Khamis, 20 Mei 2010

TUN DR MAHATHIR AKAN MENYERTAI FREE GAZA MOVEMENT!


Tun Dr Mahathir penaung (pengerusi kehormat) kepada perdana global peace organization (PGPO), sebuah pertubuhan kemanusiaan dunia. Akan turut menyertai konvoi kemanusiaan melalui jalan laut ke Semenanjung Gaza 25 mei ini. Konvoi ini membawa bekalan perubatan dan bahan binaan asas untuk membantu masyarakat Palestin di Gaza.

Akibat peperangan dengan laknattulah Israel, Palestin kini berdepan dengan ancaman kemiskinan, kebuluran dan penyakit berjangkit. Tambahan pula di Gaza sekarang musim sejuk, dijangka suhu turun hingga 0 darjah celsius. Kemungkinan jika rakyat Palestin Gaza tidak mendapat bantuan tempat tinggal yang cukup mereka akan mati kesejukkan.

PGPO juga akan mendapatkan bantuan dari Ds Rosmah Mansur beliau selaku penaung tabung kemanusiaan Palestin memberi peruntukkan sebanyak 1.5 juta untuk membeli dua kapal yang akan digunakan ketika konvoi berkenaan. Kapal yang akan dibeli di Ireland itu turut membawa puluhan sukarelawan dari seluruh dunia untuk membantu rakyat Palestin di Gaza.

Konvoi kemanusiaan ini sebenarnya diketuai oleh pertubuhan Free Gaza Movement yang berpengkalan di Cyprus. Konvoi free Gaza juga membawa 600 orang sukarelawan termasuklah ahli parlimen Parit, Nizar Zakaria. Mc difahamkan halangan paling besar bagi konvoi kemanusiaan ini ialah apabila jalan masuk melalui laut ke Gaza sekarang sedang dikepung oleh armada israel.

Konvoi ini merasakan laluan mereka akan disekat oleh askar Israel. Oleh itu Pertubuhan Free Gaza sedang meminta bantuan sokongan antarabangsa supaya menekan israel dan membenarkannya mereka masuk ke Gaza melalui jalan laut. Untuk maklumat pembaca, Israel mengenakan sekatan terhadap semua laluan ke Palestin, tidak kira darat atau laut.

Disebabkan itulah tidak ramai masyarakat dunia yang tampil memberikan bantuan kepada Israel, hanya pertubuhan yang berpengaruh sahaja dapat masuk ke Palestin untuk menghantar bantuan kemanusiaan. Marilah kita rakyat Malaysia terutama yang beragama Islam berdoa semoga saudara-saudara kita selamat sampai dengan niat mulia itu. aminn.

MctHeory:
Pas buat apa?

4 ulasan:

Wake UP! berkata...

Parti Ajaran Sesat sibuk menyesatkan akidah umat Islam di Malaysia. Biarlah rakyat Palestin mati ditembak setiap hari oleh Yahudi laknatullah.

Hooliganism of DAP supporters

Tanpa Nama berkata...

SLM BRO..SEKURANG2NYA ORG YG MEREKA PERNAH GELAR FIRAUN TELAH BERJASA KPD UMAT ISLAM YG LAIN. TP TNGOK LA APE PEMIMPIN PARTAI PISS PUSS BUAT? MENJAHANAMKAN UMAT DAN MENOLAK PERPADUAN!..ADOIYAIII

Ron berkata...

Pak Ajis kalau ada sponsor nak ajak gi Pattani pun kecut telurnye..takut kena tembak katanya...keh..keh..keh..

Jom pakat ramai2 kempen cabar Pak Ajis, Hj Hadi, Husam, Mat Sabu, Mahpiss, Salehudin ikut TDM sekali amacam?..tgk apa dia org nak jawab...

HANG JEBAT berkata...

http://parti-islam-melayu.blogspot.com/