Isnin, 7 April 2014

HOT!! Perkara AJAIB Paling Indah yang Berlaku di Kedah Sekarang!! #HanyaDiKedah


Pada rakyat Kedah sekarang rasanya dah lama takjub dengan suasana ni, tapi orang luar Kedah jangan pelik, ini memang benar-benar di Kedah.




Kalau sekali pandang nampak macam di Jepun atau korea, tapi sebenarnya ianya hanya di Kedah. Disebabkan permandangan yang indah dan sedap mata memandang ni, Exco pelancongan pun dah bercadang nak buat 'musim bunga' ni jadi salah satu tarikan pelancongan di Kedah.

ALOR SETAR - Keindahan ‘musim bunga’ bunga pohon hiasan di sepanjang jalan di bandaraya ini bakal dijadikan produk pelancongan Negeri Kedah, tidak lama lagi.

Pengerusi Jawatankuasa Agama, Hal Ehwal Masyarakat India dan Siam, Sumber Tenaga Manusia dan Pelancongan, YB. Dato’ Mohd Rawi Abdul Hamid berkata, keindahan pohon Tabebuia atau nama jolokannya pohon Sakura Malaysia itu mampu dijadikan daya tarikan pelancong ke negeri ini.

Beliau berkata, satu usul akan dibawa kepada Menteri Besar untuk perhebatkan penanaman pohon tersebut di seluruh kawasan pihak berkuasa tempatan (PBT) di negeri ini.

“Saya akan kemukakan perkara ini kepada Menteri Besar dengan kadar segera kerana ia berpotensi untuk dijadikan tarikan pelancong ke negeri ini.

“Kita akan usulkan kepada Menteri Besar supaya pohon ini ditanam di sepanjang jalan ke lapangan terbang dan juga sepanjang Sungai Anak Bukit di sekitar Alor Setar.

“Saya bersama Ahli-Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Kedah (EXCO) lain pun sangat teruja dengan keindahannya yang mengeluarkan bunga merah jambu dan putih itu setelah empat atau lima tahun sekarang, ia berbunga,” katanya.



McTheory:
Tanam pokok angsana ni banyak-banyak buat macam taman. Kalau sekali dua keluar.. pehh.. cantik!

44 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

pokok ni sbenarnya Pas yg tanam. Umno cm amek nama saja. dasar muka taktau malu!

Tanpa Nama berkata...

ini anugerah Allah.tanda kuasaNya. samada pas or umno yg tanam, sama2 kita baja..bukan susah pun..

Tanpa Nama berkata...

Letihlaa pasal pokok pun nk dipolitikan, org melayu klu bpolitik mmg camni, benda remeh temeh pun nak dipusing2kan, sbb tu bangse lain tepuk tangan sbb org melayu layak jd pelawak jer smpai dh xde modal pasal pokok pun nak dikaitkn dgn parti politik.... letihhh letihh

Tanpa Nama berkata...

Dia ingat pokok ni tumbuh cepat? Pas memerintah 5 tahun sahaja... Tak ada nya pokok ni boleh jadi sebesar ini....stngah orang pas memang suka rasa hebat.... Dengki tak habis2

Tanpa Nama berkata...

Poraah! PAS tanam pokok bunga?

Aku masih ingat selama PAS perintah Kedah, lalat yang dok hurung satu negeri.Bau busuk sama dengan mulut longkang.

Sampah sarap penuh taman, jalan lobang sana lobang sini rumput tumbuh bagai lalang.

Sapa yang buat komen PAS yang tanam pi cuci muka dulu. Baru bangun tidoq kut, air lioq basi dok meleleh.

Tanpa Nama berkata...

Wakaka..bodohnya komen...pkok pon nk d politikan...pas tanam apa ? Menarah pokok lagi ada la habis pokok d tebang kt pedu...mengaku pas yg tanam....kahkah...

Tanpa Nama berkata...

