Selasa, 22 Jun 2010

KETIKA UMNO SELANGOR MASIH MERANGKAK, PAKATAN SUDAH LAMA MULA GERAK!



Baca cerita kat bawah ni betul-betul.
Ketika UMNO Selangor dok menguap. Pakatan dah lama bangun. Ketika UMNO Selangor baru nak cari jejak. Pakatan dah mula ambil hati rakyat. Ketika UMNO Selangor kata susah. Pakatan dah mula projek untuk kekal kuasa. Ketika UMNO Selangor baru terhegeh-hegeh nak bergerak. Pakatan dah mula tawan hati rakyat.

Ini bukan puisi, ini bukan sajak. Ini betul-betul cerita terkini apa yang berlaku. Adakah anda sedar akan pergerakkan kerajaan Selangor sekarang? Tidakkah anda sedar ada perubahan yang sedang berlaku disekiling anda?

Tidak dinafikan kerajaan Selangor yang ditadbir oleh Khalid Gagap sememangnya teruk dan dihujani dengan pelbagai skandal rasuah dan salah guna kuasa. Akan tetapi adakah semua skandal itu diambil kisah oleh rakyat di negeri Selangor ini? Atau kebanyakkan rakyat hanya mengutamakan kerajaan yang mengambil kisah akan susah dan senang mereka.

Untuk pengetahuan anda semua, PBT disekitar Selangor sudah diarahkan memantau masalah rakyat. Setiap penguatkuasa dan penyelia bagi kawasan termasuk adun diminta turun padang berjumpa dengan rakyat bagi berdialog dan mengetahui masalah setempat. Jika selama 2tahun memerintah mereka tidak pernah peduli akan masalah rakyat, tetapi sejak akhir-akhir ini, puak-puak Pakatan dah mula rajin turun padang berjumpa dengan rakyat.



Mc menyedari apabila, ada perjumpaan mereka dengan persatuan penduduk, KHUSUSNYA dikawasan melayu dan india. Mereka sanggup mengeluarkan peruntukan tertentu bagi menyelesaikan masalah yang dihadapi penduduk kini. Dalam masa 5 bulan, sudah wujud Klinik Mata Rakyat, Pusat Tuisyen Rakyat, Kelas Agama Rakyat dan juga aktiviti untuk golongan muda.

Sesi ceramah Pakatan juga semakin giat dijalankan. Hampir setiap bulan pasti ada ceramah atau perjumpaan dikawasan adun Pakatan. Ceramah UMNO? BN? Tahun ni baru ada dua. Tu pun satu perjumpaan dengan NGO, lepas tu sampai sekarang senyap tanpa berita. Langsung tak nampak usaha nak rampas balik Selangor!. Bahagian dan cawangan UMNO, banyak tutup pintu dari buka. Nak jumpa setiausaha bahagian? Kena temujanji dulu, tu pun nasib dapat, kalau dak jangan harap.

Rakyat pula yang nak kena cari puak-puak UMNO yang tak sedar diri ni. Nak harap mereka ini nak turun jumpa rakyat? Mati keras la kalau tunggu. MIC Mc nampak sesetengah tempat sudah mula turun padang, baru-baru ni Mc tengok geng MIC ni buat bancian sendiri dari rumah ke rumah untuk mengenal pasti pengundi india, sambil bertanyakan masalah. Itu baru nampak usaha nak menang. Kalau setakat goyang kaki, goyang telur tiba-tiba nak suruh rakyat undi UMNO. Agak-agak ada harapan tak?

Baik rakyat pilih orang yang selalu datang berjumpa mereka, yang selalu selesaikan masalah dan isu setempat. Yang mereka dah anggap sebagai kawan karib mereka sendiri. Kiranya seorang pemimpin yang selalu berdamping dengan rakyat. Betul Tak?

MctHeory:
Lu Fikirla Sendiri Beb!

8 ulasan:

lord ried berkata...

ALOOOO BEWAK2 PEJUANG MALAYU.....

BAHALOL.....BANYAK MAKAN BELACAN!!!!!!!......

BEWAK TOSAK HABAQ PON SUMA ORANG DAH TAAAAAWWWW, PAKATAN PARTI YANG JAGA KEBAJIKAN GHAKYAT. PARTI BEWAK HANYA PARTI UNTUK MENGAYAKAN KROMI DAN RASUAH SAJA.

" SAPA2 MENENTANG MELAYU YANG SEMELIA2 MAKHLUK SEROPA MENETANG ALLAH.....SAPA2 MENENTANG ISLAM, DAPAT PALA "

he he he
gurau ngan puak2 bewak

McTheory berkata...

Lord Ried,

Kalau benar Pas perjuangkan Islam. Apa yang Pas buat untuk majukan Islam di Malaysia? Contohnya di negeri pakatan sendiri. Jawab bro.. hari ni Mc nak layan Lord Ried. .

Unknown berkata...

mctherory

bagi aku pendapat ko tuh salah.umno selangor tidak mendiamkan diri seperti mana pandangan org lain.cuma aku nampak umno selangor kekurangan strategi yang lebih berkesan dalam mendekatkan diri dengan rakyat.Apa kata MctHeory buat satu artikel mencadangkan sesuatu yang bagus untuk kebaikan umno selangor daripada terus menghentam mereka

McTheory berkata...

