Sabtu, 4 Januari 2014

PANASS!! Laungan Azan Mengegarkan Malam Tahun Baru di Kedah! #HanyaDiKedah



Kedah sambut tahun baru dengan program maksiat? Heboh diperkatakan kerajaan negeri Kedah menyambut tahun baru dengan program lagha dan ketepikan nilai-nilai Islam.. betul ka?

Jom tengok video kat bawah ni..




Video di atas dirakam sewaktu malam sambut tahun baru. Jika kebanyakan tempat menyambut dengan bunga api, tetapi di Sungai Petani mereka menyambut malam tahun baru dengan laungan azan!

Memang ada di Kedah yang menyambut dengan bunga api, tetapi di Kedah juga diberi pilihan untuk menyambut cara Islam ataupun biasa. Sebab negara kita ni berbilang kaum, jika semuanya disambut cara Islam, dimana pulak india, cina dan bangsa lain nak sambut tahun baru? Timbang rasalah..

Gambar dibawah ni adalah satu fitnah terhadap kerajaan negeri Kedah.

Gambar tarian tu, bukan diambil bukan pada malam tahun baru. Tapi pada program Langkawi Magikal.. program pelancongan antarabangsa yang berlangsung selama 18 hari.

Sudah tentu ada tarian kebudayaan untuk dipersembahkan kepada pelancong.. betui dak?



Fitnah ini makanan pada puak pembangkang! Malah ada pulak macai Pakatan yang percaya tanpa usul periksa. Malah puak ni juga yang maki hamun kerajaan negeri Kedah sekarang kononnya tak islamik. Habis tu yang dok maki hamun orang tu, dah cukup Islam sangat la ya?

Macai Pakatan cuma tunjuk sambutan kerajaan Pulau Pinang di ceramah Ustaz Azhar Idrus.. cuba tunjuk sambutan tahun baru di Batu Feringgi. Tarian separuh bogel bersulam arak.. malah lebih dahsyat dan mungkin setaraf dengan Thailand kot.

Pada puak Pas ni, apa saja yang UMNO buat, semuanya tak elok dan tak cukup Islamik. Sedangkan mereka sendiri tak sedar, selama 56 tahun ni, apa yang Pas buat untuk pertahan dan sebarkan syiar Islam di Malaysia. Setakat ceramah politik maki kerajaan, tak mungkin Islam boleh kuat.

Sebab tu Mc nak pesan pada puak-puak Pas ni.. tolong cermin diri dulu, sebelum tegur orang lain. Kalau baju sendiri pun dok koyak rabak, jangan ada hati nak kutuk baju orang lain tak elok. Faham?


McTheory:
Tapi MACAI Pakatan ni.. mana pernah faham.. bebal tak sudah..

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Umah setat pas manada cimin....... kikiki

Tanpa Nama berkata...

"Berdemontrasi digalakkan dlm Islam sbgmana org2 Islam seluruh dunia berdemontrasi setahun sekali di Padang Arafah ...."

Kalau anda kuat ingatan - soalannya : "Siapa yg keluarkan kenyataan ini?"

Hint: Mursesat PAS.

pn.peah syg berkata...

Sayu hati....x npak ke kebesaran allah bila azan dilaungkn ....sedar lah kaum islam....politik tidak mbangga kn kita....islam itu indah....kpada sesiapa pon...mnuju ke jln allah..hati kita pon tenang ...

Tanpa Nama berkata...

tok sah dok salah krajaan sgt la. cuba tgk ahli keluarga sndri dlu sblm nak slhkn org lain. klau pas perintah negeri kedah jadi negeri syiah pertama la kat malaysia ni. nasib baik umno menang balik.

kepada org luar, bkn org kedah, tok sah penyibuk dgn kedah. km dah undi umno sbb kami syg agama, bangsa dan negara kami.

kami xmau org syiah yg pas dah kembgkan dlm kedah buat onar mcm kat syria. sekian.

Tanpa Nama berkata...

Tanya Ust Fathul Bari ttg bang khas sambut tahun baru apa hukumnya!