User Online

Politics Blogs

Post Terbaru!!

Kempen LIKE Page!

Mari Kita Terus Selamatkan KEDAH Dari Tangan Puak PAKATAN !! Sila Nyatakan Sokongan Dengan LIKE Button Ni -->
P/s: Setiap LIKE Anda Amat Berharga Kepada Kami!

Anda Sokong UMNO? Sila LIKE kat Sini!
P/s: Perkasakan UMNO di Alam Maya!

Rabu, 6 Februari 2013

PANASS!! Saham #FGV Mazlan Aliman Cuba Membohong Peneroka Felda Dengan Cerita Karut!


Anda kenal siapa Mazlan Aliman? Tukang fitnah Anwar dalam isu Felda. Cakap apa saja tentang Felda, Mazlan Aliman ada jawapannya. Tidak ada satu pun perkara yang felda buat baik dimatanya, semuanya buruk belaka.

Termasuklah saham FGV.

Mazlan inilah yang 'mengimport' Dr Rosli pakar ekonomi dari Bangla, hanya untuk membuat onar dan busukan saham FGV. Maknanya dari kalangan bangla, dialah yang paling teror sekali.

Kerja Mazlan dan Rosli ni senang saja, kerja mereka hanyalah buat cerita untuk takut-takutkan peneroka Felda. Betul tak betul itu belakang kira, janji bila ada orang percaya, maknanya misi mereka tercapai la.

Dalam kes saham FGV, Mazlan Aliman menakut-nakutkan para peneroka dengan mendakwa mereka bakal berdepan dengan risiko besar sekiranya saham FGV jatuh merudum dan mungkin akan kehilangan tanah.

Mazlan Aliman juga cuba membuat persepsi jahat dengan mengatakan, tanah milik peneroka sebanyak 10 ekar itu akan tergadai sekiranya prestasi saham FGV terus menjunam ke bawah.

Maknanya, kalau saham FGV jatuh dari yang dipasarkan, peneroka akan menanggung kerugian dan tanah mereka akan tergadai.

Pelik juga, dari mana Mazlan dapat tahu semua ini. Atau dia hanya mereka-reka cerita dongeng untuk takutkan peneroka saja?

Setahu Mc, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak pada 1 April tahun lalu sudah berjanji bahawa, tidak seinci pun tanah peneroka terlibat dalam penyenaraian saham FGV.

“Dalam isu penyenaraian Felda Global, saya ingin mengulangi bahawa tiada seinci pun tanah hak milik peneroka akan terlibat dengan penyenaraian ini” kata Najib Tun Razak, pada 1 April 2012 yang lepas.

Jadi dari mana kaitannya FGV dengan tanah peneroka? Dekat mana dia baca cerita tu?

Main saham ni ada risiko turun dan naik, awal-awal lagi Najib dah umumkan bahawa felda akan menanggung semua kadar faedah yang akan dikenakan oleh bank dan peneroka cuma perlu bayar harga sebenar 800 unit saham sahaja.

Itulah perlunya tandatangan surat perjanjian sebanyak 27 keping muka surat tu. Perjanjian itu adalah untuk menjamin keselamatan para peneroka Felda berhubung saham yang mereka miliki di dalam FGV.

Jadi tidak ada langsung tanah peneroka yang terlibat dengan FGV ni. Ini bermakna, saham FGV naik ke, turun ke, peneroka tak rugi langsung. Kalau saham naik ada untung, kalau rugi kerajaan yang tanggung. Itu bukan kebajikan ke?

Apa lagi agaknya Mazlan Aliman si ANAK haram ni nak? Tak sudah-sudah nak menipu peneroka? Begitu punya baik kerajaan jaga peneroka, tetapi Mazlan tetap nak fitnah kata kerajaan kejam.

FGV sebuah saham yang hanya menguntungkan tanpa tanggung rugi. Itu pun nak kata kerajaan kejam dan penipu? Bodoh punya Mazlan!



McTheory:
Patutla gerakan anti Mazlan Aliman dah bermula di felda-felda!

5 Komen Pembaca:

Tanpa Nama berkata...

puak umPRONo takut dgn Tn. Mazlan, betapa bodohnya geng umPRONo ni.

Tanpa Nama berkata...

Ko tu yg bodoh.xreti main saham.dasar pr xpegi skolah.keje taw fitnah je.naik turun harga saham tu adatlah bangang

Tanpa Nama berkata...

Muka tarek kereta,ada ati nak nak cerita pasal SAHAM.Bodoh!nak buat macam mana dh x masok ajar!

CIFUT berkata...

Mangkuk 2:40... PR yg sbnrnya terdesak skrg ni. Warga felda dh selesa dgn BN, sbb dah TERBUKTI pentadbiran BN jauh lebih baik dari PR.
Btw... ingat anwar, ingat pelacur cina. Maknanya, ingat PR, ingat porno.
Wakakaka....!

Tanpa Nama berkata...

Dasar banjingan tak kenal jasa.

Kempen LIKE!!

Mari Kita Terus Selamatkan KEDAH Dari Tangan Puak PAKATAN !! Sila Nyatakan Sokongan Dengan LIKE Button Ni -->
P/s: Setiap LIKE Anda Amat Berharga Kepada Kami!

Anda Sokong UMNO? Sila LIKE kat Sini!
P/s: Perkasakan UMNO di Alam Maya!

Popular Posts

Arkib Blog

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | GreenGeeks Review