Pokok ni dh lams sgt dh kt jln langgar ni dh lebih 10 thn dh...pas perinta kedah 5thn ja...pas x taw tanam la pas cuma taw tebang dan jual balak ja kt pedu...yg mengaku pas tanam tu g kencing dlm tempurung pas tu basuh muka dgn ayaq kencing tu..kahkah...pas tanam pokok wakaka...pas tanam pokok wakaka...lawak lawak lawak...

Tanpa Nama berkata...

itulah rahmat sekalian alam. semua dapat melihat dengan penuh nikmat. alhamdulillah. bahkan DIA yang menumbuhkan pohon dan mengeluarkan bunga itu. Siapa kita untuk tidak mensyukurinya?

Tanpa Nama berkata...

masyaAllah...cantiknya kedah@malaysia, tempat saya ada 2 pohon je d tanam mcm ni tepi jalan.. tiap2 kali bbunga saya prasan, tp pandangan mcm ni, wow indah!, nak p kedah lah...

Tanpa Nama berkata...

subhanallah...cantiknya alam saat ini d kedah, bila lg sabah@malaysia nak tiru..canteklah.

Tanpa Nama berkata...

Berapa kos agaknya...
Kalau ikut cara biasa markup nya akan berkali ganda hahahahaha.

Dalam negara hadapi kegawatan dan kerajaan berjimat cermat tak salah kita guna duit rakyat utk buat benda ni kan?

Ia lebih murah berbanding negara lain...

Hahahahahaha..

Tanpa Nama berkata...

Padan muka aku kan dah kena....kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Pas tanam benda lain pandailah.Dasar Pas Pis Pus.

Tanpa Nama berkata...

bodoh betul la budak ni komen...mcm partinya "pas"

Tanpa Nama berkata...

Antara keperluan dan kehendak...

Priority...
Dalam merancang perbelanjaan kenal pasti apa yang penting...
Ini ada dalam strategi yang di luahkan melalui perancangan.

Dalam keadaan negara dibebani hutang...
Dan keadaan ekonomi yang kurang baik...
Ditambah pulak dengan dasar kerajaan menarik balik subsidi...
Apa kah benda ni boleh bantu rakyat.

Kerajaan perlu lebih fokus pada meringankan beban itu lah perjuangan dalam pakatan.

Sebab tu rakyat majoriti menyokong pakatan sebab rakyat bosan dengan pembaziran dan ketirisan yg akhirnya membebankan rakyat.

Bukan sebab perkauman..
Bukan sebab lain...
Tapi sebab ekonomi.

Tapi umno alihkan benda ni sebagai isu perkauman.
Dan macai pulak mainkan peranan dalam apikan ni.

abu bakar berkata...

9.17 berusahalah dgn kudrat yg ada jgn nk hrap subsidi krjaan aje yg bg kmu mkn
tengok pndatang hidup snang lenang dr hsil titek peluh ..komen mcm ???

Tanpa Nama berkata...

kat ganu pun ada jugak, kat jalan Abdul Rahman Limbong

Tanpa Nama berkata...

Pokok bongor ini di tanam masa pemerintahan Syed Razak, Pas tanam mendenye, Pas tebang mun gkin ya..Maknanya musim bunga ini simbolik mekar dan indah YB Mukriz menerajui Kedah. Tak gitu?

McTheory berkata...

Dah teruk dengan puak Pas ni. Mc cerita pasai pokok bunga cantik kat Kedah ni. Apa kaitan pokok ni dengan politik, malah ada komen, cerita pokok ni nak alih isu ekonomi?

Dah tahap kritikal puak PR Kedah. Bila diri dah hampir nazak, semua benda nak marah, semua benda nak mengelupoq. ha ha ha..

Tanpa Nama berkata...

Itu lah bangangnya kau mc...
Kau ada jawatan dalam umno tak? Kalau ada patut dibuang aja... Sebab bodoh.

Semua perbelanjaan negeri dan negara mesti ada kaitan dengan ekonomi.

Ini yg depa cakap polisi fiskal tu.

Dalam nak belanja satu peruntukan tgk manfaat dan keperluannya dan kesan serta impak pada negara sekaligus kepada rakyat.

Bila buat projek berapa future cost yang akan ditanggung dan pendapatan hasil dari sesuatu pelaburan.

