Sabtu, 25 Januari 2014

PANAS!! Murid Melayu di LEMBUkan.. Cina Jangan Kurang Ajar Sangat!



Mc ada terbaca laporan polis mengenai seorang cikgu cina yang mendenda muridnya makan rumput pada waktu rehat. Perghh.. bagi Mc ianya satu perkara hina dan jijik yang dia lakukan pada dua orang murid melayu.

Muka cikgu cina yang kurang ajar tu..

Baca laporan polis dibawah dulu untuk fahamkan cerita,

Apa macam panass tak?

Sebelum ni, ada cikgu cina beragama Islam tidak dibenarkan mengajar di Sekolah kerana memakai tudung. Kemudian ada kes penyanyi berbangsa melayu tidak dibenarkan menyanyi kerana memakai tudung, malah dihalau turun dari pentas. Sekarang ada pula kes pelajar melayu kena pakai loceng macam lembu dan disuruh makan rumput. Malah dipersendakan kedua-dua murid tersebut di kelas dan facebook! Cikgu jenis apa ni? Kalau kena anak Mc, sahih cikgu tu dah makan kaki!

Apa dah jadi dengan cina di negara Malaysia sekarang? Dah besar kepala sangat ka? Dah rasa hebat dan kebal? Dah tak takut pada undang-undang dan hormat pada kaum lain? Ehh.. sedarlah, kalau bukan Melayu mengizinkan kaum cina menetap disini, dah lama kena hantar balik kampung tau!

Setiap orang ada kesabarannya, tapi kalau jenis perangai macam setan, tak reti nak hormat orang lain. Memang nak makan penampar jawabnya.

Kerajaan tak harus biarkan perkara seperti ini berlaku. Tindakan harus diambil pada kaum yang tak reti nak hormat pada kaum lain! Takut-takut bila perkara sebegini sering berlaku, akan ada tindakan 'sendiri' dari kaum lain, kerana rasa tidak puas hati yang tak tertahan lagi.

Sampai bila nak hadap dengan kaum yang kurang ajar ni?

Kalau kita asyik dok 'cik tuan' 'cik tuan' dengan puak ni, tapi depa pulak perangai macam setan, lama-lama meletup juga nanti. Ini bukan nak racun sesiapa, ini kenyataan!

Tolonglah pihak berkuasa yang bertanggung jawab lakukan sesuatu. Sampai bila nak biar? Sampai jadi sesuatu yang tak diingini?


McTheory:
Jangan lambat bertindak, cegah sebelum parah..

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Cara penyelesaian...
1. Perlu mohon maaf secara terbuka depan semua murid di sekolah itu.

2. Diperlakukan sama seperti yg dilakukan terhadap 2 murid itu, di hadapan semua murid sekolah yg sama darab 2.

3. Dibiarkan di sekolah yg sama selama 3 bulan sebelum di tukar ke sekolah yg ramai murid melayu.

Adios.

hangkedee berkata...

Buat...buat bodoh...minta maaf... Settle...menteri. Kangkong Bin kongkang.

Tanpa Nama berkata...

Maaf saja tak cukup .

Sepatutnya Cikgu ini digantung kerja sebelum dibuang !!

Paling tidak ditukarkan sekolah 2 jauh dari pekan seperti Malaysia Timur .. jika dia tidak mau cuma pilehan diatas sahaja yg terbaik !!

Tanpa Nama berkata...

Mesti terlepas begitu saja maklumlah sekarang Melayu berlumba-lumba jilat Cina, tu yang Cina kata Melayu bodoh di negeri sendiri pun diperbodohkan.

Tanpa Nama berkata...

semua yg komen tak guna, bodoh2 sekalaian ,