Isnin, 8 Julai 2013

PANASS!! Virus Pas Dalam GLC Kedah Sudah Gelabah Biawak? #HanyaDiKedah


Bila Mc mendapat tahu Kerajaan Negeri Kedah akan dan telah menjalankan audit dalaman terhadap beberapa syarikat milik GLC kerajaan negeri bagi melihat syarikat berkenaan berdaya saing atau tidak. Mc rasa tindakan ini yang telah lama Mc tunggu.

Sebab bukan semua GLC di Kedah ni yang betul-betul hidup. Ada yang hidup atas hasil dari peruntukan Kerajaan Negeri. Apa logiknya GLC jika Kerajaan Negeri pula terpaksa cari duit untuk tampung kerugian yang dihadapi.

Sememangnya kerajaan baru sekarang harus menilai potensi syarikat-syarikat miliknya kerana ada antara syarikat ni langsung tak membawa apa-apa keuntungan kepada kerajaan negeri.

Sebarang tinggalan kerajaan Pas dahulu, yang teruk dan kotor, sememangnya harus bersihkan kerana ianya boleh merosakan syarikat, dan mereka hanya tahu habiskan duit kerajaan negeri saja.

Jadi langkah lebih tepat, tamatkan kontrak dan masukkan orang yang betul-betul layak bukannya kroni seperti yang Pas buat dulu.

Ambil la orang yang boleh bekerja. Masalah akan dihadapi bila posisi yang penting, pi letak orang yang tak tau buat kerja. Bila taktau buat kerja, ianya akan memberi kesan pada prestasi syarikat.

Macam mana nak cari projek dan pelabur bila asyik bercuti keluar negara, sibuk main golf, sibuk bisnes sendiri, sibuk dengan projek balak? Orang macam ni nak simpan? Buat mengabihkan beras saja.

Baik ambil rakyat Kedah yang ikhlas nak kerja dan membantu negeri kan?

McTheory:
Betul tak?

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Sokong 100%. Siasat penyelewengan dan salah tadbir oleh krono-kroni PR. Byk wang dibelanjakan tidak mengikut peraturan. Siasat sama pembayaran yg telah dibuat kepada Ahli Lembaga Pengarah GLC Kedah samada mengikut peraturan atau tidak. Dan jgn lupa siasat juga perbelanjaan oleh PMBKedah semasa pentadbiran PAS. Mcm-mcm cerita tentang ketua PMBKedah terdahulu terutamnya tentang penyerahan tender.

Tanpa Nama berkata...

masaklah Pas sampai terkubuq parti tu di kedah.Buang masa jer gi ceramah parti pas sbb memburukkan kerajaan, hakikatnya mereka,membelakangkan ilmu dan tidaklah sepandai mana utk mengurus kerajaan negeri,lebih kpd merosakkan apa yg telah di bina selama ini .Apalah nasib rakyat, kalau mereka memerintah negara.Menjaga jemaah parti adalah tidak sama utk menguruskan negara dan negeri.