Khamis, 6 Februari 2014

HOT! Bila Mahfuz Omar Pulak UGUT Mukhriz Mahathir! #HanyaDiKedah


Wow! Marah benar Mahfuz Omar pada Dato Seri Mukhriz Mahathir bidahulu. Kononnya kerajaan Pas terdahulu suci lagi murni hingga tak buat apa-apa kesalahan.

Baca statement dari Mahfuz Omar,

“Dia (Mukhriz) tidak perlu ugut seandainya PR menyerang kepimpinan kerajaan negeri, dia akan mendedahkan penyelewengan semasa pentadbiran PR.  Ini seolah-olah kalau kita tidak serang, maka dia akan tutup kesalahan itu,” katanya pada sidang media di Kompleks Pas Pokok Sena, di sini, hari ini.

Beliau berkata, kenyataan Mukhriz itu dilihat sebagai cubaan untuk menutup segala penyelewengan yang dilakukan pentadbiran BN sejak lapan bulan mengambil alih tampuk pemerintahan.

“Pada saya, budaya yang cuba dibawa Mukhriz sangat bahaya kepada pentadbiran kerajaan negeri. Sebabnya nanti kalau berlaku ketidakpuasan hati oleh mana-mana individu dalam Umno dan BN terhadapnya, dia boleh ugut perkara sama.

“Jangan ugut kami supaya berhenti daripada mendedahkan segala kelemahan pentadbiran kerajaan negeri termasuk salah guna kuasa dan penyelewengan yang berlaku,” katanya.

Untuk Pengetahuan Mahfuz Omar yang bijak pandai lagi bijaksana. Zaman Pas dulu bersepah salahlaku, tu laa.. orang suruh baca blog malas, kemudian dok buat statement memperbodohkan diri dikhalayak ramai.

Tuan Mahfuz Omar reti baca ka dak? Atau hanya dok baca Haramkah saja kot. Sebab tu buta tuli sampai taktau apa langsung.

Siapa kata tak pernah berlaku penyelewengan atau salah urus tadbir ketika PAS menerajui Kerajaan Negeri Kedah?

Apakah Mahfuz telah melupakan peristiwa bagaimana projek pembinaan KUIN yang diberikan oleh anak syarikat kerajaan negeri Kedah, Bina Darulaman Berhad (BDB) kepada syarikat IJM secara DIRECT NEGO/PROJEK AWARD ?

Agak pelik apabila satu projek diberikan secara DIRECT NEGO/PROJEK AWARD sedangkan PAS sendiri semasa mentadbir Kerajaan Negeri Kedah menyatakan pendirian mereka bahawa setiap projek semestinya perlu melalui sistem TENDER yang lebih telus.

Apakah projek yang diberikan BDB kepada IJM secara DIRECT NEGO/PROJEK AWARD merupakan projek yang mengamalkan sistem BARTER diantara IJM dan pentadbiran Kerajaan Negeri Kedah ketika itu?

Apakah keuntungan yang diperolehi Kerajaan Negeri sehinggakan projek pembinaan KUIN diberikan secara DIRECT NEGO/PROJEK AWARD?

Kami yakin bahawa Mahfuz tidak pernah melupakan peristiwa projek pembinaan KUIN yang diberikan BDB kepada IJM secara DIRECT NEGO/PROJEK AWARD kerana ketika peristiwa itu berlaku, Mahfuz masih menjadi Pengerusi Kedah Sato (Anak Syarikat BDB).

Akibat projek pembinaan KUIN yang pada mula diberikan kepada Kedah Sato yang dipengerusikan Mahfuz di tarik balik oleh BDB dan diberikan kepada IJM secara DIRECT NEGO/PROJEK AWARD ianya telah menyebabkan Mahfuz naik berang dengan apa yang berlaku. Perhubungan di antara Mahfuz dan Allahyarham Tan Sri Ustaz Azizan Razak telah menjadi renggang akibat peristiwa terbabit dan Mahfuz telah mengambil tindakan meletak jawatannya serta merta sebagai Pengerusi Kedah Sato.

Tak perlu la Mahfuz hendak mendabit dada kononnya tidak pernah berlaku penyelewengan atau salah urus tadbir semasa PAS menjadi pentadbir Kerajaan Negeri Kedah. Mahfuz sendiri yang melompat kepanasan dan meroyan sehinggakan kain yang menutup kemaluan PAS terselak dan terdedah kepada orang ramai ketika itu.

