Khamis, 28 Februari 2013

GEMPAR!! Salleh Yaakub Bersara Dari Bidang Hiburan Kerana Ugutan Pencacai PR!! @Tunfaisal @KhairyKJ @MukhrizMahathir



Salleh Yaakub adalah satu nama besar dalam industri hiburan tanah air kita. Mc diantara salah seorang peminat Salleh Yaakub. Namun keputusan Salleh Yaakub untuk mengundurkan diri dari dunia hiburan adalah sangat mengejutkan.

Amat sedih apabila seorang OTAI lawak seperti Salleh Yaakub undur diri kerana dikecam oleh pencacai Pakatan yang tidak dapat menerima realiti sebenar lawak buku jingga yang dibuat oleh Salleh Yaakub dan Nabil.

Sebagai rakyat Malaysia, Salleh juga mempunyai hak menyuarakan hasrat dan pendapatnya. Video Bangkang dari Longkang mengenai Buku Jingga merupakan pendapat beliau mengenai janji Pakatan selama ini.

Namun bila beliau dikecam sedemikian, bermakna Pakatan berniat jahat dan menghapuskan semua artis yang mengkritik mereka.

Penyampai radio, pelawak serta pengacara terkenal, Salih Yaacob, 52, mengambil keputusan untuk menarik diri daripada dunia hiburan ekoran penyebaran cereka pendek di laman YouTube berjudul Bangkang dari Longkang .

Cereka pendek berdurasi kira-kira tiga minit yang memaparkan situasi di sebuah ceramah parti politik itu turut disertai seorang lagi rakan pelawaknya, Nabil Ahmad.

Kesannya, Salih mendapat kritikan meluas daripada pihak penyokong parti pembangkang, bahkan stesen radio Sinar FM turut diugut untuk diboikot.

"Saya sangat kecewa dan meminta maaf kepada peminat.

"Saya mengambil keputusan untuk tidak lagi terlibat di dalam bidang hiburan selepas ini. Soal kerjaya sebagai penyampai radio pula saya serah semuanya kepada pihak pengurusan," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia hari ini.

Para penyokong kerajaan perlu membuat sesuatu untuk membina semula semangat Salleh untuk teruskan hidup. Kenyataan yang Salleh Yaakub buat ni, menunjukan beliau sekarang seolah-olah berada dalam ketakutan dan membuat salah yang amat besar!

Video kontroversi boleh tengok kat bawah,



McTheory:
Mungkin UMNO boleh menghantar wakil berjumpa dengan Salleh?

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Haishhh...tak sangka lemah semangat rupanya!

Tanpa Nama berkata...

Aiks.. sebab tu je terasa?.. tsk..tsk...tsk....
tapi terasa,... sebab mmg betul pun!!!

Tanpa Nama berkata...

Apa kata kita boikot stesen Radio Tersebut jika Saleh @ mak neng di berhentikan kerja..Jangan lupa peminat saleh ramai juga dari kalangan penyokong kerajaan.

Kita gerakkan kempen jangan undi PR, kerana mereka menutup rezeki orang lain

Tanpa Nama berkata...

tak da siapa tutup rezeki masing2. nasib dia la.

Tanpa Nama berkata...

Kenduri pulut santan binasa, kerana mulut bdn binasa..lps ni Nabil plak besara...

Tanpa Nama berkata...

Bersara pun dia kan dah kaye..kaye bini..

Tanpa Nama berkata...

Awesome blog! Is youг themе custom mаde oг
dіԁ you downlοad it fгom somеwheгe?
A ԁеsіgn like yourѕ with a few simplе
tweekѕ ωoulԁ really make my blog
ѕhine. Pleaѕe let me knοw whеrе you got your thеme.
With thаnks

Fеel free to surf tο mу ωeb
page ... iphonemalaysia.com.my