Isnin, 9 Julai 2012

TERKINI!! Jabatan Perdana Menteri Di Ceroboh dan Di Serang Penganas!! Update



Kira-kira jam 2.30 petang sepasang lelaki dan perempuan telah menyerang kompleks Jabatan Perdana Menteri di Putrajaya Parcel B. Mereka bersenjatakan pedang samurai dan parang telah berjaya menyelusup. Cara mereka melepaskan diri memasuki JPM masih belum dipastikan. Samada mengamuk dari jalan besar merempuh kawalan keselamatan atau sebaliknya.

Menurut info kejadian berlaku ketika penjawat awam sedang pulang selepas keluar makan tengah hari. Tanpa sebarang senjata, pengawal pintu masuk JPM tidak dapat menahan penjenyah tersebut yang telah mara ke dalam hingga ke kawasan taman di tengah kompleks JPM.

Selepas tiga kali amaran, tiga das tembakan dilepaskan oleh pihak polis di mana penjenayah lelaki telah ditembak di lengan dan kaki manakala perempuan ditembak di kaki. Motif serangan belum diketahui. Kereta polis juga diserang dan sebuah kereta kancil milik orang awam juga turut dipecahkan cerminnya...

Harap kawalan keselamatan dipertingkatkan demi mengelak kejadian tidak diingini berlaku. Tahniah PDRM yang berjaya mengawal situasi dari menimpa orang awam. Penulis juga berada di tempat kejadian kebetulan mempunyai urusan di sini.

Kejadian menyebabkan beberapa buah kereta peronda telah dikejarkan dengan SB juga turut sama mengawal keadaan dari memudaratkan orang awam.


Sumber PPC

Utusan juga telah mengeluarkan laporan yang sama.. siap bertakbir lagi.. nampak sangat puak kolot Pas yang dalangnya ni..

PUTRAJAYA 9 Jun - Kompleks B, Jabatan Perdana Menteri di sini kecoh apabila seorang lelaki dan wanita cuba menceroboh bangunan tersebut sambil membawa pedang samurai.

Lelaki bertubuh sasa dan tidak berbaju itu bersama pasangannya yang berhijab hitam kelihatan masuk di pondok pengawal keselamatan pada pukul 2.30 petang.

Bagi mengelak kejadian tidak diingini pasangan tersebut diminta masuk ke perkarangan bangunan.

Bagaimanapun, kedua-duanya bertindak ganas memecahkan sebuah Perodua Kancil dan dua Proton Waja di tempat letak kereta tidak jauh dari bangunan B1 yang menempatkan Biro Pengaduan Awam.

Anggota polis yang tiba di tempat kejadian cuba memujuk pasangan tersebut bagaimanapun gagal memaksa tembakan dilepaskan.

Suspek lelaki yang berseluar jeans cedera di tangan kanan, manakala pasangannya di paha kiri. Kedua-dua dibawa ke Hospital Putrajaya untuk rawatan lanjut.

Kedua-dua suspek dikatakan memberitahu mahu menggulingkan kerajaan dan melaungkan perkataan takbir beberapa kali. - UTUSAN

pasangan yang ditembak..

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

apa kes ni bro..?

kisah benar ke..
latihan semata2...?

McTheory berkata...

Ini betul.. jap nak update dari Utusan lak..

Tanpa Nama berkata...

Die ni salah masuk kot...die igt pm office..kn dh kena tmbak..

Tanpa Nama berkata...

PDRM PERLU SENTIASA SIAPSIAGA~!!!!
INI BUKAN CUBAAN..INI BETUL2...