Mungkin itu tidak dianggap salahgunakuasa oleh Mahfuz sebab Mahfuz memang tak rasa bersalah dalam Hal demikian. Ataupun Mahfuz taktau pun benda tu sebenarnya salah!

Belum lagi kami buka isu balak bunian di Papua New Guinea, import lembu khayalan dari Indonesia, transaksi duit rm1juta, tapi lembunya ghaib tak nampak pun. Projek Keli-K yang bertujuan untuk sebat balak, projek balak  di Pedu, balak di Bukit Kachi yang meceroboh dan merampas tanah orang kampung.

Malah ketika audit tahun 2012, ada laporan yang menyatakan bayaran renovation untuk projek perumahan telah dibuat keatas projek hantu! Duit keluar tapi projeknya takdak! Bukan sikit bayarannya.. jutaan juga.

Apakah itu bukan Salahlaku dan penyelewengan. Itu baru sikit, rasanya ada beratus lagi salahlaku yang Pas buat. Termasuk mentransfer duit Pejabat Tanah Alor Setar ke akaun MBI untuk kegunaan dana khas.

Mungkin Pas menganggap itu sebagai derma amal kot..

Kalau Mahfuz rasa nak cabar, mulai dari hari ni kami TMK akan buka balik file isu lama Pas Kedah untuk tatapan tuan Mahfuz Omar!

Selamat menjawab nanti ya Pas Kedah!

Mctheory:
Anda mintak, anda dapat bro..


7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Munafik sungguh pemimpin2 PAS ni termasuk Mahposs omar ni. Pesuruhjaya PAS pun jahat lg penipu, macam mana pencacai bawah boleh jd baik? sorrylah..

SImbol penyelewengan PAS kedah semasa perintah dlu xperlu susah cari.. lihat shj dgn mata kasa kasar CUCI MANGKOK hayun ala PAS membalak beribu2 hektar balak..

mana2 org yg cerdik tahu suatu kontrak balak bukan dilulus esok, lusa dh boleh tebang.. zaman PAS

Simbol kezaliman terhehabt PAS khianat pd Islam ialah LENYAPnya Madrasah Solihiyyah Kancut.. madrasah tu xbuat dosa apa2. tp kerana KETAMAKAN dan NAFSU membuak2 manafik PAS.. maka Madrasah kemuliaan Islam di hapuskan..

dlm dunia ini hanya YAHUDI ISRAEL shj yg buat mcm PAS buat.. org putih British penjajah pun tk sejahat ini.. jgn gelar British Lord Reid itu bukan2 krn PAS jauh lebh zalim pd Lord Reid!

Tanpa Nama berkata...

Kebanyakan ahli PAS susah ditegur seolah olah parti mereka parti yang perfect 100%,

Tanpa Nama berkata...

Ni nama islam? Mukriz mgkn nak ttp aib dpa,dpa plk kata ugut? Takat tu la sangkaan bruk dpa kt org..

Tanpa Nama berkata...

Woiii Mahpos....jubog ghebau lagi bersih dari mulut hang tau dak?

Tanpa Nama berkata...

Mampos bean ni memang disahkankan ada sindrom bodoh..jgnlah dibuka semua kebodohan kamu tu nanti besor kemaluan kamu.

Tanpa Nama berkata...

Hang macam burung MERAK la , dari depan nampak huih.... canteeeek , tapi hang taun tak ekor hang tu dok ashik nak nyapu taik ....buruk hang tau dak. Depan canteek tapi eko hang gelumang taik... puih.Udah udah la...umur tinggal sikit bawak kami kami yang muda2 ikut jalan yang betul bukan jalan yang kotor.

Tanpa Nama berkata...

dah tau projek kuin kole ketil bermaslah pi teruskan lg sapa suruh? dok dgr cakap top management kuin bt pa? depa tu semua org pas ( kecuali dato aziz.... dan pendaftar)...mmg depa nak buka balik kuin kola ketil sbb tu legasi PAS!!!!! la ni mahpuh dan tajul urus dok gelak sakan bila dgr cerita kampus kuin kola ketil diteruskan sbb tu pas punya projek dan akan dijadikan isu utama kejayaan pas kedah nanti bila menjelang pru 14....ada reti????? pegawai khas mukhriz dok bt pa? lena? dok syok lg menang pru 13 tak habih2 lg? mai turun selidik staff kuin yg dok bekerja untuk pas....berlambak2 kat sini..mau cantas je puak2 ni...depa ni api dalam sekam...reti???