Selasa, 4 Jun 2013

TUDIAA AIHH!! Kebodohan Pesuruhjaya Pas Berjangkit Pada Blogger Pas Kedah!! #HanyaDiKedah

Lawan Mukriz? kah kah kah...

Dua tiga hari ni, Mc dok belek blog-blog Pas Kedah. Sejak jadi pembangkang, sakan mereka hentam MB baru Kedah ni. Tak kisah la apa isu pun, depa hentam semua. Takdak satu pun benda baik yang BN Kedah buat, semua buruk belaka. Ternyata, jawatan pembangkang di Kedah memang tepat pada Pas.

Cuma dalam banyak-banyak isu dan story, Mc pelik bila depa pertikaikan ada pelaburan masuk ke Langkawi RM 1.2 billion, pelabur dari luar datang nak buat duit di Kedah, dalam bidang pelancongan pulak tu. Apa masalahnya??

Depa bagi alasan, BN tolak pelaburan KUIN tapi sokong pelaburan dalam pelancongan.

Pada blogger Pas yang mangkuk ayun ni, meh sini Mc nak bagitau. Awat sejak jadi pembangkang dan Mahfuz ketua hangpa ni, Mc tengok hangpa makin bodoh? Jangkit penyakit dengan kebodohan Mahfuz SRP tu ka?

KUIN tu Pas Kedah buat projek untuk pendidikan, bagusss.. tapi, apa yang tak bagusnya bila, Pas Kedah buat projek KUIN, bukan cari pelabur luar, tapi hutang BANK!! Sampai kena bayar hutang bank RM46 juta setahun!!

Sudahlah Insaniah Holding yang gaji CEOnya berpuluh ribu sebulan tu gagal bawa masuk pelajar dari luar ataupun dalam negara. Hutang dengan bank pula sampai ratus juta, apakah itu satu pelaburan yang baik?

Sebab tu BN Kedah sekarang bising.. kebodohan Pas, menjejaskan ekonomi Kedah yang lain!

Dato Mukhriz pula bawa masuk projek RM1.2 billion. Bawa duit luar bawa masuk Kedah, bukan kita bawa keluar duit. Mana lebih bijak? Susah betul nak terangkan pada geng SRP pun tak lulus!!

Bab pembalakan pula, yang berhenti hanya projek tebang balak. Kalau tanaman semula tu, rasanya MB teruskan. Jangan la dok buat fitnah banyak sangat ehh. Kami tau projek tanam pokok renek hijau tu, hangpa tanam dulu sebab nak tipu rakyat saja. Takmau bagi nampak kelarah kat gunung-gunung yang hangpa tebang tu kan.

Selamat rakyat Kedah bijak tolak Pas, walaupun saat-saat akhir Pas dok kaver balik penipuan depa tu dengan pelbagai cara, namun pada PRU ke 13 yang lepas, Pas tetap ditolakkk! Banyak bercakap dari bekerja, mana ada orang suka!

McTheory:
Apa kata Pas dok diam-diam.. biar kami pula buat kerja, jangan dok kacau boleh?

12 ulasan:

UBAHSUAI RUMAH berkata...

UBAHSUAI RUMAH (house renovation) area kajang, bangi, cheras, serdang, puchong, subang, shah alam, kepong, nilai, ampang, gombak (Selangor/KL) Sambung dapur, parking, ikat batu, pasang tile, mengecat, plaster, plaster siling, kayu, meja dapur/table top, paip DLL. Hubungi: 0182233854 khaidir click → FACEBOOK atau → BLOGGER

Tanpa Nama berkata...

Nasib baik BN menang..kalau tidak Bangkrap negeriku...

abang jem berkata...

bloger kedahlanie takdak teloq,dia tak berani nak publish komen saya.
sembang deraih, bila saya komen tak berani nak publish,kalau xmau kena kritik lebih baik tak payah jadi blogger.....

Tanpa Nama berkata...

BODOH bangan pencacai PAS.. ade ke buat projek KUIN yg membazir tk perlu tu dikatakan MELABUR??
Kalo Kedah ni kaya mcm Selangro nk bina KAMPUS dengan intan berlian pn xpe.. ini pegi buat projek yg tk kena tempat.

