Rabu, 24 April 2013

HOT INFO! #IsuAirSgor! Lagi Bukti Khalid Berkhidmat Cemerlang Pada Rakyat!



Nampaknya Khalid Gagap kena lagi kali ni. Kalau kita buat kerja memang orang akan nampak dan tak pertikaikan kerja kita selama ni. Tapi kalau tak buat kerja, sampai mati pun orang akan ingat dan orang takkan percaya lagi! Itulah yang terjadi pada Khalid Gagap, MB Selangor yang paling teruk dalam sejarah!

Terbaru, pendedahan Presiden MCA, Datuk Seri Chua Soi Lek, yang mempertikaikan Menteri Besar Selangor itu menerima elaun sebagai Ahli Parlimen hampir RM1 juta, dengan bayaran gratuiti selepas perkhidmatan sebagai wakil rakyat berakhir.

Namun, Soi Lek mendakwa, Khalid Gagap langsung tidak berkhidmat kepada penduduk Bandar Tun Razak, malah seolah-olah dia pula menerima semua bayaran elaun dan gratuiti secara percuma dari rakyat.

Itulah yang terjadi sekarang, umpama rakyat Bandar Tun Razak pula yang menyumbangkan hasil pada Khalid. Sedangkan Khalid langsung tak pernah pedulikan keadaan di sana. Buat apa kita nak bayar pada orang yang tak pernah buat kerja!

“Pengundi seperti menyumbang hampir RM1 juta kepada Abdul Khalid sejak lima tahun lalu tanpa melakukan apa-apa di Bandar Tun Razak.

“Justeru, semua pengundi di sini perlu mengambil tahu prestasi semasa wakil rakyat yang dipilih sama ada melakukan kerja atau tidak,” kata Soi Lek pada sidang media di Pusat Khidmat MCA Bandar Tun Razak.

Baru-baru ini pangsapuri Seri Penara yang terletak di bawah parlimen Bandar Tun Razak telah mengalami masalah air yang agak serius. Penduduk disana menghadapi gangguan air selama lebih seminggu akibat kekurangan air berikutan paip pecah yang berlaku di Batu Caves.

Paling menyedihkan Khalid sebagai ahli parlimen langsung tak pernah menunjuk muka untuk turun padang mengambil tahu masalah rakyat. Usah kata nak bantu, bertanya khabar pun Khalid tak pernah! Apakah ini pemimpin rakyat yang kita mahu?

Kalau dalam parlimen sendiri pun Khalid tak ambil kisah, cuba bayangkan bagaimana dia jaga Selangor. Sebab tu bila rakyat mengalami masalah, Khalid tak pernah turun dan ambil tahu, sebab itu juga Khalid tak peduli sama ada air di Selangor cukup atau tidak. Sebab Khalid tak jaga rakyat!

Apa yang Khalid tahu hanyalah memberi alasan demi alasan, bercakap dan bercakap, berjanji dan berjanji untuk menyelesaikan masalah. Sedangkan tindakan langsung Khalid tak pernah buat. Pelbagai forum dan ceramah telah Khalid dan konco-konconya buat. Tapi pernahkah Khalid laksanakannya?

Tak laksana tu satu hal, ni bila kerajaan pusat nak tolong ditolak terus. Daripada Langat 2 hinggakan nak buat universiti dan jalan. Dah dua university melepas!!! Betul ke kerajaan Selangor ni kerajaan berkebajikan? Semua untuk kesenangan rakyat habis ditolak.

Atas sebab demikian kita tak perlukan pemimpin yang hanya pandai bercakap, kita nak pemimpin yang bercakap dan bekerja! Pemimpin yang janjinya ditepati! Ni cakap saja lebih tapi habuk pun tarak!

Dapatkah kita mempercayai lagi kata-kata orang sebegini? Kini Khalid dipindahkan ke Pelabuhan Klang, entah apa pula yang akan Khalid 'janji' pada penduduk disana semata-mata untuk meraih undi. Patutnya sebagai MB Selangor, Khalid menunjukkan contoh yang baik pada semua ADUNnya. Kalau MB pun teruk, Mc tak dapat bayangkan bagaimana pula orang-orang bawahannya!

Kata orang, kepimpinan melalui teladan! Kalau begini teladannya, sudah tentu yang bawahnya lagi teruk dari Khalid!

Kalau kepalanya dah cakap Manifesto bukan Janji, tentu orang bawah pun amalannya sama juga!!!

McTheory:
Masih nak percaya dengan puak Pakatan ni? Hentikan saja la!

Tiada ulasan: