Ahad, 23 Disember 2012

PANASS!! Sebab 20 Juta Kedah Sanggup Berperang dengan Pulau Pinang!! #TukarKedah


 Nampaknya isu air Kedah dan Pulau Pinang sudah sampai kemuncaknya bila wakil-wakil dari Kerajaan Negeri Kedah dan Pulau Pinang saling bercakaran dengan statemend pedas masing-masing.

Bermula dari sidang Dun Bajet Kedah 2013 yang dimulakan oleh Azizan, kemudiannya disambut oleh Guan Eng yang menyanggah keyakinan Azizan, Guan Eng berkata bahawa tuntutan pembayaran air mentah itu adalah satu kekeliruan di kalangan pegawai Azizan di Kedah dan “Khalifah” kesayangan PAS itu menyuruh PAS Kedah “selesaikan” hal berkenaan dengan pegawai berkenaan.

Dalam bahasa mudah, Guan Eng enggan membayar sebanyak RM20 juta bagi harga air mentah yang diperoleh dari Sungai Muda yang asalnya mengalir dari negeri Kedah ke Pulau Pinang.

Begitu mudah sekali Guan Eng “menampar” dan memalukan Azizan Razak? PAS tak malu melihat Menteri Besar mereka “ditampar” begitu saja oleh DAP?

Mungkin berlakon dan cuba mempertahankan air muka Azizan, seteru politik dalaman Menteri Besar itu, Phahrolrazi Zawawi tampil baru-baru ini menempelak Guan Eng dan memaksa Ketua Menteri Pulau Pinang itu membayar tuntutan tersebut.

Malangnya, Guan Eng tidak mempedulikan langsung kemarahan Exco Kerajaan PAS Kedah itu dan hanya menghantar Pengurus Besar Jabatan Bekalan Air Pulau Pinang, Jaseni Maidinsa untuk menjawab gertakan Phahrolrazi.

Kata Jaseni, Kerajaan Negeri Pulau Pinang tidak perlu membayar tuntutan yang dibuat oleh Kerajaan PAS Kedah itu memandangkan Sungai Muda turut mengalir di dalam kawasan negeri Pulau Pinang dan mereka hanya menggunakan sumber air yang mengalir di dalam negeri itu sahaja.

Sekali lagi Pas Kedah dimalukan begitu saja oleh Dap.

Mc diberitahu, Pas Kedah tidak akan berdiam diri. Mereka akan menghantar rayuan ini ke Kerajaan Pusat untuk menyelesaikan masalah yang berlaku diantara kedua-dua Kerajaan Negeri.

Kesungguhan Pas Kedah menuntut bayaran rm20 juta dari Pulau Pinang, menunjukkan Kerajaan Negeri Kedah sememangnya sudah menghadapi masalah kewangan yang amat serius.

Nak tebang balak takut kena marah, sebab dah terlalu banyak tebang. Lebih 15000 hektar telah ditebang selama 5 tahun ni. Kalau ikutkan Pejabat Hutan, hanya 2000 hektar saja setahun, ni dah lebih 5000 hektar. Pas Kedah ada hutang 2 tahun setengah lagi.

Kalau tebang lagi, takkan Pas Kedah nak hutang balak sampai 10 tahun kot? he he.. Jadi mereka terpaksa paksa Pulau Pinang bayar air. Tu pun kalau Pulau Pinang nak bayar la.

Kalau tengok muka si sombong tokong Guan Eng tu, sampai bila-bila pun dia takkan bayar.

Biasa la Dap, mana nak kisah apa Pas cakap, sebab Pas ni dalam Pakatan hanya pencacai pacak bendera saja, sedangkan Dap antara bos besar. Mana ada bos nak peduli cacai macam Pas ni? he he..

McTheory:
Mat Sabu tu.. takat tukang gilap kasut Guan Eng saja... hehe

3 ulasan:

Pakcu Rantau Panjang berkata...

Jika kita berkawan dengan penjual minyak wangi walaupun tak dapat tapi semerbaknya tetap juga melekat ditubuh.

Tapi jika kita berkawan dengan penjual roti tentu saja habuk dan panasnya terasa bila berada didapur.

Maka pandai-pandai lah memilih teman apalagi sebagai pemimpin....walahualam.

Tanpa Nama berkata...

dah kawan dengan penyamun, memang padan la kena samun. huhu

UMNO PARTI PENJARA berkata...

Agenda Palsu Muhyiddin - Pemuda & Puteri UMNO rela dibodohkan

~ BUKTI 1 ~

~ BUKTI 2 ~



UMNO dan BN sudah memerintah Terengganu hampir 50 tahun..... Tapi Kenapa Pemuda UMNO, Puteri UMNO, Wanita UMNO dan Pemimpin2 UMNO Terengganu tetap memilih jadi bodoh?

2013 - Tahun Paling Malang Rakyat Terengganu........ Lihat sendiri bukti kalau tak percaya...

~ BUKTI 1 ~

~ BUKTI 2 ~

~ BUKTI 3 ~

~ BUKTI 4 ~

Saya mohon sangat2 agar semua anak2 muda mengundi PR pada PRU ke-13. Mesti undi PAS, PKR dan DAP. Kita mesti ambil serius soal ekonomi dan perpaduan kaum. BN telah meninggalkan banyak hutang di setiap negeri. Ini akan membebankan kita.. Percayalah. Lihat sendiri selangor, bila PR memerintah kurang 5 tahun, hutang berkurang. Bandingkan dengan Terengganu yang diperintah BN sejak 50 tahun dulu... Kat mana hebatnya Pemimpin UMNO yang menafikan kewibawaan Pemimpin Pakatan Rakyat? Mereka pun tahu tapi tetap mahu menafikannya.. sememangnya betul.. ( Buktikan kalau saya bercakap bohong)

Terang2 tak wujud perpaduan dalam BN. MCA dan MIC terang2 menolak BN.

Pastikan anda memberitahu rakan2, emak ayah dan saudara yang kurang tahu soal ekonomi dan perpaduan kaum.... Walaupun terpaksa berada dlm kem BN dan UMNO, pastikan undi anda tetap kpd PR....

~ (( Budaya Samseng )) - Ahli2 Mahu Lari Dari UMNO ~

Biarkan UMNO bersendirian... Mereka tidak mahu bersatu, kita boleh bersatu sesama kita... Mereka pentingkan perpecahan... Biarkan mereka... Mereka lebih mengutamakan keganasan untuk mengekalkan kuasa... Biarkan mereka..... Mereka hanya mahu jadi samseng... Biarkan mereka samseng selamanya....

Biarkan pemimpin2 UMNO memperbodohkan ahli2 mereka selamanya...