok banner nihhhh...
Brader ni panggil Azizan turun...tapi Azizan takmau turun
Masa kempen PRU12 dulu Azizan mai "rumah" depa dan disambut baik...tapi bila depa ada masalah, Azizan tutup pintu pagar "rumah" dia...tak bagi masukkkk...baguih betoi perangai...heh!

Depa pakat duduk ramai-ramai atas jalan...


Tapi depa duduk saja...tak tidoq atas jalan pun...heheheheee...


Semua lapisan umur bantah dan bengang kat Azizan...


Depa nak masuk..tapi dihalang..Azizan tutup pintu...


Dihalang lagi...


Rakyat yang serik dengan PAS Kedah...

Additional banner marah kat Azizan...


Lagu ni baru la demo aman...

Ustaz Wahi marah kat Azizan sebab bagi tanah Melayu Islam kat orang bukan Melayu Islam...


Depa sewa bas...pakai duit sendiri tu brooo...takdak sponsor sapa-sapa...

Penduduk kampung yang takmau bagi undi lagi pada PAS atau Pakatan Haram....
Lagi penduduk kampung yang hadir membantah Azizan...
Demo terkawal dengan baik...
Antara golongan muda yang hadir membantah Azizan...

Mana berani Azizan nak turun. Silap-silap, projek ni pun dia taktau wujud ka dak. Cuba try tanya dia nanti, rasanya dia mana tau apa pun.



McTheory:
Ehhh.. taktau, depa mana ada bagitau saya pun - Ustaz Azizan ( ha ha ha ha...)

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Isu ini telah saya bawa dalam ceramah saya kepada masyarakat Alor Setar pabila saya dijemput menyampaikan ceramah bertajuk "Isu Semasa"
Feedback yang saya dapat ada orang Cina yang marah.
Segelintir orang Melayu juga marah dengan alasan dah hampir PRU 13 perlu jaga sensitiviti kaum.
Bagi saya, saya cuma menjelaskan isu semasa sebenar berdasarkan kenyataan yang didedahkan oleh YB N Gobalakrishnan MP Pdg Serai dengan bukti carian beliau diPejabat Pendaftar Surat Hakmilik Tanah.
Bukti itu menjelaskan pada 25 Ogos 2005 geran GRN 96860 seluas 76,516 hektar dengan cukai tanah RM 6,887.00 dibawah Rizab PENGISYTIHARAN REZAB MELAYU dan satu lagi Sijil Carian tarikh ,geran,keluasan dan cukai yang sama, Kawasan Rizab TIADA.
Perlu diingat pada 2005 Kedah dibawah kerajaan BN.
Kenapa pada tarikah yang sama disijilkan dua Rizab Rizab Melayu dan Tiada.
Adakah ini kesilapan Kerajaan BN tahun 2005 atau ? ? ? ? ?
Anda fikirkan.....

shah berkata...

Alamak gambaq sy duduk sorg2 ada jugak hehe tq bro..insyallah kami akan trus bejuang atas nama islam dan bangsa melayu..

Tanpa Nama berkata...

Jangan kata UMNO upah penduduk ni sudahlah sbb sampai bila kita nk selindung dn tipu manusia..Allah akan buka aib juga Azizan oii..

Jangan tipulah itu kaitan dgn UMNO..kalau UMNO yg lulus dh lama Azizan Laknatullah tu turun jumpa org Kg habaq ni UMNO yg buat..

tp awat dia pengecut?? takat jerkah bini sakan la.. dgn org kg dia turun mai..ko semput jantung kot..

Tanpa Nama berkata...

rakyat di taman lagenda padang serai kena tindas dengan pentadbiran mpk kulik, kenapa ustad tak tolong pun. rumah depa kena ceroboh pula tu