Rabu, 26 Mac 2014

HOT! PM Najib Kesal Pembangkang Mempolitikkan Isu #MH370!




Dah nama pun Pakatan Rakyat, apa isu yang puak ni tak politikkan? Kalau boleh segala isu dalam Malaysia ni mereka akan ambil kesempatan dan meraih keuntungan politik.

Rasanya kalau sehari mereka tak politik, akan mati keras kejung kot.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak melahirkan rasa kesal kepada pihak yang mempolitikkan isu pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH370 semasa Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang baru-baru ini.

Najib yang juga merupakan Ahli Parlimen Pekan berkata tindakan tersebut tidak wajar diungkapkan pada sesi ucapan PRK DUN Kajang lalu di atas sebab bukan masanya untuk mempolitikkan isu tersebut.

"Masa ini bukan masa untuk kita untuk mempolitikkan isu ini.

"Isu MH370 tidak wajar sama sekali dijadikan bahan dalam ucapan semasa PRK DUN Kajang baru-baru ini," katanya tengah hari ini ketika membentang usul khas tragedi MH370 di Dewan Rakyat di sini hari ini.


Sebelum ini, isu kehilangan pesawat Malaysia Airlines MH370 disentuh oleh Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang menyifatkan kerajaan sengaja mempolitikkan status juruterbang yang juga penyokong fanatik beliau.

Malah kemunculan 'Raja Bomoh' yang digelar 'Bomoh 1Malaysia' turut menjadi isi kandungan dalam ucapan Anwar sambil mendapat gelak tawa penyokong sebagai suara latar.

Tambah Najib, dibawah usul tersebut, Dewan turut merakamkan takziah kepada seluruh keluarga, rakan dan kenalan penumpang dan anak-anak kapal pesawat berkenaan.

"Bahawa Dewan ini menyatakan ucapan terima kasih tak terhingga kepada semua pihak yang terlibat yang memberikan kerjasama dan bantuan dalam operasi mencari dan menyelamat khususnya kepada negara-negara luar yang telah banyak memberikan bantuan dalam operasi tersebut.

"Apa yang perlu kita lakukan dalam minggu-minggu dan mungkin bulan-bulan akan datang ialah untuk mencari segala serpihan, rangka serta objek-objek yang berkaitan dengan pesawat MH370 supaya kita boleh mengesahkan tanpa ragu-ragu bahawa pesawat itu telah hilang di selatan Lautan Hindi," katanya.

8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ini botak kasi turun la. muka pun mcm pui!

Tanpa Nama berkata...

Hitam nya hati kamu..
Tanya diri kamu...
Adakah aku ahli neraka...?

Tanpa Nama berkata...

Kebetulan masa kita umum di Mesir ikwanul muslimin di bunuh...

Adakah ini kerja Yahudi...

Sibuk dunia melihat kita..
Yang berlaku pada saudara islam kita di sana macam mana?

Adakah Malaysia mengikut telunjuk Yahudi?

Persoalan timbul umpama silap mata...
Bila kita sedang melihat sesuatu... Ada sesuatu berlaku ditempat lain.

Malaysia sememangnya dikawal...
Ini terbukti bila pemimpin negara sendiri menolak hukum,hudud.

Abaikan dap dan mca kerana mereka bukan islam sememangnya penentangan itu perkara normal dari bukan islam...

Tapi mengapa pemimpin islam tunduk dan takut???
Adakah undang2 manusia lebih baik dari hukuman yg Allah tetapkan.

Pemimpin islam jelas mengatakan hudud tidak akan dilaksanakan di Malaysia mengapa?

Pesta2 bergaul lelaki wanita dianjurkan...
Bukankah ini semua suntikan budaya bawakan Yahudi agar anak muda islam lalai.

Mengapa tidak kembali kepada islam...
Mengapa tidak kembali kepada Allah.

Kebtulan atau tidak....

Kembalilah kepada Allah maka kita sentiasa selamat

Tanpa Nama berkata...

Jgn komen ya berdegar2....

Tanpa Nama berkata...

Jgn komen ya berdegar2....

Tanpa Nama berkata...

Lagi baik komen itu dari cara orang dalam,blog ni mencarut tak habis2

abu bakar berkata...

kesal je tak ada maananya ...ambik tindakan aje..pakai le mana2 akta yg ada

abu bakar berkata...

kesal je tak ada maananya ...ambik tindakan aje..pakai le mana2 akta yg ada