Kampus KUIN Kuala Ketil mesti dilunaskan hutang tahunan.. pd masa yang sama kos pentadbiran berpuluh juta lagi kena suntik. Berapa sangat Yuran pelajar.

Krjn Kedah harus menjual kampus Kuala Ketil kepada pihak lain.

Fokus semula pd Kampus Alor Setar yang sudah cukup, selarikan permintaan dan pertumbuhan pelajar dengan keadaan kampus. Bila kewangan sudah kukuh, kualiti akademik KUIN sudah mantap, dan keperluan ruang meningkat barulah sesuai bina kampus..

jgn layan lah lembu2 PAS.. depa bodo.. masa Azizan jd MB pun depa maki mcm2..
PAS pelingkup KEDAH tahap MAKSIMA!

AHMAD PAZIL MD ISA berkata...

oh!!!! tak sangka no. ada juga org bodoh mcm ni. tak dapat bezakan antara pelaburan dalam bidang pendidikan dan pelaburan dalam bentuk hiburan. bidang pendidikan adalah aset yg berharga, hiburan???? kalau melabur utk menghasilkan seorg ilmuan, faedahnya berlipat berkali2 ganda pada masa hadapan, tetapi kalau melabur dlm bidang hiburan, beli tiket syok utk hari tu ja. patut la Tun Mahathir kata dalam UMNO sekarang ni ramai yg tak cerdik. Nampak luaran ja keuntungan, tapi dalaman x ada. Kalau melabur utk pembelajaran, boleh membina seorg insan, kalau melabur utk hiburan, boleh hasilkan pelancong. Kalau melabur utk pembelajaran, seorg mahasiswa boleh memberi faedah kepada beribu2 org, kalau bidang hiburan???? tak ada masalah pun nak cari pelabur utk bidang hiburan tetapi pelik la sbb bila dulu2 dia kata rugi bina Insaniah Kuala Ketil ni, membazir lebih baik duit tu buat rumah. Tup tup dia nak buat projek hiburan. Inilah org yg hanya mementingkan material sahaja, sebab tu la aritu ada gelek2 kat Star Parade.

Tanpa Nama berkata...

Like ^_^

Tanpa Nama berkata...

Pls masukkan dlm produk muslim/ muslim brand.. Harap produk muslim ada bahagian service atau perkhidmatan. Jadi tak mudah lupa. Bila nak cari senang bukak aje blog ni...

Tanpa Nama berkata...

Itulah penyokong pas..dah bodoh diperbodohkan lagi...canang satu dunia ambil gambar pecah semua..hasil miskin kedah..jika rasa pelaburan pendidikan bagus..jgn tinggal hutang tapi gaji pemimpin pro pas di atas dahsyat..gaji di bawah dah potong tak bayar lagi. Oooiii kalau bagus tentu pelajar masuk..ni pelajar cabut makin kurang...mengajar apa

Nak bayar hutang dgn apa..dgn modal mulut.. Kenalah buat sesuatu..adakah pelancongan salah. Kita pegi mekah buat umrahpun ada melancong. Pemimpin pas pakatan takde ke malancong takde ke cina thailand.buat ape???

Kalau buat jahat tak senonoh bukan bidangnya tapi orgnya bongok..bersepah rumah urut pelacur di negeri pakatan.. Saya sekeluarga pergi ke langkawi tak pernah buat tak senonoh. Bahkan walau kecil duit saya..mengalir juga ke kedai makan Melayu..ikan bakaq sedappppp

Dr duit tu nanti..berkembanglah kedah termasuk pelaburan lain. Bolehlah bayar hutang kuin

AHMAD PAZIL MD ISA berkata...

Jawapan kepada orang-orang UMNO tak cerdik

http://dtecconan.blogspot.com/2013/06/mukhriz-lebih-syok-bina-taman-tema.html

Tanpa Nama berkata...

