Rabu, 2 April 2014

#HOT!! Kebal Sangatkah si @TianChua ni Dari Undang-Undang negara? @PDRMsia


Negara kita ada undang-undang, namun sejak akhir-akhir ini, Mc rasa undang-undang hanya tercatat sebagai buku rujukan, tapi perlaksanaan dari segi penguatkuasaan kita lemah!

Sebab tu Mc tanya, adakah si Tian Chua ni kebal dari undang-undang? Sebab pelbagai kata hasutan yang dia buat, semuanya tak diambil tindakan. Kalau ada yang diambil tindakan pun, masuk mahkamah dan di maafkan.

Cuba tengok video dibawah ni,

video

Beliau menghasut rakyat supaya mengulingkan Perdana Menteri Malaysia. Apa perkara ni boleh dibuat main-mainkah?

Rakyat Malaysia marah, tapi apa yang mampu kita buat, hanya laporan polis. Dengan harapan akan ada tindakan yang diambil terhadap barua ni.

Tapi apa yang berlaku? Dia siap boleh ketawa dan persenda kata dia orang paling banyak kena laporan polis.

Apa perasaan rakyat Malaysia yang buat laporan polis terhadap Tian Chua ni?

Laporan polis tu tak lakukah?

Bagaimana pula keyakinan mereka terhadap pihak polis dan undang-undang di Malaysia? Hinggakan ada orang boleh ugut nak guling kerajaan dan persendakan laporan polis terhadap dirinya?

Undang-undang di Malaysia masih wujud ka?

Atau Tian Chua ni special kes hingga di kebal dari undang-undang negara?

Pihak polis atau penguatkuasa undang-undang perlu lakukan sesuatu, sebelum keyakinan rakyat terhadap institusi polis negara dipandang rendah.


Kalau dibiarkan, maka akan ramai lagi wujud barua-barua penghasut yang mahu mengulingkan kerajaan. Ini bukan lagi politik, tapi dah masuk dalam soal keselamatan negara.

Dulu kami dah kecewa dalam kes Lahad Datu, Tian Chua terlepas begitu saja, takkan kali ni pun akan jadi perkara yang sama?

Jangan sampai ada yang buat undang-undang sendiri, sampai masa tu, polis pun dah lambat nak ambil tindakan.

McTheory:
Bertindaklah sebelum terlambat..

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Dato zahid hamidi mana dato ? Telor dh x da ke? Tanye jew....wakaka menteri kdn telor x da...

Tanpa Nama berkata...

Kan Zahid Hamidi terhutang budi dgn Anwar Ibrahim sejak dulu2? Itulah sebabnya Tian Chua sbg orang kuat PKR tidak akan diambil tindakan.
Bodohnya Najib boleh tidak tahu ke ini semua?
Gantikan Zahid dgn Noh Omar!

Tanpa Nama berkata...

Biasa lah kalau orang malayu dah lama masuk dalam....tapi kalau cina x apa minta maaf dah ok.....Betul-2 Poyo..

Tanpa Nama berkata...

NOH OMAR sepatutnya menerajui KDN.