Selasa, 29 Mei 2012

TUDIAA!! Bob Lokman Buat Kontroversi Lagi!!


Allahyarham Bob Lokman yang dikatakan meninggal dunia oleh Nik Aziz tempohari, kini bangkit dari kuburan untuk berceramah semula. Walaupun pernah dikatakan mati oleh Nabi Pas sendiri, namun setelah diberi peluang untuk hidup semula, Bob Lokman memulakan operasi berceramah sambil mengeji.

Video dibawah menunjukkan Bob Lokman dengan senang hati dan bangga, mengajak rakyat supaya berbuat jahat.



Mc nak jemput Bob Lokman datang ke Kedah untuk membuktikan apa yang beliau katakan itu adalah benar. Memang adun tak buat kerja, tapi yang tak buat kerja tu ialah Adun Pas, bukan UMNO.

Pergilah kepelusuk kampung, dan tanyakan orang kampung. Apa yang Adun Pas buat selama 3 tahun mereka berkuasa. Perhatikan taraf kemudahan disana, air, jalan, longkang, pelupusan sampah dan lain-lain. Apakah adun Pas ni ambil peduli? Mereka hanya tahu berceramah.. jadi Bob Lokman, cakap siang pandang-pandang, cakap malam dengar-dengar.

Masuk Pas bukan nak jadi lagi bagus.. tapi jadi lagi harammm..



McTheory:
Fitnah, gutuk, keji, mainan Pas laa..

2 ulasan:

Awanama berkata...

Oooo, macam gitu rupanya org yg dah sedar yg selama dia belum masuk PAS merupakan orgyg tiada beragama dan rosak akhlaknya. Malang sungguh Ibubapa dia, tak pandai mencorak sehelai kain putih bernama bob Lokman sehingga bila dah tua dan tidak popular lagi dan masuk PAS barulah akhlak dan agamanya terpelihara. Mengeji dan menghina org lain mungkin amalan dan sunnah nabi Nik Aziz dan yg pasti ia bukan amalan dan sunnah Nabi Muhammad SAW. Teruskan saudara Bob, hina dan kejilah org lain, tapi saudara mesti ingat... Perbuatan begitu merupakan perbuatan yg dilarangbdan berdosa. Kalau saudara org yg betul-betul telah kuat keimanannya, maka ingatlah, beriman kpd hari akhirat (kiamat) merupakan salah satu rukun Iman yg mana apa juga yg kita lakukan di dunia ini akan mendapat balasan yang setimpal sebagaimana yg telah dijanjikan tidak kira samada perbuatan itu baik atau tidak baik.

Awanama berkata...

Selama aku hidup di Malaysia ini, tiada sesiapapun yang menghalang aku dari mengerjakan semua rukun Islam yang lima itu. Dapat melakukan ibadat solat, puasa, zakat, haji, dan dapat merayakan aidil fitri, aidil adha, maulidr Rasul, Maal Hijrah dan sebagainya. Kalau nak merayakan hari kebesaran kaum dan agama lain pun dapat dibuat dalam suasana aman dan makmur. Kalau nak diandingkan dengan negara-negara yang sewaktu dgn Malaysia iaitu di kalangan negara membangun, maka jelas bahawa Malaysia merupakan negara yang paling baik sehingga menjadi tumpuan ramai Pendatang baik yang di izin atau tanpa izin menumpang mencari rezeki di sini. Tengok keadaan fiikal saudara Bob Lokman pun jelas bahawa beliau merupakan seorang yang sentiasa makmur dan kenyang.