Adakah Mc menghentam UMNO Selangor? Mc cuma dedahkan apa yang patut mereka tahu. Mc bukan cakap kosong. Mc sendiri pernah turun padang mendekati dan berkempen.

Unknown berkata...

Mc

maaf kalau bahasa menghentam itu agak keterlaluan..bagus niat Mc mendedahkan kekurangan didalam umno selangor tetapi lagi bagus sekiranya setiap teguran itu kita selitkan sedikit cadangan untuk penambahbaikan kerana Mc sendiri pernah turun padang..dah tentu ada idea2 bagus untuk diketengahkan

McTheory berkata...

Suara Mc adalah suara rakyat. Mc pun rakyat yang ikat perut bila berlapar. Cuba Tuan fikir, apa yang rakyat mahu. Insyallah.. lepas ini Mc akan beri buah fikiran tentang apa yang perlu UMNO lakukan bagi menghampiri rakyat. Sebelum terlambat.

lord ried berkata...

HEEELLEEEEH......BEWAK MC NI....
WAT TAK TAW PULAK.......

SAPA2 PON KALU JADI KERAJAAN AKAN BUAT KEMAJUAN UNTUK RAKYAT. KALU ABANG NAK SEBUT 1 PER 1 NGAN BEWAK, MEMANG BEWAK TAKLEH TERIMA SABIK MAKANAN BEWAK MENDE LEIN, ABANG BAGI MENDE LEIN.

UMA FRASARANA ISLAM DAH PARTI BEWAK BUAT SABIK PARTI BEWAK MENGUASAI PUSAT. KALU PAS NAK BUAT BANK ISLAM....MISTI BNM TAK LULUIH SABIK SUMA DAH ADA. PAS NAK WAT TH, KERAJAAN BEWAK LULUIH KA.

MEH NAK HABAQ......

" SAPA2 MENENTANG MELAYU YANG SEMELIA2 MAKHLUK SEROPA MENETANG ALLAH.....SAPA2 MENENTANG ISLAM, DAPAT PALA "

he he he
gurau ngan puak2 bewak
ABANG NGAKU LA SUMA FRARANA DAH DIBUAT OLEH KERAJAAN BEWAK, TAPI DALAM DOK BUAT....PITIH TABUNG HAJI TIAP2 TAUN KENA BEDAL. RUGI KONON. BUAT MASJID....BUKAN NAK BUAT SANGAT....TAPI NAK CAIRKAN WANG KERAJAAN SUH DAPAT KAT KRONI.
BILA DAH LAGU TU MASJID PON DIBINA NGAN KOS YANG SEMURAH MUNGKIN SUPAYA DAPAT UNTUNG LEBIH.....BULIH LA MASUK BERAPA2 PERATUH KAT PARTI BEWAK. AKIBATNYA
MISJID YANG INDAH TADAK SAPA YANG NAK MENGIMARAHKAN KECUALI TAIK CICAK DAN SARANG LABAH2.

APA YANG PARTI BEWAK TAKLEH BUAT ADALAH MENGIMARAHKAN MESJID. PAIH NGAN PERUNTUKAN YANG TERHAD BERUSAHA MEMUPUK RUH2 ISLAM KAT RAKYATNYA WALAU HALANGAN YANG BEGITU BESAQ NGAN PROGRAM2 PARTI BEWAK UNTUK MERUNTUHKAN RUH ISLAM.
PROGRAM2 LALAI SPT AKADEMI PANTAT SIAL, MALYSIA IDOL MEMANG BERPEKDAH KAT PARTI BEWAK UNTUK MERUNTUHKAN RUH ISLAM YANG DITANAM OLEH PAS MELALUI SAR, PONDOK2 DAN USRAH2.

PON BEGITU, USAHA PAS DALAM BIDANG EKONOMI YANG PARTI BEWAK TAKLEH CELENG ADALAH DINAR EMAS KELANTAN.
GHAMAI JUGAK PUAK2 BEWAK MAI BELI DINAR EMAS KELANTAN SABIK DEPAN YAKIN EMAS NEIK REGA TIAP TAUN.

BANYAK LAGI KALU ABANG NAK HABAQ.....ADIK BEWAK BULIH PIKIAQ SENDIRI....TOSAH NAK WAT TAK TAW NAK TANYA ABANG.

" SAPA2 MENENTANG MELAYU YANG SEMELIA2 MAKHLUK SEROPA MENETANG ALLAH.....SAPA2 MENENTANG ISLAM, DAPAT PALA "

he he he
gurau ngan puak2 bewak

McTheory berkata...

Lord Ried,

Mc nak tanya ni.. kos untuk buat masjid berapa? Bukan masjid mega, tapi masjid untuk taman perumahan? kos bina masjid untuk taman perumahan yang muatan untuk 500 orang lebih kurang 2.7 atau 2.8j. Peruntukkan diberikan oleh JKR hanya 3.0j. . jadi bagaimana lord ried kata semua tu untuk kroni? cakap berlandaskan fakta..jangan main hentam aje.

Pas masih boleh bangunkan Islam dengan caranya sendiri. Pas masih boleh tubuhkan pelbagai persatuan, jana ekonomi Melayu demi kemajuan orang Islam. Pas langsung tak ada cadangan untuk kerajaan bagi membantu menaikkan syiar Islam di Malaysia. Jadi macam mana Mc nak kata Pas ni bagus? Jika Pas benar2 Islam.. sahih kami dah sokong.