Khamis, 29 Ogos 2013

PANASS!! Sebenarnya Melayu pun Pendatang di Malaysia ni! - Dap!



AIDCNews – Ketua wanita DAP, Chong Eng menuduh orang Melayu juga pendatang sama seperti orang Cina dan India di Malaysia.

“Fikiran di dalam buku ini..yang saya khuatir ialah ia menggambarkan bahawa orang Cina, orang India adalah pendatang dan orang Melayu adalah tuan tanah di dalam Malaysia ini.

“Yang sebenarnya..Melayu (juga) adalah datang dari luar Malaysia. Yang betul-betul orang asal di sini ialah orang asli,”katanya kepada KiniTV.

Kenyataan Chong Eng pada tahun 2011 itu disifatkan blog the Unspinners sebagai kenyataan bodoh yang buta sejarah.

Dzulkarnain Mohd Taib, Presiden Kelab Wartawan Muda Malaysia (KWMM) ketika ditemui baru-baru ini mendedahkan terdapat usaha terancang pihak tertentu mahu menghapuskan identiti Melayu-Islam di Malaysia.

Menurutnya Malaysia adalah bumi Melayu sebagaimana nama asalnya Persekutuan Tanah Melayu dan ia sebahagian kepulauan Melayu Nusantra.

“Pada 2004, National University of Singapore, penulisnya bernama Timothy P. Bernard telah menulis satu buku yang bertajuk “Contesting Malayness : Malay Identity Across Boundaries”.

“Kita tahu siapa di belakang buku itu, seorang tokoh pemimpin veteran Singapura.

“Buku itu mengatakan bahawa bangsa Melayu itu tidak wujud. Bahawa bangsa Melayu itu diwujudkan hanya di atas dasar politik, untuk kepentingan politik. Kita tidak akan jumpa buku ini di negara kita kerana diharamkan di Malaysia tetapi telah dijual berjuta-juta naskah di luar negara.

“Kalau kita pergi ke muzium Singapura, kita akan lihat pertama kali kita melangkah, (ditulis) ‘Melayu bodoh..Melayu rasuah..Melayu lanun…Melayu perompak’, itulah imej yang diberikan Singapura kepada setiap pengunjung muzium itu, meracuni pemikiran rakyat mereka sendiri dan para pelancong.

“Bangsa Cina yang mendominasi Singapura, mereka amat mencemburui bangsa Melayu,”katanya.

Baca selengkapnya, sila klik di sini

6 ulasan:

abu bakar berkata...

Bg tau Dap klu dia melancong kelur ngara ada orang tnya dia dr Mlaysia tak, awk msti dr Cina, H Kong atau pun Taiwan...

Tanpa Nama berkata...

Tak payah layan!! Aku heran sungguh,kenapa kita dok layan mata sepet dn Hidung penyek ni!!! Buat saja apa yg Melayu rasa nak buat,tok sah dok apologetik sangat!!! Asyik minta maaf saja bangsa aku ni termasuk pm....

Tanpa Nama berkata...

Kalau mcm tu Cina lagi super pendatanglah... mereka bkn penduduk asal benua Cina, Mongolia pun ada, Tibet pun ada.. sudah tu dtg merempat jd pencacai najis di Tanah melayu..

Org Putih pun tulis dlm MAP Portugis, British sbg Tanah melayu.. ahaha kaum pendatang Cina Makan Babi mmg muka takmalu.. lu bwk pergi ICJ lah utk saman Krn Protugis dan British yg tulis di MAP kurun ke 15 dlu sbg Malay land??

bodoh babi punya Cina DAP.. perang tanah melayu pun org Melayu yg jd tentera, dibunuh penjajah, komunis, Cina punya org mana dia??

bula sudah senang mau ambik Malaysia, haalu Melayu, cari pasal lah lu CinaBabi, halau semua Cina balik Macau!!

Tanpa Nama berkata...

macai2 pr yg bodo piang mengiyakan ckp cinabeng ni mmg spesis melayu pendatang... ok ah so lu balik umah bila berak kasi cebok pakai tgn dulu... dasar cina bukit tgk muka pon dah busuk

Cheung Eng berkata...

Alhamdulillah..sikalang cina pun pandai cakap bahasa melayu.. Ini amat terbukti kelana zaman dahulu lagi melayu sulah ada di tanah melayu.. Sekadar itu info aaaa.. Olang asli pun melayu juga.. Melayu ada bnyk maaaa.. Melayu jawa, melayu bugis, melayu jati, melayu asli..

Ery Daniel berkata...

Melayu bangsa yg besar....org asli itu Melayu...atau kita panggil Melayu asli.....org Cina zionis tak pyh la ckp mcm² sama Melayu..ku org jge lu org punya bangsa sudah la...dah la Melayu jge bangsa Cina di Malaysia..lagi mau tiawwww tuan tanah Ker....betul² tak mengenang budi.....org melayu sama British suruh Cina sama India balik....lu org tak nk balik ...sebb waktu negara China dan India pun susah mau amik lu org....sebb lu org lari dari negara luar org....