Kalau pelaburan tu sekadar nak hiasan nak cantik apa guna kepada negara???

Biarlah ia bermatlamat bukan sekadar nak habiskan duit.
Ini lah kita panggil revenue generated expenses.

And tgk dia punya hasil how much is the estimated payback, return on investment and also the payback period for the project to be selected as simple as that.

Macam aku kata kalau subsidi ditarik balik kenapa perbelanjaan macam ni dibenarkan...

Dan buat study ke pasal benda ni?

Aduh aku bukan macai longkang macam korang...
Semua sokong tanpa landasan.

Ini menunjukkan betapa teruk tahap pemikiran kau dengan erti kata lain bodoh piang...

Sekian...
Kalau ada kompeni yg willing nak tanggung oklah...
Tapi if guna diuit rakyat..duit negara fikir dulu sebelum berbelanja.

Tanpa Nama berkata...

Ini aja kau mampu kata? Takde hujah lebih akademik ke?

Sekurangnya tunjuk diri kau ada pendidikan.

Sah macai longkang...
Lu idaman umno bro...
Umno mengalukan kebodohan seperti kau

Tanpa Nama berkata...

Hahahaha sama lah macai jangan harap projek mudah.

Jangan duit negara beli kondo..
Jangan nak senang markup harga tinggi...

Jangan harga jet murah caj berkali ganda...

Tak habis2 subsidi kerajaan...

Wei from,the people for the people.
Duit tu bukan duit umno...
Kalau pakatan perintah duit tu pakatan lah punya.

Gov ni menguruskan aja.
Jangan jadi bodoh apa salah nya mintak.
Perbelanjaan pm kau ingat semua dia bayar sendiri ke?

Semua tu nama dia subsidi lah...
Dan kau patut tahu subsidi berapa pulak diberi pada rakyat dan berapa pulak diberi pada syarikat...

Nak cakap pasal sesuatu membaca lah dulu jangan jadi bodoh...

Setiap tahun kerajaan akan memperuntukkan subsidi gas sebanyak RM8 bilion kepada penjana bebas, subsidi gas-RM5-RM6 bilion kepada industri dan RM4-RM5 bilion untuk pampasan konsesi tol yang berjumlah RM17-RM19 bilion

pada 2009, jumlah subsidi petrol dan diesel hanyalah berjumlah RM9.9 bilion daripada RM20 bilion, manakala bakinya adalah untuk kegunaan LPG, gas dan elektrik oleh pihak industri.

Kalau nak tahu lah...
Berapa sangat rakyat dapat?
Berbanding syarikat...
Sebenarnya kau nak cakap kau pun tak tahu...

Suruh kerajaan potong subsidi syarikat tu lah dulu.

Pm makan beras pun ada subsidi...
Apa dosa nya makan hasil dari pendapatan negara?
Yang dosa dan salah ialah makan duit negara lah banggang oiiiii.

Hasil kembali kepada rakyat tak salah...
Contoh elaun yang diberikan kepada keluarga oleh kerajaan kesultanan brunei itu konsep subsidi lah tu.
Adakah rakyat dia malas???

Jawapannya dia share harta dengan rakyat bukan bolot untuk anak bini.

Ada faham ke?
Jadi baik tak payah bawak hasil negara kalau benda tu bukan utk rakyat apa bangang lah kau ni....
Agak2 lah nak sokong umno pun subsidi pun kau marah bodoh nak mampus.

Bila minyak naik aku dengar orang umno pun bising jugak...
Puihhhhh

Habis tu buat apa bn ada kalau kerja dok perabih duit aja... Sah bodoh abadi.

Benda mudah pun tak faham



McTheory berkata...

Bodoh la haii.. macai yang dok komen ni.

bahasa melayu pun tak faham. Aku tanya, apa kena mengena cerita pokok ni dengan politik, apa hang melalut ke ekonomi pulak ni?

faham bahasa melayu tak?

Nak sembang ekonomi tunggu posting lain. Komen ikut topik.. bangang ya amat la..

McTheory berkata...

Puak Pakatan sembang pung pang pung pang. Kalau tengok hujah serupa orang pandai. Depa dok kata UMNO/BN ni bodoh la teruk la.

