Jumaat, 15 Februari 2013

PANASS!! Anak Sultan Kedah Kena Tangkap?


Ohh, bukan anak Sultan Kedah yang betul, yang kena tangkap ni sebenarnya pemyamar. Gara-gara mendakwa dirinya putera kepada Sultan Kedah, seorang pesawah padi didakwa di Mahkamah Majistret di sini semalam atas 13 pertuduhan memperdaya seorang pegawai bank tahun lalu.

Bagaimanapun, Mohd. Aszuraidi Abd. Aziz, 31, mengaku tidak bersalah ke atas semua pertuduhan yang dibacakan di hadapan Majistret Mohd. Azlan Shah Mohd. Alias.

Mengikut pertuduhan, dia didakwa telah memperdaya seorang pegawai bank, Akbar Mohamad, 53, antara 8 Ogos hingga 27 November tahun lalu di Taman Istimewa Pandan di sini dengan mengaku dirinya anak kepada Sultan Kedah dan mempunyai banyak harta di bawah nama ‘ayahandanya’ itu.

Tertuduh yang berasal dari Alor Setar, Kedah mendakwa mahu membuat urusan penukaran nama harta Sultan Kedah kepada namanya dan memerlukan sejumlah wang untuk tujuan itu.

Dia kemudian berjumpa dengan mangsa dan melakukan penipuan hingga mendorong pegawai bank berkenaan menyerahkan wang kepadanya secara berperingkat-peringkat yang keseluruhannya berjumlah RM1,898.

Bagi kesalahan itu dia didakwa mengikut Seksyen 420 Kanun Keseksaan. Jika sabit kesalahan, tertuduh berdepan penjara antara setahun hingga 10 tahun dan sebat serta sebatan bagi setiap pertuduhan.

Mohd. Azlan Shah Mohd. Alias kemudian memerintahkan tertuduh diikat jamin sebanyak RM30,000.

Bagaimanapun, tertuduh gagal membayar jaminan.

Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya Mohd. Afif Ali dan Khazrin Haffiz Khalil manakala tertuduh tidak diwakili peguam dan kes akan disebut semula pada 6 Mac ini.

Termasuk si mamat ni, dah banyak kali orang menyamar jadi anak Sultan Kedah. Kenapa agaknya? Mungkin sebab anak Sultan Kedah orang tak kenal? Sebab tu banyak penyamarnya.

Cuma, untuk hidup senang, manusia sanggup buat apa saja. Termasuklah menipu! Dunia-dunia..


McTheory:
Contoh terbaik, Anwar Ibrahim, menipu untuk berkuasa!

1 ulasan:

Unknown berkata...

TONTON PELBAGAI SIARAN TV MALAYSIA SECARA ONLINE SEPERTI
RTM1 ,RTM2 ,Muzik Aktif ,TVi ,TV3
Ntv7 ,8Tv ,Tv9 ,Astro Ceria ,Astro Ria ,Astro Warna
Astro Prima ,Astro Ria ,Astro Oasis ,Astro Arena ,Alhijrah Tv ,BERNAMA TV dan banyak lagi channel lain hanya di
DI http://www.vecests.com/2013/01/online-tv-malaysia-radio-streaming.html