Rabu, 31 Mac 2010

POLITIK KOTOR PEMBANGKANG BERMULA!



Nampaknya perang politik Malaysia bermula lagi! Pelbagai isu telah dibangkitkan. Mc boleh anggarkan perang politik sekarang agak sengit. Banyak isu sekarang dibangkitkan oleh pihak pembangkang aka Pakatan Haram!

Isu yang pertama dibangkitkan oleh Anwar kepala besar Pakatan Haram. Isu Apco yang dimainkan oleh Anwar sebenarnya isu putar belit. Maksud Mc putar belit ialah, Anwar cuba memutar cerita agensi ini sehinggakan nampak seperti Malaysia betul-betul melantik agensi Yahudi.

Biar Mc terangkan secara ringkas dan jelas. Bagi pandangan naif Mc mengenai isu ini. Usaha pelantikkan Apco sebenarnya adalah usaha mempromosikan Malaysia dan 1Malaysia di serata dunia. Sebagai agensi yang berpengaruh dan berpengalaman untuk mempromosikan Malaysia. Kerajaan melantik agensi tersebut atas kerana ia daya kerja profesionalnya yang tinggi dan profile syarikat yang bersih.

Sebut pula kaitan Apco dengan tokoh-tokoh yahudi. Nama tokoh yahudi yang dikaitkan dengan Apco adalah tokoh lama yang mempunyai kaitan jauh dari syarikat terbabit. Anwar sengaja membabitkan mereka bagi memburukkan nama kerajaan Malaysia.

Keadaannya sama seperti Mc'donnal, Burger King, Colgate, Coca Cola dan lain-lain lagi syarikat yang mempunyai kaitan dengan yahudi. Hakikatnya dari jarak jauh memang mempunyai kaitan, akan tetapi kita hanya mengunakan khidmat mereka untuk mempromosikan Malaysia diluar negara.

Mc fikir jika Apco benar-benar syarikat berpengkalan di Israel. Tidak mungkin Malaysia menggunakannya sebagai khidmat agensi. Yang pasti ada orang dalam kerajaan yang tukang promote Apco ini kepada Ds Najib. Apakah ini perancangan menjatuhkan Ds Najib? Atau hanya kebetulan?

Yang menjadi persoalannya. .bagaimana Anwar dapat tahu latar belakang dan sejarah penubuhan Apco? Siapa yang bagi profile syarikat ini kat Anwar? Kalau Anwar tidak mempunyai kaitan dengan Israel dan yahudi. Tidak mungkin dia tahu semua ini.

Bagi Mc, semua ini adalah perancangan rapi Anwar dan 'orang dalam' kerajaan bagi menghentam kerajaan Malaysia dan Ds Najib. Mc pun masih menunggu kenyataan rasmi dari kerajaan Malaysia mengenai isu Apco.

MctHeory:
Anwar! putar belit mu untuk menjatuhkan kerajaan umpama aur dengan tebing!

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

umno sudah mengelabah cari jalan nak salahkan org plak! bodo sungguh!

Din

Tanpa Nama berkata...

din, untuk pengetahuan kau. barangan di rumah kau kebanyakannya dihasilkan yahudi zionis. contohnya peti sejuk, televisyen atau apa-apa saja yg ada bar code. bar code tu kalau kau nak tau kertas yg ada garisan hitam panjang atau pendek dilekatkan biasanya kat belakang barang yg kau beli. ada jugak yg ditanggalkan dan dijual ikut tag harga biasa. handphone kau tu yg kau rasa canggih sgt, walaupun buatan jepun tapi ada sistem dibuat yahudi zionis. jd apa lagi, buang semua brg, jadi keluarga org zaman batu, duduk kat gua dan jadi jumud sampai tua.ada paham din, kalau tak paham kau boleh pergi mesir, masuk tebing barat lalu mesir, lepas tu kau masuk israel, lepas tu kau tanya org israel diorang kenal tak dgn anwar brahim, mesti diorg kenal sbb anwar yg luluskan pinjaman utk buat rumah diorag kat tebing barat. ada paham din.sekarang ceritanya ttg 1malaysia ialah guna apco promosikan malaysia bukan jadi boneka mcm org kesayangan kau tu, bukan setakat boneka tapi sampai luluskan bantuan IMF utk Israel, yg tu apa cerita beb. kau ni, nak sokong org pun tengok2 lah sikit.di, nasihat aku, jgn jadi lebih yahudi dr org yahudi. jadilah org melayu yg sayangkan agama, bangsa dan negaranya.pikir-pikirkanlah din apa yg aku cakap ni.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama 14:55
sesungguhnya UMNO tak pernah mengelabah dan lari dari segala isu2 yang dibangkitkan dan sesungguhnya yang mengelabah sekarang adalah anasir2 yang menjahanamkan perpaduan dan penderhakaan orang melayu negara ini dan saya harap saudara pun tahu siapa penderhaka itu !!!!!
cakap gunakan akal fikiran jangan sedap mulut

McTheory berkata...

komentar semua. . anwarkan sesedap rasa saja. depan belakang boleh saja!

Tanpa Nama berkata...

kerjasama apco dgn krajaan malysia bermula pada ogos 2009.gagasan 1 mlaysia dperkenalkan 5 bulan sblm tu,dan idea pnubuhannya smsa najib belum jd pm lg.ini terbukti bila perkataan 1 mlaysia sudah ada dlm laman web najib semasa dia jd tpm lg.
Jadi kalau nak tuduh idea 1 mlaysia drp apco adalah tak logik,di mana apco pun dah buat knyataan yg ia tidak trlibat dgn idea pnubuhan 1 mlysia!!!

anuar saja nak kona cite supaya org tak asyik tumpu pd kes liwat/msalah2 dlm pr.itu je sbnarnya...

Jgn hnya krana slogannya hmpir sama dgn 1 israel ianya djadikan isu seolah olah mlysia ni dah nak kiamat.Klau mcm tu aku nak tnya balik pd anuar/pnyokong2 bangang pr,mcm mna plak dgn slogan pas for all dan middle malaysia??kat israel pun ada middle israel & israel for all!!!logo pas for all pun hampir sama mcm israel for all.ape cite???

syahh.

Tanpa Nama berkata...

x payah nk gaduh2.. biar najib jawab sndiri tuduhan anwar di parlimen.. xpon biar najib berdebat dgn anwar.. biar tv tnjuk secare lgsung..bru tau siape bnar n salah... to najib n anwar, jgn tkut pd bayang2 sndiri.. walaupun kite bnar, tp kite kne tnjukkan kbenaran kite..