Tapi pilihanraya umum dok kalah juga dgn orang yg depa kata bodoh ni. ha ha ha..

Kalau pandai sangat ekonomi dan hebat sangat, bangunkanlah negeri2 Pakatan tu dulu, dok sembang apa?

he he he..

Tanpa Nama berkata...

Semua ada kaitan... Kalau ada akal baca and faham...

Sebab tu hang bodo fokus pada satu cuba lihat secara menyeluruh. Baru faham isu.

Ha tanya jugak macai2 umno apa kaitan topic lain dengan kes liwat dengan dap.

Bodoh tak sudah hujah sama aja...
Macai pi mintak hujah baru lah.

AnakKedah berkata...

PAS ni dn macai depa mcm org GILA yg sedang merayau2 kt setesen bas.. korek dlm tong sampah.. apa benda yg depa jumpa yg rasa boleh 'makan' depa akan makan.dn bgtau kt org ramai ini depa punya.. makanlah.. sampah sarah hasil buangan org lain..

mcm tu lah jugak macai2 lembu belaan PAS dlm ni.. pemimpin mereka dh lemah.. yg tua bangka pun dh xlarat nk kambuih dosa.. jd depa yg muda2 ni dh mcm iblis xdk tuan..

apa bnde yg keluar depa akan nampak PAS.. depa dh teruk syirik pd Allah. dn dn sakit mental.

Hal pokok pun..seluruh rakyat Kedah yg berakal dan beriman tahu ia Kudrat Allah SWT yg hasilkan keindahan ini.. melalui hasil kerja Kerajaan yg memerintah lama sebelum ni.. UMNO BN. Pkok2 yg ada di Jalan Gangsa-Jalan Yan, Jalan2 area Alor Merah atau pendek kata di seluruh Kota Setar ialah ditanam sejak zaman Osman Arrof, Sanusi Junid dan Syed Razak jd MB lagi.. pokok2 tu bkn amik masa sehari dua atau 2-3 tahun.. tp berbelas tahun utk sebesar skrg..

Kenapa lah boodh sgt puak2 macai PAS ni? yg aku tau 'jasa' besaq PAS ialah bukan tanam pokok tp RUNTUH MADRASAH.. pastu TEBANG BALAK gila2 punya... full stop!

Malu lah sama MACAI LEMBU PAS oii sblm nk ckp apa..suluh muka dlm tempurung nyoq dlu.. tgk muka hangpa elok ka dakk..

Tanpa Nama berkata...

ALHAMDULILLAH.. indahnya bumi Alor Setar dan bumi Kedah.. moga diberkati Allah.AMEEN!!

Alhamdulillah.. Allah hanya izinkan bunga2 indah ini KELUAR di zaman BUKAN PAS perintah.. krn mungkin jika bunga2 indah lagi menawan ini keluar zaman PAS.. puak2 macai PAS Laknatullah ini akan lupa Allah dan akan puja puji parti gila mereka-PAS.. silap2 macai2 ini akan SEMBAH parti PAS spt puak ayah PIN.atau puak Arab Jahiliyah sembah berhala..

Allah MAHA Kuasa dn Allah izinkan Rahmant-NYA pd org2 yg DIA KASIHI.. org2 yg syirik dan jahat lagi pendusta Agama-NYA takkan dpt apa2 keindahan melainkan JIWA mereka SEMAKIN SAKIT dan MENDERITA...

Tanpa Nama berkata...

Aiiii negeri pakatan tak semiskin negeri umno bro hahahahha...
Tgk Sabah negeri paling miskin.
Mana kau korek fakta kau ni hahahahah.

Nak turun harga kereta pun tak pandai last2 kata kurangkan barang hahahahaha apa punya bodoh lah.

Sorry bro majoriti rakyat Malaysia undi pakatan...
Sila semak fakta anda hahahahah.

Semua yang kau nak tembak semua salah kahkahkah

Bodoh dengan selamba aku tunjuk kau ni bodoh...

