Jumaat, 4 Februari 2011

PRK MERLIMAU! PAS KE PKR??!! DUA-DUA TAK PAYAH LA, KASI AJE DAP!! he he..


Orang dok bising pasal PRK Merlimau ni, calon BN dah tentu dari UMNO,tapi calon puak pakatan pulak, dok berebut diantara Pas dengan PKR. Pasal apa berebut, pasal kawasan tu selalunya Pas yang bertanding, tapi sejak akhir2 ni, pengaruh Pas kepada pengundi Melayu sudah semakin terhakis. Tambahan pulak Pas dan kalah 3 kali berturut dalam setiap PRK.

Soo dengan alasan yang sedemikian, PKR pun munculah dengan calon heavy yang tak berapa nak heavy dan tak berapa nak tinggi. Iaitu si Shamsul, ketua AMK, atau lebih dikenali sebagai Samsol ketot dikalangan ramai.

Mc tak rasa kalau Samsol masuk bertanding dia akan menang. Malah kalau letak calon Pas anak tempatan pun belum tentu Pas boleh menang, sebab kawasan tu 68% melayu dan hanya 21% cina. Kalau tengok daripada track rekod PRK yang puak Pakatan menang, sudah tentu mereka ini harapkan undi cina untuk menang.

Tapi kalau sampai 60% lebih tu, nak menang macam mana cek oii.. sudah tentula korang semua gigit jari lagi.

Mc bagi cadangan macam ni la. Dari dok sibuk Pas dan PKR berebut nak jadi calon, apa kata bagi aje la kat Dap. Sudah tentu undi cina akan dapat lebih banyak sebab Dap yang bertanding, betul tak?
gambar dari blog MIM

Lagipun sejak dari PRK ni, Pas dan Pkr dan kalah banyak kali dah, bagi la pulak peluang Dap untuk mengalahkan dirinya.

Samsol tak payah la masuk bertanding, buat malu je kalau kalah nanti. Pas pun tak payah la, orang melayu dah tak yakin dengan Pas sekarang, Parti Ah Seng, siapa suka, asyik nak jilat LKY je kejenya.

Dap? Haa.. tu yang paling sesuai.. he he he..

P/s: Kalau nak jugak, Pas nak kena tukar lambang pakai tanglong.. ganti bulan.. hahaha..

Mctheory:
Hehehe.. tak tau nak kata apa..

4 ulasan:

Semut Hitam berkata...

Ceit!!! Aku baru nak wat tajuk tu ari ni...ahahahaha...

Tanpa Nama berkata...

AKU SOKONG!!..DIORANG ADE 2 PILIHAN. DAP ATAU TAK PAYAH BERTANDING. TP KLU AKU, AMIK PILIHAN NO. 2 SBB DH TAU DUIT PERTARUHAN PASTI HANGUSSSSS RENTUNG! KEHKEHKEH >|D

Tanpa Nama berkata...

Aku sokong kalau bagi menang percuma kpd BN..kerana BN tetap akan menang..sesapa yng nak bertanding hanya menempah maut...kalau tak percaya./.mungkin ada sesiapa yg bergelar guru macam Cikgu Mala yg nak lepas jawatan..silalah kalau nak jadi seorang penganggur..kalau bertanding buang masa aja..silap2 hilang wang pertarungan..PR kena belajar dati PRK Bagan Pinang, Galas, Batu Sapi dan Tenang..

AnaQarbana berkata...

Kalaulah pakatan rakyat ni gentlmen..aku cadangkan kepada mereka supaya..PAS guna calon dia untuk orang Islam...PKR guna calon dia Melayu yang boleh diterima oleh Melayu, Cina dan India dan DAP juga guna calon dia yang hanya boleh diterim oleh pengundi Cina yang rasis...baru adil namanya. Manakala BN pula gunakan calon Melayu Islam yang boleh diterima semua lapisan peringkat pengundi..baru ada pilihan....