Rabu, 5 Mei 2010

MENITIS AIR MATA RAKYAT KELANTAN DISEBABKAN NIK AZIZ!



Bila seorang pemimpin yang kononnya dipanggil Ulamak atau Tok Guru, lebih mengutamakan harta, duit, kuasa dan kroni daripada rakyat, apa yang perlu kita gelarkan kepadanya? Berselindung disebalik serban, jubah dan janggut yang panjang membuatkan banyak mata yang buta termakan tipu helahnya.

Pembongkaran demi pembongkaran telah dilakukan demi mendedahkan kejahatan dan salah laku pentadbirannya serba sedikit membuka mata rakyat Malaysia diatas topeng Tok Guru sebagai gelaran yang diberikan sendiri olehnya kepada pengikutnya yang dunggu lagi bodoh.

Pembongkaran terbaru apabila duit rm 4 juta jadi taruhan. Upahnya terhadap blogger tersangatlah besar, semua ini hanyalah disebabkan mahu terus berkuasa dan juga mahu menganggu gugat pentadbiran pusat yang terdahulu. Entah apa yang difikirkan oleh Tok Guru politik ini, rakyat Kelantan amat memerlukan sumber kewangan bagi menjana hidup mereka kearah yang lebih baik.

Temubual yang dilakukan oleh blogger dan RTM banyak membongkar derita rakyat terhadap berita upahan blogger rm 4 juta. Bagi rakyat miskin, rm4 juta itu bukan suatu jumlah yang kecil, ada yang menitis air mata, meraung kerana kesusahan hidup di Kelantan.

Banyak lagi kawasan kampung di Kelantan yang masih lagi tidak membangun dan berada ditakuk lama. Contohnya Machang, sumber air pun terhad. Masalah air kepada penduduk semakin menjadi-jadi, kenapakah kerajaan Kelantan tidak menyelesaikan masalah sebegini terlebih dahulu, sebelum membazirkan duit kepada blogger upahan?

Apakah rakyat tidak penting kepada puak Pas ni? Kononnya pentadbiran berlandaskan Islam. Islam apakah ini? Islam Pas? Syurga N.ajis? adakah rakyat tidak penting, bagi puak Pas ni. Rakyat cuma penting semasa pilihanraya, bila dah menang, pandai-pandailah korang nak hidup. Janji yang ditabur dulu tah kemana.

Sampai sebegini teruk pun rakyat Kelantan ada yang masih tak sedar. Ini baru memerintah Kelantan, kalau Malaysia, agaknya punah ranah! Pas dan Dap sama padan la. Sama-sama Perosak Rakyat!

fikirkanlah!

MctHeory:
PKR bagus. .sebab suka lompat-lompat! he he he. .

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

aku anak jati kelantan, aku tak dungu, aku tak percaya walaupun sebesar hama sekalipun tentang dakyah orang-orang PAS terutama yg orang panggil tok guru

Tanpa Nama berkata...

kesian la rakyat kelate. 20 thn di tipu bulat, di sogokkan dgn cerita syurga utk sedapkan hawa telinga padahal satu abuk kerja pun tak mampu nak dibuat oleh k'jaan kelate.

semua nak harap duit federal yg buat. duit k'jaan negeri hanya bangunkan billboard.

stone cold

Tanpa Nama berkata...

marilah kita sama-sama ke syuga nik aziz! membangun bersama nik aziz! nik aziz patut kita puja!

Tanpa Nama berkata...

kesian dengan rakyat kelate yang taksub dengan tok guru PAS asyik kena tipu .... barulah aku tahu orang tua kutuk tu bukan tok guru sebenarnya hanya lah ustaz kampungan aje ... tupasal kaki penipu hingga sanggup melacurkan agama kalau seorang tok guru tak macam tu

Akazi is HERE berkata...

salam hormat bro

dulu si wali terompah & si husamkusam ni sanggup bergasak nak dapatkan duit royalti 20 juta

nasib baik kerajaan pusat tak layan. kalau tak entah ape yang diorang buat kat duit sebanyak tu

skrg rahsia dah terbongkar. baru padan muke derang ekekeke