Isnin, 16 Ogos 2010

TAKTIK KOTOR DAN LANUN DAP DI PULAU PINANG!



Di awal pemerintahan DAP di P.Pinang, DEB yang menjadi tunggak kebajikan rakyat terutamanya bangsa melayu, mahu dihapuskan oleh Lim Guan Eng dengan alasan kesamarataan.

Ini termasuklah kuota perumahan bagi Bumiputera yang amat tidak dipersetujui oleh DAP dan sebilangan masyarakat bukan Bumiputera dalam negara.

Sebab itulah didalam dasar baru corak pengendalian hartanah dan perumahan kerajaan negeri DAP, satu kaedah baru telah di wujudkan dimana para pemaju perumahan boleh menjual unit khas untuk Bumiputera yang tak terjual hanya didalam tempoh masa 3 bulan secara automatik, tanpa memerlukan pelepasan kuota dari pihak berkuasa negeri.

Pentadbiran Lim Guan Eng juga telah menimbulkan kebimbangan dikalangan penduduk melayu negeri ini apabila dia telah mengarahkan supaya dipermudah dan dipercepatkan kelulusan serta kebenaran perancang perumahan kepada Pemaju Swasta.

Dan untuk pengetahuan semua, majoriti pemaju swasta di negeri P.Pinang adalah terdiri dari pemaju cina yang datang dari luar.

Didalam sistem baru tersebut, proses kelulusan permohonan tukar syarat tanah dari pertanian kepada kediaman serta penempatan semula (rezoning) telah dipercepatkan dibawah kuasa kerajaan negeri yang diterajui oleh Lim Guan Eng sendiri sebagai Pengerusi Negeri.

Dan didalam struktur pentadbiran DAP negeri, Lim Guan Eng merupakan orang yang paling berkuasa dalam menentukan keruntuhan geopolitik orang melayu kerana dia merupakan Pengerusi JawatanKuasa Tanah dan juga Pengerusi State Planning Comittee (SPC).

Inilah sebahagian taktik kotor dan halus DAP di P.Pinang bagi menekan kedudukan orang melayu di negeri tersebut. Ini juga adalah merupakan percaturan yang dibawa balik khas dari pentadbiran PAP Singapura yang terbukti cauvinist, rasis dan diktator.

Semua juga telah sedia maklum bahawa Lim Kuan Yew di Singapura adalah merupakan Mentor serta penasihat kepada parti DAP dan juga Lim Guan Eng di P.Pinang. Dan sebab itulah Ketua Menteri P.Pinang ini sering berulang alik berkunjung ke negara tersebut secara kerap setiap bulan.

Kini, dibawah telunjuk DAP di P.Pinang,pemaju-pemaju swasta dari Kuala Lumpur dan juga dari luar P.Pinang seperti Mahsing Group, YTL, SP Setia, Ivory dan lain-lain lagi syarikat pemaju perumahan, berlumba-lumba membina rumah kediaman berskala mewah di negeri ini terutamanya di bahagian pulau.

Pemaju-pemaju luar ini amat licik kerana mereka membina unit kediaman kurang dari 150 unit untuk mengelakkan dikenakan syarat membina rumah kos rendah dan sederhana.

Yang menerima kesan besar dari kemasukan semua pemaju swasta ini tentunya agensi seperti PERDA, JKP Sdn Bhd dan juga UDA apabila mereka dikenakan pelbagai syarat oleh Lim Guan Eng yang menguasai pentadbiran negeri.

Ini semua menjadi bukti bahawa corak pentadbiran DAP dibawah Lim Guan Eng telah mengamalkan sistem yang tak demokratik dan juga lebih kepada perkauman. Malangnya, tindakan mereka ini sanggup pula dibantu oleh segelintir pegawai SUK melayu yang rela menjadi pengkhianat kepada bangsa melayu sendiri.

Melayu-melayu sebeginilah yang menjadi kaldai tunggangan DAP dan juga Lim Guan Eng didalam usahanya merampas dan menindas masyarakat Bumiputera di P.Pinang!


Che Wan MyKMU


MctHeory:
Bila agaknya melayu kat sana nak sedaq?

1 ulasan:

YANG GAMBI berkata...

Lanun Guan Eng bijak berkata bila nak merompak hak Melayu.... macam Anwar juga bijak memujuk rayu seupaya ada orang serah pungkuq....