Aku kata dah LEMBU2 PAS la ni hanya bertenggek atas projek2 bangang2 Kerajaan Zalim PAS. Sapa yg buat betina gelek? Zaman UMNO pusat hiburan paling sikit, susah nk lulus. Zaman PAS haramhjadah yg Kedah jd mcm HATYAII.. melabor ikut pala hotak hangpa la.. betui kata Nik Najis.. PAS rela berkawan dengan syaitan (dlm Quran Allah Firman syaitan MUSUH yang nYATA).. padanlah depa dah jadi mcm setan.. yg haram jd halal.

LEMBU PAS.. kalau dh tk cerdik atau bahasa kasaq BODO sgt, jgn dok sibok nk komen.. pelingkup Kedah mcm nak mampuih.. cerdik sgt ka hngpa boleh robh Madrasah dan la ni perojek tu ROSAK dan GAGAL!!

wahai LEMBU2 PAS Laknatullah.. melabur pendidikan ni UMNO yg buat. KUIN tu asai dr INSANIAH.. dr rumah kedai.. UMNO guna dasar bijak tarik Sheikh2 Al-Azhar mai Kedah curah ilmu.. Sbb UMNO cerdiklah kampus KUIN kekal di Alor Setar, dan akan dibina di kampsu tetap di ALor Setar jugak supaya bangunan sedia ada tk membazir dan bagunan baru berdekatan.. jadi elok sgt.

Mai PAS haramjadah.. ubah habih.. Sheikh2 Arab Azhar hangpa perambat habih. hangpa sekat duit pd ulamak2 Azhar, hangpa balaih duit guna INSAN MAYA dan INSAN HOLDING.. lepas tu tiba2 kalut buat kampus tetap.. hutang caca marba..

wei LEMBU2 PAS BODO.. nk labur utk bg untung.. nk bian pendidikan utk masa depan.. bukan utk kroni2 PAS mentakedarah!!

Nk buat kampus jgn sampai 'bunuh' matlamat asai KUIN. Biaq KUIN tumpu pd aspek kualiti akademik, kakitangan, aspek pembagunan Pelajar, jika sudah sampai masa sesuai utk bina kampus besar barulah bina. Ini buat apa kampus yg menyusahkan.. tanggung hutang besar2 tp hasil untuk pendidikan merugikan.

Hanya GAH tgk di mata tp merana, student pun takmau masuk KUIN!

Kampus KUIN di Kuala Ketil wajib dijual untuk susun semula kewangan.. lepas tu baru rancang balik arah tuju KUIN yg asai.. buat projection yg betui untuk jadikan KUIN hebat dr segi ijazah dan pasca siswazah, jdkan KUIN ulung dr segi ruh ilmu.. bukan gah BODO mcm lebai2 PAS duk puji KAMPUS cacat.. hutang berlambak yg tk masuk akai..

Sokong Mukriz rombak KUIN, dan kembali ke asai.

Tanpa Nama berkata...

sangat2sokong mukhriz restructure kuin. jual/lease saja kampus ketil buat masa ni. Tolonglah rawat tanah tumpah darah kami. Walaupun org pas byk buat bising berkenaan byk hal, jgn peduli sebab lebih byk yg sokong MB. Kami tak bising sebab sibuk buat kerja nak tolong pulihkan kedah. Action speaks louder than words. Jadi kalau dengar byk kritikan dari pas, toksah peduli sebab depa bising tp tak buat kerja.
terima kasih juga kpd anda semua yg mengundi BN. Kita dah serik dgn pmerintahan pas. Mama aku dan kwn2 dia pun dah happy dan lega.

AHMAD PAZIL MD ISA berkata...

ni nak bg kira2 sikit. Kalau KUIN kutip yuran RM 3 ribu dengan jumlah pelajar 5 ribu, dalam setahun KUIN dah boleh kutip RM 30 juta. Kalau stay dekat alor setar, kutip RM 2 ribu satu semester, dengan jumlah pelajar hanya 1000, hanya boleh kutip dlm RM2 juta. KUIN Mergong dah padat, x mampu nak buat apa2 dah sedangkan KUIN Kuala Ketil luas, boleh buat mcm2 projek masa depan lagi. Jadi, belajar mana yang kata pembinaan KUIN hanya membebankan kerajaan?