Selasa, 1 Oktober 2013

HOT! Rektor Baru KUIN Kini Pro Pas? #KedahAmanMakmur


Sedang kita asyik dengan Pemilihan UMNO dan kini PRK Sungai Limau, kita lupa pada KUIN. Kolej Universiti Insaniah. Isu KUIN dulu merupakan antara kesilapan Pas hingga menyebabkan kemenangan BN di Kedah.

Maksud Mc, isu KUIN diantara penyumbang kegagalan Pas dalam pentadbiran negeri yang terdahulu.

Kini bila BN menang, sudah tentu kita fikir masalah KUIN akan diselesaikan seperti mana janji BN kepada kakitangan KUIN.

Tetapi, hari demi hari, semakin tersasar janji dulu dari hari ini.

Mc taknak masuk campur dalam isu KUIN sebab ia hal kerajaan negeri, tapi bukan semua yang kerajaan negeri buat itu betul. Baik kita tegur dari awal dari ianya ditegur oleh orang lain.

Mula-mula sekali isu Rektor baru KUIN, beliau tidak dipilih dari kalangan orang yang bijak pandai agama, beliau di pilih dari kalangan orang ekonomi. Sama macam Jamil dulu! Itu satu!

Kedua, pemilihan Rektor KUIN juga hasil nasihat dari orang Pas yang sangat dipercayai oleh Exco Pelajaran! Pembantu dan pemandu Rektor baru KUIN juga dikekalkan orang lama. Maknanya, ambil balik orang Jamil masuk balik KUIN.

Ketiga, masih mengekalkan orang Jamil yang pro Pas membuat kacau dalam KUIN hingga menimbulkan kekacauan dalam pentadbiran. Transfer staff sesuka hati dan tukar department staff yang mereka tak suka.

Keempat, Mc dimaklumkan, gaji bagi Rektor baru KUIN ialah RM40,000 sedangkan waktu Jamil dulu pun gaji Rektor hanya rm20,000. Sila betulkan jika Mc salah!

Kelima, Rektor baru telah membuat keputusan untuk memindahkan semula staff dan pelajar KUIN ke Kuala Ketil atas alasan, kufur nikmat jika KUIN terus membiarkan Kuala Ketil begitu saja.

Sedangkan janji BN Kedah pada staff KUIN dulu ialah, mahu mengekalkan KUIN di Alor Setar. Mc harap BN, jangan lupa janji mereka sebelum menang PRU. Jika mahu KUIN di Kuala Ketil, apa ertinya staff KUIN dulu minta tolong pada BN Kedah?

Harapan Mc meminta Kerajaan negeri segera selesaikan masalah KUIN, supaya ianya tidak menjadi barah seperti mana dulu.

Mereka ini bukan mahu WANG! Tetapi mahu segala masalah dalaman KUIN diselesaikan. Bak kata orang, sapu sampah biar masuk dalam TONG Sampah, jangan sembunyi bawah karpet, sebab lama-lama ia akan keluar balik, betul tak?

Masih ingat dengan geng BERSIH KUIN?


McTheory:
Hanya jadi tukang dok penghigat! Jangan lupa orang bawah!

22 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

selalu blogger bagi gambaran yg cantik. apa dah jd ni?

Tanpa Nama berkata...

Bloggers sedang menyiasat latar belakang Rektor khabarnya ada hubungan keluarga dengan pemimpin Kedah. Siapa???

Tanpa Nama berkata...

Btl ka Rektor ni adalah Pro PAS?? Jahanam..Jahanam. Apa BN dah buat ni??

Tanpa Nama berkata...

Klu betl aku rasa BN xdak harapan d Sg Limau. Tgklah nanti.

Tanpa Nama berkata...

Aku rasa Rektor ni memang pro PAS nampak pelik aja.....

Tanpa Nama berkata...

Pindah ke Kuala Ketil PASTI yuran NAIK. Yang menanggung beban adalah pelajar dan staf. Orang atas goyang kaki. Ini ZALIM. Lebih dahasyat dari kufur nikmat.Yuran akan naik dua kali ganda.Baki di tangan pelajar hanya kurang dari RM1000! Takkan hangpa nak biaq kot? Pelajar berhutang dengan PTPTN. Depa kena bayaq balik nanti. Depa dok baca budak dapat duit banyak! Ini bukan WASATIYYAH lagi. Sayang BN!!!. Jangan tertipu dua kali.

Tanpa Nama berkata...

Ya ka? Betoi la. Depa akan guna alasan tempat tu canggih dan lot parking banyak untuk penaik yuran pelajar. Pelajar tak boleh kata apa dah!

Tanpa Nama berkata...

Dulu zmn Jamil ada org nama Besaq dok ampu pungkoq dia. Lani Besaq tu dok gosok pungkoq Sop plak. Dia kata Jamil x guna pelingkup Kuin. Padahal dialah pencacai besar Jamil. La ni Besaq nilah pelingkup BESAR di Kuin.

Tanpa Nama berkata...

Memang betui pon Gaji sop Rm 40,000,Gila betuiii....gila,gila

Tanpa Nama berkata...

Sop ini kelihatan seperti bayangan jamil. Berlagak tunjuk pandai dan dikeliling oleh orang pas. Sop ini pas?

Tanpa Nama berkata...

Aqu dengaq kta Sop ni bekas org kpt. kpt yg men peranan jumpa Tajul x urus dan MB. Awat kpt pulun sgt?? Ada share ka?? Siasat..siasat

Tanpa Nama berkata...

Sop owh Sop

Tanpa Nama berkata...

usop sontorian akan kembali ditayangkan.....

Tanpa Nama berkata...

pendaftar baru yg masuk kuin pun kena jaga2 sbb dia yg pelingkup maktab mahmud dulu....sampai staf maktab mahmud bgun melawan.....

Tanpa Nama berkata...

ingat! pas kalah salah sbb kuin...atau bn mau kena mcm tu jgk ka? selagi tak pecah tanah kampus baru kuin yg kononnya di suka menanti la mentaloon la....isu perpindahan ke kola ketil akn terus menerus menghantui staf kuin.....IIINNGGGAATTTTT JGN BIARKAN HIDUP ANDA DISELUBUNGI MMMIIIISSSTTTEEEERRRRRIIII.....

Tanpa Nama berkata...

kapten halim, prof muslim, sayuti, adalah perosak kuin.......

Tanpa Nama berkata...

Tambah lagi - Prof Wan Sulaiman, Prof Ya Man, Haji BIG...sma sja peranan mrk.

Tanpa Nama berkata...

Tambah sorang lgi di Wisma - Tajul x Urus

Tanpa Nama berkata...

Betoika aqu dgr kata kerajaan negeri akui tersilap pilih rektor Kuin Dato` Yusof Kassim? Ada Exco mengaku perkara tersebut...Blogger sdg siasat. Betoila ipt islam mana blh rektor ekonomi....LINGKUP LA.

Tanpa Nama berkata...

fakta pun salah

Tanpa Nama berkata...

jgn duk tulis merapu kalu xtau apa yg terjadi

Tanpa Nama berkata...

habaq mai fakta apa yg salah?....kalu takat dok luaq kuin dok pandang dr jauh baik simpan dalam perut la lg baguih.....