Sabtu, 16 Februari 2013

TUDAA!! Haron Din Di Maki Penganut Pas Kerana Pertahankan Kalimah Allah?



Wow!! Dahsyat penganut agama Pas ni. Sampaikan ada yang berani maki hamun Ustaz Haron Din, semata-mata beliau mempertahankan Kalimah Allah.

Tahukah penganut Pas, siapa Datuk Ustaz Haron Din ni? Mc boleh gelarkan dia Ulama Besar dalam Malaysia. Dulu Ustaz Haron Din masuk Pas pun sebab ada selisih faham dengan kepimpinan yang terdahulu.

Namun beliau tak pernah mengeluarkan fatwa sesuka-hati tanpa rujuk pada Al-Quran dan Sunnah. Beliau bukan Ulamak Pas yang berpaksikan politik macam Nik Aziz.

Sebab itu dalam bab Kalimah Allah, beliau mempertahankan kenyataannya dari tahun 2008 hinggalah 2013. Tetap sama dan tak berubah walau seinci pun.

Mc tabik spring bila Ustaz Haron kata  beliau "akan pertahankan kalimah Allah hingga akhir hayatnya"

Sebak pula dengar!

McTheory:
Bersama akan pertahankan sehingga akhir hayat!

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

alhamdulillah kita ada ulama macam prof. haron din, dulu zaman nabi pun nabi di offer macam macam supaya meninggal kan Islam tapi nabi tetap dengan Islam walau pun di ugut, kita minta ulama lain pun mcam prof haron din pertahan kan kalimah allah, tolak PR demi kesucian Islam..sshhhh ...siapa anwar tu ha, perosak Islam kan

Tanpa Nama berkata...

Sepatutnya beliau terus menjadi proffesor di IPT dan bukannya mencebori politik parti songsang seperti sekarang Kalau beliau begitu komited de
ngan tugas tugas dakwah....jadilah seorang yang bebas......bebas dari politik apa pun. Dakwah nya akan lebih luas dan diikuti oleh semua lapisan jemaah.

Tanpa Nama berkata...

Walaupun aku hardcore BN tp Harun Din tetap gua respek..seorang ulama yg menjaga tutur katanya..

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah..inilah ulamak yg sebenarnye...sy respek ustaz..