Selasa, 12 Februari 2013

PANASS!! Anwar Rayu Haron Din Minta Sambung Nyawa!!


Beza dua muka, satu ada nur, satu lagi ada NON!

Cerita agak sensasi, kisah Anwar Ibrahim terpaksa mengadap jumpa dengan Ustaz Haron Din untuk sokongan politik. Tapi ada pulak cai Pakatan ubah cerita, kata Haron Din datang buat rayuan kat Anwar.

Cerita sebenarnya macam ni, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang datang jumpa Timbalan Mursyidul Am Pas, Datuk Dr Haron Din di rumah. Anwar merayu minta sokongan.

 “MSO, orang Anwar, dia terbalikkan cerita kata Haron Din jumpa Anwar, walhal Anwar yang pergi jumpa Haron Din.

“Dia (MSO) sengaja spin cerita, dia nak tunjuk Anwar masih relevan hinggakan Haron Din terpaksa datang melutut kepada Anwar,”kata pemberi sumber itu.

Ketika ditanya, kenapa Anwar perlu jumpa Haron Din, pemberi sumber itu menjawab, “Anwar minta nyawa daripada Pas. Rujuk blog MIK.”

Lapornya, kedatangan Anwar sejurus selepas mendapat tahu keputusan mesyuarat Majlis Syura Pas tidak mencalonkan Ketua Umum PKR sebagai Perdana Menteri jika sekiranya pakatan pembangkang berjaya menawan Putrajaya pada Pilihanraya Umum ke-13 nanti.

“Pertemuan pada malam 4 Februari di rumah Dr Haron Din di Bangi. Anwar bergegas ke sana untuk mintak nyawa dengan Timbalan Mursyidul Am itu.

“Mesyuarat Majlis Syura menetapkan bahawa mereka tidak akan terima Anwar Ibrahim sebagai calon Perdana Menteri sekiranya pakatan Berjaya menawan Putrajaya. Majlis Syura berpendirian bahawa calon yang lebih layak adalah Presiden PAS sendiri, Haji Hadi Awang,”

Kenyataan pemberi maklumat itu, senada dengan kenyataan Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim baru-baru ini yang mendakwa sentimen terkini menyaksikan akar umbi Pas menolak kepimpinan Anwar Ibrahim yang berpunca Ketua Umum PKR itu menolak keputusan Majlis Syura Ulama Pas berhubung isu kalimah Allah.

Zahrain berkata Tindakan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Nik Mat mengunjungi dan menyambut hari lahirnya di kediaman Pengerusi DAP, Karpal Singh baru-baru ini juga ada kaitan dengan penolakan Anwar.

Katanya, Nik Aziz kini telah sedar bahawa ahli Pas di peringkat akar umbi telah menolak persetujuan pakatan pembangkang sebelum ini yang mahu melantik Anwar sebagai Perdana Menteri jika pembangkang menguasai Putrajaya.

Itu semua menyebabkan Pas terdesak berbincang dengan DAP mencari calon alternatif menggantikan Anwar sebagai Perdana Menteri.

Zahrain menambah, kepercayaan ahli Pas terhadap Anwar mula terhakis ekoran beberapa isu besar termasuk dakwaan membabitkan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu dengan sebuah video seks.

“Jelas sekali Anwar kini merupakan liabiliti pakatan pembangkang dan mereka sedang mencari calon baru bagi menggantikan Anwar,” katanya.


McTheory:
Anwar pi jumpa nak minta sambung nyawa tu.. hehe

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Azmin camna? awt tak tunjuk hero..dah nampak kot langit tu tinggi..lain kali kalau nak samseng biarlah ilmu penuh di dada ini hanya tumpang kemaih dengan orang. Lain kali janagn beriman dengan manusia sebab manusia tu sekadar hamba sahaja.