Jumaat, 5 Ogos 2011

BETAPA JAHILNYA KERAJAAN SELANGOR MENGENAI ISLAM!!


Kita pada mulanya terGAMAM jugak apabila membaca BERITA tentang serbuan JAIS ke sebuah gereja di Damansara yang mengANJURkan majlis berbuka PUASA dengan keHADIRan seramai 12 orang ISLAM.. Tindakkan JAIS menyebabkan BANTAHan daripada ramai pemimpin POLITIK bukan Melayu/ISLAM samada daripada komponen BN dan jugak PR.. Berlaku jugak sesi tuding-menuding JARI yang kelihatan sangat BODOH antara pemimpin PKR dan UMNO menyebabkan pertelingkahan yang menCEMARkan bulan Ramadhan ketika ini..

Beberapa pemimpin Melayu PKR yang DUNGU menyalahkan UMNO kerana menDAKWA tindakkan JAIS berikutan para pegawai JAIS diLANTIK oleh Kerajaan Pusat.. Manakala para pemimpin UMNO pulak memBALAS dengan menyatakan bidang kuasa JAIS terTAKLUK kepada kuasa Kerajaan Negeri Selangor yang sudah TENTUnya di bawah bidang kuasa MB GAGAP dari PKR.. Soalnya, adakah MB GAGAP tahu dan ARIF bidang KUASAnya sebagai ketua sebuah kerajaan NEGERI? Atau selama ini dia mengikut aje 'ARAHAN' daripada 'Lord Of UNDERWORLD', sekutunya dalam DAP La'anatullah untuk memerintah Selangor?

PenJELASan daripada Exco Hal Ehwal Agama ISLAM, Adat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam Negeri iaitu Dr. Hassan Ali ternyata lebih mengKUSUTkan keadaan sedia ada.. Ini kerana dia menyatakan pemeriksaan itu dilakukan selepas JAIS memperoleh bukti wujudnya percubaan meMURTADkan umat Islam di negeri ini pada majlis berkenaan.. Menurutnya, MAKLUMAT yang diterima mengatakan terdapat kehadiran orang ISLAM pada majlis berbuka PUASA di gereja berkenaan.. -KLIK-

Mereka yang 'diCEKUP' diarahkan untuk mengHADIRkan diri di bahagian penguatkuasaan JAIS untuk siasatan LANJUT di bawah Seksyen 10 Enakmen Jenayah Syariah 1995..

Di sini sahaja kita meLIHAT betapa KUCAR-KACIRnya penTADBIRan negeri Selangor di bawah MB GAGAP.. Punyalah banyak MASJID, ada ke patut diadakan majlis berbuka PUASA dalam gereja? Nabi SAW pernah ke buat begitu? Siapala yang BONGOK sangat nak adakan di tempat IBADAT agama LAIN sedangkan begitu banyak HOTEL, restoran dan kedai mamak sudi menerima TEMPAHAN untuk majlis sedemikian? Atau semua PREMIS yang boleh diGUNAkan dah diTUKAR jadik rumah URUT atas ARAHAN 'Lord Of UNDERWORLD' GAMAKnya? Terus-terang katalah, seteruk-teruk MB Selangor dari UMNO tak pernah pun mereka meLAKUkan pengHINAan sedemikian rupa terhadap ISLAM!

Nampak sangat MB GAGAP ini tak reti menTADBIR sebuah negeri seperti Selangor.. Banyak sangat 'TAIK' yang telah dia buat terhadap RAKYAT Selangor daripada isu tanah YBK, pemindahan KUIL di Shah Alam, penLANTIKkan SUK, pemBEKALan air dengan SYABAS, kegiatan KOREK pasir, rumah URUT dan jualan ARAK secara terbuka, konsert di I-City dan banyak lagi.. Yang NYATAnya, keSEMUA isu yang diNYATAkan jelas meRUGIkan umat Melayu/ISLAM di Selangor! Inilah PADAHnya apabila MB GAGAP meLETAKkan agama ISLAM di 'KEPALA LUTUT'nya apabila menTABDIR Selangor.. Lepas nih apa pulak yang nak JADIK, kita pun tak TAHUla.. Memang SIAL betullah si GAGAP nih!

