Sabtu, 12 Januari 2013

PANASS!! Pas Kecewa! Pkr dan Dap Gagal Bantu Jayakan #KL112


Mc diberitahu, pimpinan Pas kecewa dengan kerjasama yang ditunjukan oleh Dap dan Pkr dalam mempromosikan Himpunan Kebangkitan Rakyat KL112. Pas bertungkus lumus mempromosi, buat kerahan dan mengeluarkan notis wajib untuk ahlinya turun ke perhimpunan ini, namun hanya Pas saja yang bersungguh-sungguh tanpa bantuan dari rakan pakatan yang lain.


Cuba kita lihat bagaimana tekunnya unit amal Pas menjaga tingkahlaku peserta perhimpunan, betapa gigihnya muslimah Pas turun ke padang, hingga ada diantara mereka turun membawa anak-anak kecil, kita lihat betapa semangatnya pak-pak lebai Pas yang turun dari Kelantan semata-mata untuk menyertai perhimpunan ini.
orang tua ni bantai tidor

Semuanya datang dari Pas!! Di mana Pkr dan Dap?

Kita boleh kira, berapa ramai sangat ahli Dap dan Pkr yang turun tadi. Berapa ramai sangat NGO yang didalangi oleh Dap dan Pkr menyokong perhimpunan mereka pada kali ini. Lynas? Berapa kerat yang turun. SAMM Chegu Bard punya NGO, ramai ke turun?

Dari permerhatian Mc, majoriti yang hadir hanyalah ahli Pas. Mereka yang bersungguh-sungguh turun untuk jayakan program. Cina Dap pula, sudahla tak ramai, datang jenguk muka, kemudian belum acara habis, mereka sudah mengangkat kaki.

Malah ada diantara mereka tak tahu langsung apa tujuan himpunan ini diadakan. Mereka hanya datang, jerit-jerit, ronda KL, maki kerajaan, kemudian balik rumah. 

Benarlah kata pimpinan Pas yang kecewa tu, perhimpunan KL112 ni hanya mengharap ahli Pas turun padang. Kalau takdak ahli Pas, rasanya nak capai 5 ribu pun susah kot.

Kalau pimpinan Pas dah sedar bahawa mereka dipergunakan oleh Anwar dan Dap selama ini, apa kata Pas undur diri dari Pakatan dan lihat apakah Anwar dan Dap mampu untuk meneruskan perjuangan Pakatan Haram tanpa bantuan dari Pas.

Sampai bila Pas nak diperlembukan oleh Anwar dan Dap, sampai bila?


McTheory:
Kerusi parlimen pun, Pas ada berapa je??

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

biasala PAS nie terkena kutukan....pengikut diperbodohkan pemimpin...pemimpin pulak diperbodohkan DAP & PKR...yg rugi akhirnya pengikut mereka yg bahlol al bengap...kesian

Tanpa Nama berkata...

Kebanyakkan yg bangang dr puak2 PAS...dr dulu lg jd bahan tunggangan...