Ahad, 10 Februari 2013

TUDIAA!! Bawani #Listen Pun Turut Memohon Ambil BR1M 2.0?


Kenai dengan Bawani? Alaahh.. Budak india yang buat kacau dulu tu. Budak yang pernah menjadi tumpuan apabila di LISTEN kan oleh Sharifah Zohra Presiden SW1M yang akhirnya mendapat jolokan Sharifah Listen. Tak ingat juga, Bawani ni bekas calon MPP UUM yang kalah teruk kerana membawa fahaman komunis dikalangan mahasiswa UUM.

Tengok gambar dibawah, Bawani seorang pengamal fahaman PSM, yang mahu mewujudkan kembali fahaman komunis di Malaysia. Kiranya dia ni memang hardcore gila tentang kerajaan.


Bila seseorang yang hardcore gila menentang kerajaan, kenapa pula dia mahu ambil bantuan dari Kerajaan yang dia tentang? Patutnya pulaulah sekali! Orang macam Bawani tak layak langsung untuk menerima apa yang Kerajaan Pusat bagi.

Kalau ada orang kata ini semua duit rakyat, Mc nak tanya dia, berapa ribu kerajaan ambil duit dia tiap tahun?

Bayar cukai pendapatan pun tak pernah, lagi nak mengakut duit rakyat? Aduhh.. bengap betui!


McTheory:
Kutuk kerajaan bagai nak rak, bila bagi duit ambil pula, muka longkang sungguh!

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

mangkuk ayun puunya org ini

Tanpa Nama berkata...

dah nama pn keling...mmg x sah klu x berbelit

Tanpa Nama berkata...

duit rakyat tu segala hasil bumi negaralah...kjn bukan x baik cuma kena tukar yg baru...beri peluang...jika pembangkang x kuat br1m ni tak ada....jgn maki hamun pmbkang...dua2 ada baiknya....kan negara Demokrasi....cuma dkt pilihanraya kjn sgt baik...tapi dari awal dulu kenapa x ada br1m ni....harga keta bila nak turun?...pendidikan camana?...pembangkang ada tawaran baik punya...percuma bro!...ptptn tak perlu byr!...hrga brg n minyak turun...ok tu....klu bn nak menang besar...turunkan harga minyak dan barang...harga kereta turunkan...ptptn bgi free....fuh!...bn pasti menang besar!...lebih dari 2/3

Tanpa Nama berkata...

Buat pengomen 10 Februari 2013 11:45 PTG
Baik ko ikut sistem komunis kalu ko nak free. Amacam?
Pembangkang ada tawaran baik aikksss mana dah manifesto, manifesto dah tukar pi tawaran? Bukankah MANIFESTO BUKAN JANJI?
Cuba ko jawab ni duit rakyat tu segala hasil bumi negaralah, jadi pelaburan asing tu duit rakyat mana?

Tanpa Nama berkata...

apa punya mankok ayun...memanglahlah duit rakyat..bisanya yang ambik BR1M adalah org yang kurang mampu & comfirm tak pernah bayar cukai pendapatan..& pihak2 pakatan haramjadah yg dok bising tentang duit rakyar ni comfirm tak pernah bayar cukai pun saja dok bising cari publisiti murahan..org yang mampu bayar cukai pendapatan adalah org yg ada duit mcm aku..hehehe tak teringin pun nk ambik BR1M...biarlah org2 yg memerlukan saja yg ambik...bersyukur dgn apa yg ada...dan saya pun bukanya sokong mana2 parti..saya hanya sokong ISLAM,MELAYU & RAJA-RAJA....mcm hassan ali

Tanpa Nama berkata...

Jika dia layak, biarlah dia dpt BR1M. Jgnlah hina sampai sebut nama kaum. Ada juga anak muda kita yang petah dan berani jawab, bukan telan bulat2 apa yang pensyarah cakap. Pensyarah tu yang tak reti nak kawal kerajaan.

Sekarang PR ambil kesempatan tentang isu budak ini dan pendidikan percuma. Patut BN cari budak ni dan tonjolkan bakat dia. Banyak negara yang beri pendidikan percuma tetapi gagal dalam banyak hal. MrDn

Tanpa Nama berkata...

*nak kawal keadaan.