Selasa, 14 September 2010

AZMIN DAN ANWAR DAH MULA MAIN WAYANG!


Macam biasa…bila nak mengelat Datuk Seri Anwar Ibrahim akan pukul UMNO dulu.Ini bila wartawan tujukan soalan samaada beliau menyokong Azmin Ali,yang diketahui umum anak emasnya dalam pemilihan jawatan Timbalan Presiden PKR nanti.

Anwar ditemui wartawan semasa majlis Hari Raya di Seberang Jaya,Pulau Pinang Sabtu.Azmin turut hadir sama di majlis berkenaan.

Beliau sebaliknya bertanya apakah kisah beliau sokong Azmin dilaporkan oleh media milik UMNO.

Katanya jika itu halnya beliau peduli apa.

Anwar bagaimanapun mengulangi cakap biasanya menghornati proses demokrasi dan menyerahkan kepada ahli membuat penentuan berasaskan penilaian mereka terhadap calon.

Azmin pula mengelak untuk mengesahkan samaada beliau akan bertanding jawatan Timbalan Presiden PKR.

Katanya beliau masih belum membuat keputusa dan sedang berbincang dengan kalangan ahli untuk memastikan jawatan yang ditandinginya tidak menjejaskan harapan PKR dalam pilihanraya umum akan datang.

Namun begitu Azmin segera mengingatkan bahawa beliau sudah berada dalam PKR sejak 10 tahun lampau.

Katanya para ahli parti itu boleh menilai sendiri samaada beliau dapat memimpin atau tidak.

Datuk Zaid Ibrahim yang sudah mengumumkan hasratnya nak bertanding jawatan Timbalan Presiden PKR jika Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim adalah orang baru dalam PKR.

Para pemerhati politik melihat kehadiran Azmin yang juga Naib Presuden PKR dan Pengerusi PKR Selangor di majlis Hari Raya Anwar itu sebagai sesuatu yang sudah terang lagi bersuluh dalam kontek pemilihan jawatan PKR nanti.

Namun ‘ wayang’ Anwar-Azmin dijangka akan terus diulang tayang berkali untuk mengambarkan bagaimana demokratiknya PKR.

Sedangkan Zaid awal-awal sudah bising mengenai perbuatan menghentam dan fitnah beliau menjelang pemilihan jawatan parti itu.- Agendadaily

MctHeory:
Dua-dua ekor couple jantan ni memang pandai berlakon. Menyampahlah tengok!!

1 ulasan:

YANG GAMBI berkata...

Mct, hang tak tau ka, itulah pelakon terkenal seluruh dunia... pelakon dan dalang wayang kulit... Anu War pak dalang, Azmin sebagai Pak Dogol atau Wak Long.... hak lain-lain tukang gendang ada, tukang serunai ada..... kesian Syed Hussin jadi babi kena sembelih..