Check jumlah total undi rakyat Malaysia undi pakatan bro hahahaha

Tanpa Nama berkata...

Ai kau puji Allah dalam keadaan sama kau caci umat islam lain.

Biasalah mengunakan agama nak,nampak warak.

Tak ada berdosa kalau tak tanam pokok tu pun tanam lah satu Kedah kau tanam pun siapa peduli.

Soalnya rakyat tak kenyang tgk pokok.
Pokok tak bantu dalam senangkan hidup rakyat.

Setakat tebang balak negeri lain pun buat cth Pahang apa pendapat kau?

Hahahaha benda bukan issue jadikan isu itu kan anugerah Allah hasil pendapatan negeri Kedah.
Salah guna hasil ke?

Isk pelik lah binatang dalam umno ni.
Menyalak macam beriman mencaci tak lekang dari komen.

Hahahahaha
Tak menderita pun tiap kali pilihan raya kau tgk parti mintak sedekah seko tu...
Tolong beri bn satu lagi peluang.

Aku dapat kad pm kat Selangor... Bn menyedari kesilapan hahahahahahaha

Itu pun korang nak kata korang betul kutuk nik Aziz mintak maaf hahahahah.

Serious korang ni macai longkang aja.

Seronok aku...
Bagi fakta tak berjawab pusing sini sana.
Fakta takde Point kemana.

Aduhhhh ini ke warisan umno hahahahaha melayu longkang... Terdesak mintak duit jadi cybertrooper.

Wei jangan jadi anjing Suruhan lah.

Kalau tak terima duit tak,lah terasa hahahahaha.

Yang terima bayaran semua anjing parti

Tanpa Nama berkata...

Kan aku cakap tanam lah pokok apa kau nak pun

Soalnya dari sudut keperluan kita nak menanam benda tu...
Apa rasional.
Bagai mana ia akan jana pendapatan.
Berapa pendapatan boleh dijana.

Apa bodoh lah kau ni melalut lebih.

Cai tunjuklah bijak sikit.
Sikit aja.
Stop melalut melodramatik lah lu ni hahahahaha.

Point takde...
Balak tu jana pendapatan macam pahng lah bodoh.
Kan anugerah Allah macam padi hasil nya dituai.

Tak nya berdosa pun...

Bodoh nak,mampus macai

Anjing bila ramai memang menyalak nya kuat.
Macam hangpa lah menyalak lebih zero nothing

medan tempur berkata...

bodoh pnya macai, kalo majoriti sokong pakatan kenapa pas hilang di kedah ? kenapa pr tak menang di semua negeri ?? hang nak bagi alasan apa ?? blackout ? undi bangla ??

Tanpa Nama berkata...

Itu lah bodoh kau ni majoriti rakyat...
Maksudnya bilangan mereka yg mengundi menyokong pakatan yang membezakan ialah bilangan pegundi bagi kerusi dun atau parlimen.

Tapi kalau ikutkan rakyat Malaysia yg mengundi memang majoriti sokong pakatan.

Apalah bodoh kau ni.
Benda ni semua dah tahu
Macai longkang macam kau memang tak membaca kot hahahahaha.

Cakap dengan fakta lah cai ooiiiii.

Aduh bodoh nak mampus.

Tanpa Nama berkata...

puak 47%..bodoh piang..kalau tak kerana sabah n serawak..dah tumbang
BeeEnd! tu pn masih xsedar diri!macai xnampak cahaya..duk dlm kegelapan..

McTheory berkata...

Dah kalah dah.. lain kali lah.. dok sembang apa? Ha ha ha.. 47% ka 50% ka 80% ka hg dok sembang apa? Kita guna sistem apa?

Mana punya bangang mai hantar kacau blog aku ni. He he..

Jgn bangga sangat la. Kalau PR berkuasa melayu jd bangsa kelas ketiga.

Cer check balik kerusi parlimen dan undi mana yg banyak?

Tanpa Nama berkata...

47% di Sabah tu bukan rakyat Malaysia ka? Macai lembu macam hang rakyat yg dijajah otak dgn kebodohan dan mabuk dgn kegilaan politik parti2 gila PAS-PKR-DAP.