Kenapa MB GAGAP yang perlu berTANGGUNG-JAWAB? Habis? Kalau bukan dia, siapa lagi? Dr. Hassan Ali adalah EXCO di bawahnya.. Kita jugak PERCAYA pihak gereja jugak sudah tentu akan meMINTAnya campur tangan dengan menDESAK menerusi para pemimpin bukan ISLAM dalam PKR dan DAP La'anatullah.. Ini bukan PERKARA baru kerana sebelum ini pun kita pernah meLIHAT bagaimana ADUN Serdang masuk ke tempat IMAM masjid untuk ber'TAZKIRAH' tanpa berPAKAIan sepatutnya dan bagaimana MP Shah Alam sanggup masuk ke gereja KONONnya nak 'berDAKWAH'! Siapakah yang jadik 'BOSS' kepada mereka SEMUA ini di Selangor kalau bukan si GAGAP tuh?

Anda telah meLIHAT sendiri bagaimana ROSAKnya Selangor di bawah penTADBIRan MB GAGAP.. Yang menerima AKIBATnya sudah tentulah orang Melayu/ISLAM yang meRUPAkan penduduk MAJORITI di Selangor.. Apakah perlunya berDIAM diri terhadap keGAGALan si GAGAP ini jika MARUAH anda sebagai orang Melayu/ISLAM diinjak-injak sedemikian RUPA?

Wallahualam..

Tukang Dok Peghati

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sebagai pemerintah negeri selangor yang mempunyai keseluruhan pemimpin islam yang liberal dan pemimpin yang beragama pas, maka tindakan jais adalah akibat daripada arahan kerajaan pusat iaitu bn. fitnah inilah yang ingin difahami dan diprsetujui oleh pengikut dan penganut ahli pembangang. semua tindakan kakitangan kerajaan yang mengikut peraturan tidak penting lagi jika ianya menjejaskan pimpinan kerajaan. apa yang penting ialah tindakan kakitangan kerajaan yang boleh mengukuhkan kedudukan kerajaan.

Mael Hashim berkata...

Jangan tunjuk jari pada MB saja, kerana KJ pun dah kata okay buka puasa dalam gereja, dan UMNO pun masih diamkan diri. Melayu sudah berpecah lagi, kepada kumpulan yang liberal dengan kumpulan yang tak liberal.

Tanpa Nama berkata...

mae1000.....bila masa pulak kj kata okay berbuka puasa dalam gerega....

untuk tanpa nam 7.49am......budang kuasa agama islam di negeri Selangor dibawah kerajaan negeri (PKR la) so,,,apa yg nak dituding jari kepada kerajaan BN ?.....apa kena mengena ni....jangan la kan spin cerita...yg nyata katakan kan la nyata..it's fact....jangan berdolak dalih.....

Tanpa Nama berkata...

tu masalahnya pihak penjaga duit zakat negeri-negeri ada duit beratus juta simpan banyak sangat sampai lupa yang memerlukan sampai ada yang murtad, apa salahnya duit tu dibuat rumah flet untuk golongan miskin, hospital, rumah orang-orang tua dan bantuan kepada orang miskin, ni tak ada pendapatan beratus juta tapi tak tau nak disalurkan kepada siapa, yang tau bagi kat orang miskin je.

kalau digabungkan kewangan zakat negeri-negari mau 2,3 billion setahun. boleh dibuat badan pembangunan islam yang mentadbir dan meneguruskan pembinaan apa yang disebutkan di atas.

Tanpa Nama berkata...

geng pembangkang ni nanti mampos pon kata umno lah penyebabnya.

kesilapan sendiri selalu menuding jari kepada orang lain.

dahulu semasa umno perintah negeri yang pembangkang pegang sekarang tak dengar pon umno salahkan pembangkang....

inilah yang dikatakan politik makan taik.

dulu masa pas baru pegang kedah lagi teruk.
apa2 sikit salahkan umno.sampai tiket paking kereta pon salah umno jugak.

aku ingat lepas ni jika depa perintah negara tup-tup negara muflis haaaa UMNO punya kerja

ni semua gila babi namanya...