Jumaat, 22 Oktober 2010

SIAPA YANG HINA ISLAM? ROSMAH KE PUAK PAKATAN HARAM?

Sekarang ni puak pencacai blogger haram jadah pakatan sedang panaskan isu Islamic Fashion Show. Mereka kata Rosmah Isteri kepada Perdana Menteri ni hina Islam kerana menganjurkan persembahan fesyen tu. Tapi adakah mereka lupa, bahawa puak pemimpin mereka juga pernah hadir dalam majlis yang langsung tidak islamik malah dilarang untuk orang Islam menghampiri majlis sebegitu.

Lihat gambar yang Mc ambil dari blog House Pk.

Ini budaya mana ni?
Khalid dengan bangga sebar risalah dalam kawasan gereja, malah dia pernah berucap dalam gereja pun!
Nik Aziz melawat Sami Buddha
Antara majlis dihadiri Nik Aziz
Nizar meratapi kematian TBH dengan menggunakan LILIN
Patung Buddha terbesar di Kelantan
Kelantan dipenuhi dengan berhala Besar punya!
Lagi Nik Aziz meraikan Buddha
Ada yang dah anggap Nik Aziz ni sebagai Sami
Hebat kan?
Ini pulak fesyen Islam antarabangsa
Mesti korang terkejut tengok gambar diatas kan? Kenapa pulak tetiba aku tunjukkan semua gambar ini?

Cakap banyak pun tak guna, senang cerita macam ni jelah, kalau kita dijemput sebagai tetamu satu-satu majlis dan kita hadiri majlis itu bukan bermakna kita menyetujui apa yang dianjurkan oleh penganjur tu kan? Macam tu jugaklah yang berlaku kepada Datin Seri Rosmah!

Dia hadir sebagai Tetamu kehormat dalam majlis tersebut dan menyampaikan ucapan sahaja, bukannya dia memilih apa yang akan diperagakan dalam 'fashion show' tersebut! Bukanlah aku nak defend Rosmah tapi agak-agak la kalau korang nak marah pun!

Aku rasa kalau Rosmah tahu la mereka nak tayangkan baju jenis macam ni, mesti dia tak pergi punya, so janganlah marah tak tentu pasal dan nak jatuhkan hukum ya! Kepada penyokong-penyokong BN, janganlah kamu terperangkap dengan mainan Pakatan Haram!

Pakatan Haram macam biasalah. apa saja yang mereka buat semuanya tak salah, kalau orang lain, tak buat apa pun, depa tuduh macam-macam! Jangan melompat, dengar dulu penjelasan tuan punya badan!

Kepada Datin Seri Rosmah, berhati-hatilah dalam memilih majlis sebgini di masa hadapan, bukan apa, kekadang tu benda-benda yang bukan dalam kawalan kita pun akan menjadi perkara besar kepada manusia yang mempunyai niat yang tidak baik!

Ini pendapat aku, kalau korang tak suka tak apalah, kalau korang nak maki hamun aku pun sukahati korang la, cuma kalau korang kata Rosmah menghina Islam, maka korang juga kena kata yang lain-lain dalam gambar diatas tu turut sama hina Islam ok!

Hangpa pikiaq la sendiri!

P/s: Kenapa lah puak ni dengki betul dengan Rosmah ye?? Takut nak hentam Najib, Isterinya yang jadi mangsa.

Mctheory:
Deyy.. jangan gaduh dengan perempuan, kalau bertelur, mari gaduh laki sama laki. Akai ada ka??

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Apa pun, bila la si Rosmah tu nak pakai tudung tutup aurat? Takkan Najib nak jadi dayus sampai bila2 kot? Tak dapat cium bau syurga wooi...

The Clown berkata...

Aku rasa jika DS Rosmah mengenakan tudung (kalau boleh guna tudung labuh), pasti bisu habis puak-puak ni.

Tapi si Rosmah ni jenis degil dan DS Najib pula mana berani mahu suruh Rosmah pakai tudung.