Otak dh sewel.dh xtau mcm mana cara kotor utk tumbangkan krjn BN.. lepas tu mula dh buat perangai Yahudi.. buat perangai kapiaq..

Toksah dok meroyan lah macai PAS ngok oii. hang melalak kt sini mcm org gila... dk tak sapa nk respect la hang dgn parti iblis hang tu.

Kalau hng hebat sgt masuk calon la bertanding bwh parti sesat PAS tu.. nk tgk muka skit hebat tera mana.. ka sama BODO mcm Mahposs SRP tu..

Tulih berjela2 penuh dgn MUNHONG FITNAH lepas tuk dabik dada.. rasa hebat.. puihhh laaa... ni RBA anjing baru register ka? depa bayaq kt hang pulit kuning ka??

Tanpa Nama berkata...

Mc, sejak seminggu dua ni mai mana org gila sekoq terlepaih masuk t blog hang? Cuba hng chek tgk berok PAS sekoq ni IP mai dr belah mana..

Meroyan PAS kalah di Kedah tak hilang lg.. aku takut budak sekoq ni esok lusa di pi buat gila depan Wsima Darul Aman dia kata dia MB PAS Kedah yg sah.. majoriti undi parti dia..Syura PAS pilih dia.. hahah.. mampuihh laa.. hahahaa..

Tanpa Nama berkata...

Bro Mc & MTK.. aku rasa berok PR sekor ni dr Selangor.. sbb kecewa dgn pengliawatan boss depa terhadap politik anak bini... then bakal check-in ke Sungai Buloh Inn or Kajang Prison Resort.. so berok sekoq ni xtau nk hilangkan perasaan dukacitanya..dia pun masuk lah blog hang Mc..

Merepek2 posting.. mcm b*b* hutan yg sondol pokok dlm hutan.. jenis binatang kotor lg ganaih PR ni kita bg benda elok pun dia nk hak busuk jugak.. biaq pi lahh.. nk tgk lama mana dia nk sondol..

last2 habis letih lg tu ja..

bab kita puji pokok berbunga cantik pun binatang PR ni sakit jiwa..blh jadi gila.. ya la puji pokok yg ditanam oleh Krjn UMNO.. negeri UMNO menang pulak.. maupanaihh la menatang tu..

heheh.. Mc hang teruskan bg entry pasai Kedah yg best2.. biaq menatang B*B* PR ni sakit jiwa pastu sondol byk2...

buat rugi PAS dgn PR ja ade manatang sekoq mcm ni.. sapa baca pun naik meluat..

Tanpa Nama berkata...

Astagfirullahhalazimm!!!.. Apa la nk jd dengan mentaliti org sekarang? Hnya sekadar mengkagumi indahnya ciptaan Allah sampai jauh skali tersasarnya komen. Ingat lg saya dengan kata2 guru sy 'orang melayu ni gaduh suka selak@gulung kain. Mkn gaduh mkn gulung makin selak. Akhirnya nampak apa yg xsepatutnya. Sudah2la. Sedih sy bca komen2 yg melampau. Xda ke walau sedikit benda yang baik untuk kta brkongsi selain caci maki?

Tanpa Nama berkata...

Skg ni melayu,kelas pertama,ke?

Tanpa Nama berkata...

Melayu PAS kelas longkang.. tau dh duk dgn DAP nk tegak Islam celah mana depa tu kafir harbi..

So Melayu PAS lah kelas plg bwh.. sikit2 nk kutuk UMNO.. sama2 Islam.. tp berlambak2 macai depa kerja dibwh pengurusan dan GLC UMNO..

jilat ludah.. uweekk..

Tanpa Nama berkata...

Ngantuk

Tanpa Nama berkata...

Pokok yg mengotorkan jln...kalau tk rajin sapu buruk nmpk...

Tanpa Nama berkata...

Bebal 3:06 ptg..setahun sekali bro atau 5 tahun sekali..gua rasa lu sakit la..bunga senipis tisu jadi baja pokok induk..apa yang kotor..jiwa lu yang kotor..

Tanpa Nama berkata...

penang pon ada